Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Anonymous

Motor bij achterberg, getuned kost rond de 8 mille geloof ik. Bambi heeft onlangs bij renault geinformeerd en moest bijna 10 mille neerleggen voor een ruilblok. Hij had ook bij Vege geinformeerd maar hadden ze niet liggen.
frank_williams

Végé heeft ze inderdaad niet :sad:
Ik kreeg via de onderdelenlijn nog een aantal motoren aangeboden. 114000km voor fl.2500,- en 120000 km voor fl.3500,-
Motor bij Renault kost 7200,- ex BTW, is inderdaad een kleine 10000,-
Ben dus nu bij Veban fl.3000,- kwijt voor blok dat 35000 heeft gelopen.
Patrick

ken je toch ook die van zeeuw kopen??
frank_williams

Klopt, maar ik heb toch liever een origineel ongetuned blok. Bovendien kan ik het blok van Zeeuw niet betalen.
Patrick

o,hoeveel vraag ons zeeuw er dan voor?
frank_williams

eu 1701,65, oftewel fl.3750,-
Patrick

hmm,ja dat gaat.maar als je idd gaat voor ongetuned dan is dit sowieso geen optie.
waarom wil jem origineel houden eigenlijk??
frank_williams

Ja is wel een goeie vraag.
Ik rij met heel veel plezier in m'n Clio'tje rond. Tunen (of in dit geval een getuned blok) kan daar niets aan toevoegen.

Is dus persoonlijke voorkeur, kan ik verder niet heel veel aan uitleggen :smile:
Patrick

is ook mooi een wagen origineel houden,heb zelf nog een fase 1 in de garage staan maar die wordt fijn helemaal origineel.
frank_williams

die ga je "omgekeerd" tunen dus? :smile:
Patrick

nou nee ik behoud em gewoon in originele staat dus ga em niet tunen,of andere spoilers enzo,wel gaat er een blokje van een fase twee in met watergekoelde turbo.
frank_williams

Klinkt ook alsof je plek zat hebt om zelf onderhoud te doen aan je auto. Tenminste, ik neem aan dat je dat blok er zelf in zet?

Lijkt me best handig. Ik kan 'm niet eens binnen zetten, laat staan dat ik zelf er aan kan rommelen/sleutelen :sad:
Patrick

ja ik heb em nu al meer dan een jaar in de garage staan,deze heb ik gehuurd dit is gewoon een box.
dinsdag worden mijn twee gekochte garages opgeleverd die ik heb gekocht om mijn hobby wat makkelijker uit te voeren,eventueel haal ik de tussenmuur er gewoon tussenuit.
buitenkloten nu is dus echt geen doen.
frank_williams

Een eigen garage gekocht. Ja, da's beter. Ik maak voorlopig weinig kans hier. Garageboxen zijn hier in de buurt nergens te vinden...
Anonymous

Blok is btw al verkocht. Ik ken Veabn wel, die gast is wel bijdehand maar heeft daarentegen wel veel liggen. Of de km stand klopt moet je altijd maar afwachten.
frank_williams

Is inderdaad afwachten. Wel 3 maanden garantie, dat scheelt een beetje.
Ik heb wel de indruk dat Veban er een hoop van afweet, maar dat vind 'ie zelf ook. Volgende week zaterdag is 'ie klaar, ik ben benieuwd.
Patrick

good for you zeeuw,ja wat km standen betreft bij losse blokjes is het al helemaal niet te kontroleren,ben laatst op een sloop geweest daar was volgens mij geen blokje met meer dan 65000km op de klok,volgens mij wordt op die manier de boel al helemaal bezeikt.
frank_williams

BLokje van Veban is van '95. Da's dan enige zekerheid van de km's. Mijn oude blok had 148000 in 10 jaar.
Nu kun je natuurlijk wel 200000 rijden in 5 jaar...maarja controleren kan ik het inderdaad niet :sad:
Aan de andere kant ben ik straks al lang blij dat ik weer in m'n auto kan rondrijden.
Patrick

ja maar als je er eentje in je handen krijgt die er meer heeft gelopen bouwt het ding in en je hebt dan problemen,dat sucks.
ik hoop dat het goed gaat met de ankoop en de rest,je moet krijgen wat ze je beloven.
frank_williams

je moet krijgen wat ze je beloven.
Tja, dan had ik deze Clio niet eens gekocht bij die kl*tegarage :evil:
Patrick

wat kost een ruilblok??gereviseerd dus!
beter wat is het prijsverschil met een blokje van de sloop en een ruilblok??
frank_williams

On 2002-01-05 22:14, patrick b
wrote:
wat kost een ruilblok??gereviseerd dus!
beter wat is het prijsverschil met een blokje van de sloop en een ruilblok??
Ruilblok bij Végé kost fl.2250,- ext BTW. Dus met inlevering van het oude blok.
Blokje op de sloop? Tussen de fl.750,- en fl.1000,- ?
Patrick

maart dan heb je wel garantie dat ie goed is en als ie niet goed is dan heb je dus garantie.heb je bij een blokje van de sloop niet.
wie weet duwen ze een blokje in je poten met hetzelfde slijtage als je nu al hebt aan hebt aan het blok.
tis makkelijk praten,maar dan liet ik em ff staan tot ik het geld had ofzo,hebben pa of ma niet meegedaan aan de eindejaarsloterij,kijk je hun ff lief aan.
als ik mijn blokje eruit moest gooien wegens slijtage dan kocht ik niet op de sloop een blok met dezelfde risico's.
frank_williams

Ik heb in dit geval 3 maanden garantie. Als 'ie eenmaal er in zit laat ik sowieso de compressie meten door een ander bedrijf dan Veban (waar ik 'm nu laat repareren dus)
Dan is het een kwestie van veel rijden, goed luisteren, olieverbruik nauwlettend in de gaten houden de eerst komende 3 maanden.
frank_williams

Okee dan, ik heb m'n auto terug met nieuwe motor en nieuwe koppeling. Ik wist niet dat m'n Clio zo snel was :grin:
Ik kan weer fiatjes bijhouden op de snelweg, erg belangrijk :grin:
De eerste indrukken zijn dus behoorlijk positief!
Plaats reactie