Ik hoor sinds gisteren een irritant tik geluid (1 tot 2 tikjes per keer) als ik me gaspedaal loslaat. De vesnellingspook beweegt dan altijd een beetje, en dan heb ik ook het tik geluidje. (Komt ongeveer bij de pedalen weg, daaronder ergens.)
Tijdens het optrekken heb ik er geen last van, het is alleen als je je gaspedaal loslaat, zonder verder de koppeling ofzo ingedrukt te hebben.
Als ik de koppeling indruk dan hoor je nix. Zal dit met de versnellingsbak te maken hebben ? Waar moet ik rekening mee houden?
Ik hoop dat iemand dit iets zegt, en thnx alvast voor eventuele hulp.
[ This message was edited by: Vos on 2001-12-22 16:06 ]
't heeft waarschijnlijk met je achterste motorsteun te maken, 't kan zijn dattie gespleten is en dat de motor oid iets raakt wat "tikt"
idd, probeer te ontdekken waar het vandaan komt. een tik is nooit goed, die was er nooit en hoort er niet. suc6 met je speurtocht!!
Immer wieder die verdammte Holländer
De uitlaat kan ook ergens tegen aan komen. Dat tikt vaak ook met het gas loslaten. Je kunt ook eens met het raam open rijden om te horen waar de tik ongeveer vandaan komt.
There will be plenty of time to rest when your dead
Als de pook beweegt zal het wel een motorsteun zijn. Is goed mogelijk want je geeft gas dan trekt het blok zich wat in de steunen, laat je 't los valt het terug. Tik tik ergens op heel goed mogelijk, en de schakelstangen bewegen mee en dat zie je aan de pook. Lijkt mij de enige mogelijkheid. Mzzls!
-
motorsteunen.. tja hoeveel mag de pook eigenlijk bewegen bij gas in met verschil tot gas los?!? ik heb mij nl. al eens afgevraagd of het niet eens tijd werd voor een paar nieuwe motorsteunen..!? iemand een indicatie?
Ik denk ook dat het je achterste motorsteun is, dat tikken zou je schakelstang of uitlaat kunnen zijn. Motorsteun vervangen en het is opgelost denk ik...