Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Remco v.K.

On 2001-10-29 21:30, Alex A-man
wrote:
Moet je voor de grap maar is Zondag avond op SBS6 naar “Verboden in te rijden” kijken. Dan zie je pas echt goed wat de prijs scheelt bij een eenvoudige reparatie. De Bovag aangesloten dealer is soms de helft duurder dan een niet dealer Bovag aangesloten garage. (Dus nog steeds Bovag aangesloten.)
Ga je dan naar niet Bovag garage ben je nog is ruim 1 derde goedkoper uit.

Ze raden zelfs aan om als je auto uit de garantie komt naar een Bovag niet dealer garage te gaan voor reparaties. Hier heb je dan ook garantie op je reparaties, maar je betaald een stuk minder.

In bedragen is dit dan bijvoorbeeld: (zijschade)
Bovag dealer: Fl. 2850,-
Bovag niet dealer: Fl. 1995,-
Niet bovag garage: Fl. 1500,-

Zijn allemaal prijzen met nieuwe onderdelen!!

Dit zegt denk al genoeg :wink:
Hmm... misschien een beetje laat met reageren maar jij denkt dat dit programma jouw leidraad moet wezen? Sorry hoor, omdat ze met een bovag/anwb persoon meelopen wil niet zeggen dat hun visie op merkdealers en/of andere garage's de juiste is. Een Bovag/Anwb monteur/apk-er kan net zo goed fout zitten als een merkdealer.

Wat betreft mondelinge afspraken heb je gelijk, als jij een x bedrag afspreekt zou je het eigenlijk zwart op wit moeten hebben (offerte noemen ze dat...).

Onderdelen die je van een andere leverancier via een dealer bestelt kost jou en de dealer geld, ze moeten immers tijd maken om het te bestellen en na te kijken bij aflevering (deukjes/krasjes).

Die man in het witte jasje is geen monteur als het goed is maar een "chef werkplaats". Die staan boven de monteurs. Meestal wordt hier iemand voor aangenomen met 0 jaren praktijk ervaring, dus alleen op theoretisch gebied en het management is voldoende. Ook van top tot teen onder het vet is verleden tijd (bij de meeste dealers), zou jij willen dat zo'n iemand in je auto stapt en er hier en daar een vlekje achterblijft?

Het onderhoud zelf doen is een optie, alleen kan je je afvragen of jij wel de voldoende kennis in huis hebt evenals het goede gereedschap. Als je denkt dat jij het beter kan/weet solliciteer dan daar bij die dealer/garage zodat je andere mensen kan helpen die dezelfde ergenissen hebben als jij, je weet/kan het immers toch beter?

Misschien wordt ik in m'n mening enigzins beïnvloed doordat m'n pa bij een dealer werkt (chef werkplaats) en er in mijn vakantie's ook gewerkt heb, maar we zijn vaak mensen tegengekomen die voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten.
Michel Meganefreak
Contacteer:

On 2001-12-27 12:41, spekkie b.
wrote:
Misschien wordt ik in m'n mening enigzins beïnvloed doordat m'n pa bij een dealer werkt (chef werkplaats) en er in mijn vakantie's ook gewerkt heb, maar we zijn vaak mensen tegengekomen die voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten.
als je voor 1 dubbeltje op de 1e rij wilt zitten moet je niet bij een dealer komen, zeker niet voor spuitwerk.....ik heb al heel wat centjes in mijn coupetje zitten en heb daar geen seconde spijt van maar bij sommige dingen is een dealer gewoon te duur, simpel zat en bij een dealer werken ook leerling monteurs en uitzendkrachten in drukke tijden, ik ben ook heel lang beinvloedt geweest omdat mijn vrouwtje er werkt.....maar heel simpel het draait om geld en winst maken en zeker bij een dealer maken ze de prijzen er ook na, gelijk hebben ze en ze leveren zeker goede kwaliteit.

Maar ik zie het maar zo als bij een Bovag garage de kwaliteit max. 10% minder is en de prijzen 50% minder (berekenen alleen sleuteluren en lagere tarieven) dan doe maar in de toekomst mijn Bovag garage, hier kunnen uiteraard ook fouten gemaakt worden maar ik heb nu wel geleerd: schriftelijke offerte :smile:
Anonymous

Heel simpel: een dealer doet veel meer dan een gewone garge. heeft een vette showroom, waterkoeler, leuke foldertjes, strak pandje en daar betaal je als klant gewoon voor. (hoeveel rotzooi ik per jaar niet van renault krijg over winterklaar maken e.d.) Dat geld daarvoor komt ergens vandaan.
Bij mijn vaste garage in de laurierstraat, is er geen showroom, waterkoeler e.d. maar twee monteurs waarvan eentje eigenaar van de toko. Goedkoop, en als ik mazzel heb met leenauto (gratis). De eigenaar heeft zelf 5 jaar bij renault gewerkt dus hij weet wel hoe het zit.
Michel Meganefreak
Contacteer:

goed gezegd ploegah! das ong. wat ik bedoelde :wink:
Remco v.K.

Heb makkelijk praten denk ik, doe alles samen met m'n pa in de avonduurtjes met het comfort van de zaak. Alles bij de hand en tegen inkoopsprijs. Voordeel van de dealer is dat deze regelmatig scholing krijgt en allerlei "service-mededelingen". Als er een vage klacht is met een bepaald type wat meer voorkomt wordt dit dus medegedeeld aan alle andere dealers zodat zo'n probleem meestal sneller/eerder verholpen kan worden dan zo'n neutrale garage.

Ben het met jullie eens dat het meeste uitgegeven wordt aan de uitstraling, maar eet jij niet liever een bordje met links de gebakken aardappeltjes,rechts je dop-erwtjes & peentjes met in het midden een stukje vlees dan een grote hoop waarvan je niet weet wat het is?

Mijn punt: een nobody koopt liever bij een bedrijf/dealer wat er betrouwbaar en gelikt uitziet dan een achteraf garage waar halve auto's staan. Zelf heb ik er geen problemen mee waar mijn auto (mijn 1e, een clioI rsi PhaseII) gemaakt wordt, als het maar vakkundig gebeurt. De vergelijkingen tussen een dealer en een andere garage kunnen simpelweg niet gemaakt worden aan de hand van alleen de onderdeel/werkloon prijzen.
Anonymous

On 2001-12-27 15:04, spekkie b.
wrote:
Ben het met jullie eens dat het meeste uitgegeven wordt aan de uitstraling, maar eet jij niet liever een bordje met links de gebakken aardappeltjes,rechts je dop-erwtjes & peentjes met in het midden een stukje vlees dan een grote hoop waarvan je niet weet wat het is?
Doe mij maar en patatje oorlog met uitjes....

Nee geintje. Dat beetje risico meer wat je loopt bij een niet-dealer vind ik OK voor die pieken.

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje behoorlijk jaloers ben op jou met zo'n top werkplaats tot je beshikking.... :smile:
[ This message was edited by: Ploegah on 2001-12-27 15:16 ]
Remco v.K.

zelf ben ik ook wel happy ermee, scheelt een hoop tijd en moeite als je alles bij de hand hebt :grin:
Michel Meganefreak
Contacteer:

eerst mocht ik daar ook op zaterdag hobby'n, remklauwtjes spuiten, stuurtje omzetten etc. maar nu mag het niet meer omdat alleen eigen monteurs er met hun auto mogen komen vanaf nu, toch heb ik het sterke gevoel dat het bovenstaande verhaal er meer mee heeft te maken :wink:

maar als je zoiets heb meegemaakt kom je er ook niet meer graag voor handel dus, nu laat ik het weer ergens anders doen :smile:
Plaats reactie