Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bambi
Berichten: 234
Lid geworden op: di 11 dec 2001 0:00
Locatie: Nederland

Ik rijdt in een clio 1.8 16v en ik moet mijn koppeling hard induwenom te schakelen d.w.z. hij gaat heel zwaar naar beneden.
Heeft iedereen daar last van in dit type clio of kan ik er wat aan doen??
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

koppelings kabel doorknippen?

nee maar volgens mij zijn franse auto's zo. Ik heb een peugeot gehad die had ook zware koppeling.

Het went wel na een tijdje plus ik vind het persoonlijk lekkerder zo hard (hey voor bepaalde type gasten hier op de site dit niet al te letterlijk opvatten)
jeffrey
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 16 mei 2001 0:00
Locatie: leidschendam
Contacteer:

je kan ook proberen om het druk lager te smeren. bij een 16v is de koppeling inderdaad iets zwaarder maar wij smeren ook vaak het lager.!
Floris
Berichten: 1184
Lid geworden op: do 22 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

:lol: :lol:
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

inderdaad de koppelingen zijn vrij stijf ja.
maar niet extreem natuurlijk.
toen ik mijn clio net had vond ik de koppeling ook er zwaar gaan maar je raakt er aan gewent.
er is wel iets aan te doen.
koppelings vork van een megane monteeren dan gaat hij veel lichter.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Dit is inderdaad een Renault probleem, zekerz als je auto al wat ouder is (zoals de mijne)gaat je koppeling zwaar, je kan smeren wat je wil maar dat helpt niet.
Bambi
Berichten: 234
Lid geworden op: di 11 dec 2001 0:00
Locatie: Nederland

thnx!
Ik dacht dat er iets goed mis zou kunne zijn met misschien de kabels ofzo.
Maar inderdaad, als je er een tijdje in rijd went het wel. Behalve in de file! Je zou er spierpijn van krijgen!! :lol:
Anonymous

Had ik ook maar heb mijn koppeling moeten vervangen ivm doorslippen.

Maar nu een nieuwe drukgroep erin en de koppeling gaat een stuk lichter.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

al zit die koppeling nog zo vast, wie had er ook alweer wd-40 in de kast???
Immer wieder die verdammte Holländer
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

On 2001-12-21 19:03, Bambi
wrote:
thnx!
Ik dacht dat er iets goed mis zou kunne zijn met misschien de kabels ofzo.
Maar inderdaad, als je er een tijdje in rijd went het wel. Behalve in de file! Je zou er spierpijn van krijgen!! :lol:
In Nederland is een zware koppeling inderdaad onmenselijk :smile:
Anonymous

de koppelingsplaten van mijn R5GTT zitten er aan te komen (volgens de garage dan) en inderdaad, als je boven de 100 het gas vol intrapt slipt 'ie affentoe (terwijl ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zou kunnen zeggen dat 'ie dit niet had voordat ik de kachelradiateur liet vervangen?!? maar ik ga er maar vanuit dat dat geen invloed op elkaar heeft gehad) wat gaat me dit ongeveer kosten om te laten vervangen? en moet ik behalve de platen (als het halve ding toch uit elkaar ligt) nog andere dingen laten doen??
[ This message was edited by: Monique on 2002-01-03 12:03 ]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Vraag of ze ook gelijk de krukas kering vervangen. Die zit achter je vliegwiel, en als je koppeling eraf ligt kan je daar mooi bij. Je zal net zien dat je kering lek gaat als je koppeling er op zit.
Plaats reactie