Vandaag cilinderkop gedemonteerd,ivm met wat olie lekkage,kop ziet er nog goed uit ,alleen klepsteelrubbers bij verschillende kleppen zaten niet meer op zijn plaats!!(is normaal bij turbo?)
Kop gemeten was 0,02 bol,zal ik hem laten vlakken? (volgens mij trek ik dit kleine verschil er wel uit).
Groeten
0,02 meter?
0,02 centimeter?
of 0,02 millimeter.
In het laatste geval zal 't niet veel uitmaken, je koppakking zou het verschil op kunnen vangen.
Ik zou 'm vlakken, kost 100 piek en je zit meteen goed.
En meteen je kop goed schoon maken, afpersen en controleren. Dan zit je wel goed voor een paar jaar.
0,02 centimeter?
of 0,02 millimeter.
In het laatste geval zal 't niet veel uitmaken, je koppakking zou het verschil op kunnen vangen.
Ik zou 'm vlakken, kost 100 piek en je zit meteen goed.
En meteen je kop goed schoon maken, afpersen en controleren. Dan zit je wel goed voor een paar jaar.
0.02 mm is helemaal nix, vlakken is niet nodig. Zelfs bij 0.1 mm krom had ik het nog niet gedaan.
Vlakken moet je alleen doen als het echt nodig is.
Hoe heb je in ***snaam die 0.02 mm gemeten? Met een rij (=heel vlakke stalen staaf) en voelermaatjes kom ik niet nauwkeuriger dan 0.05 mm)
r
Vlakken moet je alleen doen als het echt nodig is.
Hoe heb je in ***snaam die 0.02 mm gemeten? Met een rij (=heel vlakke stalen staaf) en voelermaatjes kom ik niet nauwkeuriger dan 0.05 mm)
r
Dus, is het mogelijk om gewoon 95 te tanken en er dan wat loodvervanger bij te gooien? Of mag dat niet?
Of anders geformuleerd: Wat is beter? En wat is goedkoper? (Wat kost loodvervanger en hoeveel moet je per tankbeurt gebuiken?)
Of anders geformuleerd: Wat is beter? En wat is goedkoper? (Wat kost loodvervanger en hoeveel moet je per tankbeurt gebuiken?)
alles mag van mij. Als je gewoon rustig rijdt en je wil niet nog eens 100.000 km ermee rijden dan kan het best.
Maar 95 is niet zo best als je wel eens hard rijdt. Ik tank in de winter ook wel eens 95 , maar ik kan horen of hij pingelt. Vooral in de winter want dan is het koud en dus minder pingel EN het is dan slecht weer dus minder hard rijden.
Pingel geluid lijkt wel een beetje op het gekraak van het fijnknijpen van chips (croky)
Lastig te horen hoor.
Als je geen loodvervanger gebruikt slijten (of het is eigenlijk: inslaan) de kleppen sneller in. Dat gaat niet zo snel hoor, lpg heeft hetzelfde. Ik schat zo (heel grofjes)dat de klepslijtage 2x zo snel gaat.
Maar het pingel en 95 topic is al vaak besproken hoor.
Maar 95 is niet zo best als je wel eens hard rijdt. Ik tank in de winter ook wel eens 95 , maar ik kan horen of hij pingelt. Vooral in de winter want dan is het koud en dus minder pingel EN het is dan slecht weer dus minder hard rijden.
Pingel geluid lijkt wel een beetje op het gekraak van het fijnknijpen van chips (croky)
Lastig te horen hoor.
Als je geen loodvervanger gebruikt slijten (of het is eigenlijk: inslaan) de kleppen sneller in. Dat gaat niet zo snel hoor, lpg heeft hetzelfde. Ik schat zo (heel grofjes)dat de klepslijtage 2x zo snel gaat.
Maar het pingel en 95 topic is al vaak besproken hoor.
De kop heb ik gemeten mbv een rij,over deze rij schijf ik een u-blokje met hieraan vast een micrometer(klokje),door blokje heen en weer te schuiven zie je het vershil op de meter,werkt perfect.
Dit weekend ga ik de hele boel weer opbouwen,en heb de kop dus niet laten vlakken.
Groeten
Ps misschien een stomme vraag maar de uit/inlaatpakking hoe monteer je deze,stalen gedeelte tegen cilinderkop?of andersom.
Dit weekend ga ik de hele boel weer opbouwen,en heb de kop dus niet laten vlakken.
Groeten
Ps misschien een stomme vraag maar de uit/inlaatpakking hoe monteer je deze,stalen gedeelte tegen cilinderkop?of andersom.
ik dacht stalen gedeelte niet aan kant blok maar ik kan het mis hebben.
ik dacht ook dat het niet mocht een kopje vlakken van de turbo,zo staat het tenminste beschreven in de vraagbaak.
of heb je hier nu een andere anpassingsmogelijkheid voor??
ik dacht ook dat het niet mocht een kopje vlakken van de turbo,zo staat het tenminste beschreven in de vraagbaak.
of heb je hier nu een andere anpassingsmogelijkheid voor??
Misschien een raar vraagje, maar ik heb dus een motor die qua contructie hetzelfde is als een GT Turbo blok, maar ik mag dus niet op gelode benzine rijden.
Met andere woorden, zou Renault andere kleppen hebben gebruikt bij de C3J motor?
Dat moet dan wel, anders zouden mijn kleppen het niet minstens 172.000 km volhouden.
Met andere woorden, zou Renault andere kleppen hebben gebruikt bij de C3J motor?
Dat moet dan wel, anders zouden mijn kleppen het niet minstens 172.000 km volhouden.
ok nog 1 keer dan over die loodvervanger:
toen men begon met loodvervanger zei men dat 1x met loodvervanger en 4x zonder tanken dezelfde 'smerende' werking op de kleppen heeft als altijd loodhoudend tanken.
Dus ikke tank zo 1x per 2mnd een keertje met loodvervanger. En meer als het buiten heet is en ik wil gassen.
toen men begon met loodvervanger zei men dat 1x met loodvervanger en 4x zonder tanken dezelfde 'smerende' werking op de kleppen heeft als altijd loodhoudend tanken.
Dus ikke tank zo 1x per 2mnd een keertje met loodvervanger. En meer als het buiten heet is en ik wil gassen.
Klinkt misschien wel een beetje tegenstrijdig, maar ik lees net in mijn vraagbaak, dat de maximale toelaatbare vervorming bij een C3J motor 0,05 mm mag zijn
Wat is nou 5 honderdste van een millimeter?
-----------------
Willem Snoek AKA Snoekie
Een Renault 19 met een 60 pk sterke C-motor, nu nog een turbo en een paar aanpassingen........
[ This message was edited by: Willem Snoek on 2002-01-05 13:50 ]
Wat is nou 5 honderdste van een millimeter?
-----------------
Willem Snoek AKA Snoekie
Een Renault 19 met een 60 pk sterke C-motor, nu nog een turbo en een paar aanpassingen........
[ This message was edited by: Willem Snoek on 2002-01-05 13:50 ]
jij hebt een katalisator onder je auto hangen en als daar lood(vervanger) in komt dan is het snel over met je kat. en daarbij is he twat je zelf al zei; de klep zittingen van een c3j motor zijn anders, kan ook in de kop van een gt gemaakt worden.