Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Armando

Ik ben zaterdag lekker een stuk wezen rijden met m'n toen nog zalige clio'tje.. Eenmaal thuisgekomen komt er een grote wolk uit m'n motorkap. Heb toen meteen de motorkap opengetrokken en zag daar mijn motor vol met olie en mijn motorkap ook (misschien explosie niets gehoord in ieder geval) Ik heb m niet meer durven te starten onder de auto ligt ook een flinke plas olie. Wie kan mij vertellen wat dit kan zijn???? mvg Armando
[ This message was edited by: Red Devil on 2002-01-08 17:55 ]
Anonymous

Zit je oliedop wel goed vast?
Anonymous

Keerring eruit geblazen, pakking eruit, slang geklapt, super veel onderdruk.
Menno

Ik zou zeggen: alles schoonmaken, olie bijvullen, starten en kijken waar 't lekt.
Heb je wel gewoon oliedruk volgens je meter? Zoniet, niet meer starten!!!!!!!!!!!!!
Bart V

En hoeveel olie zit er nu nog in je motor???? heel weinig of redelijk veel?? zegt ook wat natuurlijk.
Floris
Contacteer:

Hoe schoon te maken?? Een beetje remreiniger doet wonderen... :smile:
Rick

Zoiets heb ik ook gehad met mijn GT, maar dat was de koppaking die er tussen uit was geblazen. Suc6
Bart V

On 2002-01-08 21:23, Floris
wrote:
Hoe schoon te maken?? Een beetje remreiniger doet wonderen... :smile:
Helpt wel, maar vervluchtigd veel te snel en als er veel olie op zit kost het je 5 bussen. Je moet gewoon een busje (of 2)motorreiniger halen, helemaal leegspuiten (ook onderkant) even laten intrekken en dan de hogedruk reiniger erop. Zo doen wij het altijd als er een met olie besmeurde auto komt. Eventueel daarna met perslucht de ontsteking en andere onderdelen droog spuiten, want het wil wel eens gebeuren dat je motor niet of nauwelijks loopt daarna.
Stroker
Contacteer:

Ik heb zoiets deze week ook gehad. Ik wilde in gaan halen zat lekker op toeren en ineens voelde ik de druk van het pedaal wegvallen en een hele hoop rook achter de auto. Dit bleek een geknapte slang van de koeling te zijn.
Armando

Ziet er niet best uit.:smile::smile: Ik hoop maar dat het een geklapte slang van de koeling is... zal waarschijnlijk wat minder gaan $$$$ dan de koppaking.. Ik houd jullie op de hoogte hartstikke bedankt allemaal Armando
Abel
Über-Spammer

Wat voor olie slangen zijn er allemaal dan.

Heb je al bij je pijl stok gekeken?
Anonymous

On 2002-01-09 10:30, Abel
wrote:

Heb je al bij je pijl stok gekeken?
Ha ha ha, geeft die aan waar het lek zit ? ? ?

Bij een slecht afsluitende PEILstok wil 'ie er ook olie uitgooien, als dat net dicht bij een uitlaatspruitstuk is, wil dat wel flink gaan roken.

Oh, en ik wist niet dat er olieslangen op een Clio zaten? Das toch alleen bij een GTT voor de turbo?
Abel
Über-Spammer

Snoekie,

Dat bedoelde ik dus ook..

Misschien slangen naar de olie koeler.. die hebben ze wel volgens mij.
Armando

Dat hebben ze mij ook verteld Abel.. Je zit in vergelijking met de informatie die ik heb ontvangen niet verkeerd.
Menno

D'r zit wel een oliekoeler/warmtewisselaar op een 16V, maar daar zitten geen olieslangen aan. Hij zit onder het oliefilter gemonteerd. Het zou eventueel kunnen dat je oliefilter niet goed vast zit. Eerst maar eens goed kijken waar de olie allemaal zit en waar 't vandaan komt.
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer

menno: precies :wink:
Armando

Jooooooop!!!!!!!
robert

jop=drinkyoghurt
joop=geurtje
jooooop=?
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-09 13:01 ]
Armando

On 2002-01-09 13:00, robert
wrote:
jop=drinkyoghurt
joop=geurtje
jooooop=?
-----------------
*** no cash - no problem ***
[ This message was edited by: robert on 2002-01-09 13:01 ]
Ze hebben gelijk ik zal eerst moeten kijken waar de olie vandaan komt..
Abel
Über-Spammer

On 2002-01-09 12:58, Red Devil
wrote:
Jooooooop!!!!!!!
Oh je bedoelt yep!
robert

ik dacht meer JOePie!!, kep het gevonden.
maar dan wat slordig getikt, zo in de feestvreugde.
Armando

Communicatie probleempje... Kan gebeuren... Ik laat het weten zodra ik het weet...

mvg Armando
Armando

Monteur heeft gebeld... Volgens mij snapt hij het ook niet...:sad: Hij heeft een rondje gereden met een schone motor. Hij kon het niet vinden.. Klote!!! Waarschijnlijk gaat de motor eruit... Ik houd jullie verder nog op de hoogte..
Abel
Über-Spammer

Hij had de olie toch wel weer aangevuld he???

:wink:
Armando

Is wel te hopen voor m... :smile::smile::smile:
Bart V

Monteurs kennende verstaan ze onder een ''rondje rijden'' naar de overkant va de straat en weer terug. Ik denk dat je hem even flink toeren moet laten draaien zodat je oliedruk lekker omhoogloopt. (klein) stukje snelweg zou best eens het een en ander kunnen ophelderen. Desnoods stop je onderweg om te kijken of je al wat ziet.

Neem natuurlijk wel reserve olie mee :smile:

Succes
Abel
Über-Spammer

On 2002-01-11 15:57, Red Devil
wrote:
Is wel te hopen voor m... :smile::smile::smile:
Hoe is het nu?
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ja, hoe staat het ermee, Arman!?
Armando

Hallo allemaal.. Monteur heeft gebeld. Hij vertelde dat de krukaslager waarschijnlijk kappot zou zijn.. waardoor de auto geen oliedruk kan opbouwen. Hij heeft namelijk nog wat rondjes gereden en aan het einde van iedere rit er olie uit de motor spoot. Hij adviseerd me om een andere motor aan te schaffen of een andere auto. :sad: Zou dit kunne kloppen??
robert

als het krukaslager kapot is kan het goed zijn dat je geen oliedruk krijgt.
Maar waarom en waar spuit er dan olie uit?
r
Bart V

Tja krukaslagers vervangen is een dure grap, het kan zijn dat je krukas is ingesleten, in dat geval is een andere motor de beste optie, een andere auto lijkt me wel eerugg overdreven.

mazzel
Anonymous

Op marktplaats stond nog een motor voor 680 euro.
Wouter.

On 2002-01-11 17:59, Bart V
wrote:
Monteurs kennende verstaan ze onder een ''rondje rijden'' naar de overkant va de straat en weer terug. Ik denk dat je hem even flink toeren moet laten draaien zodat je oliedruk lekker omhoogloopt. (klein) stukje snelweg zou best eens het een en ander kunnen ophelderen.
Wat voor monteurs ken jij dan? Me collega's en ik (monteurs) rijden rondjes en dan is de motor echt wel ge(mis)bruikt. Moet toch kijken of de toerenbegrenser het doet :lol:
Anonymous

On 2002-01-15 21:21, Wouter.
wrote:
On 2002-01-11 17:59, Bart V
wrote:
Monteurs kennende verstaan ze onder een ''rondje rijden'' naar de overkant va de straat en weer terug. Ik denk dat je hem even flink toeren moet laten draaien zodat je oliedruk lekker omhoogloopt. (klein) stukje snelweg zou best eens het een en ander kunnen ophelderen.
Wat voor monteurs ken jij dan? Me collega's en ik (monteurs) rijden rondjes en dan is de motor echt wel ge(mis)bruikt. Moet toch kijken of de toerenbegrenser het doet :lol:

Om heel eerlijk te zijn is dit dus ruk. Je betaalt klauwen met geld en je krijgt je auto soms nog slechter terug dan voorheen. Het zal in ieder geval niet bevordelijk zijn voor de motor.
Plaats reactie