Hallo,
Mijn pa en ik hebben zonet de koppelings kabel vervangen van mijn pa zijn 19 16v maar nu wil hij niet ontkoppelen. We hebben de auto in de 1e versnelling staan en starten hem met ingetrapte koppeling maar nu rijd hij gewoon weg terwijl hij stil moet blijven staan. Kun je de kabel nog ergens stellen. Volgens de vraagbaak van de 5 (ik weet het het is een ander type) moet de koppeling zelf stellend wezen bij het pedaal. Moeten wij hem daar met de hand afstellen.
Wie o Wie weet de oplossing.
Alvast bedankt,
Catrinus
Hij is inderdaad zelfstellend. Dat stelmechanisme zit bovenop het pedaal. Je moet even kijken of de kabel er daar goed in zit, en of de 2 delen van het stelmechanisme goed in elkaar grijpt. Je kunt het mechanisme eventueel een handje helpen door:
De koppeling in te trappen, de hevel op de bak met een grote tang of hefboom in ingetrapte positie vasthouden, het pedaal op laten komen, en dan de hevel voorzichtig los laten komen.
Soms is dit nodig om 'm even 't eerste stukje te spannen, verder zou het zelfstellend moeten zijn.
Succes
De koppeling in te trappen, de hevel op de bak met een grote tang of hefboom in ingetrapte positie vasthouden, het pedaal op laten komen, en dan de hevel voorzichtig los laten komen.
Soms is dit nodig om 'm even 't eerste stukje te spannen, verder zou het zelfstellend moeten zijn.
Succes
rev it like a rental
Oke het is gelukt. Het probleem was dat er een plaatje met een gat op het pedaal zat. Daardoor wou de kabel niet in het gootje dat op het pedaal zit. Hij kwam dus steeds naast het pedaal te liggen. Maar het is gelukt. Arjen en menno jullie nog bedankt voor jullie hulp.
There will be plenty of time to rest when your dead