Ik rijdt in een clio 1.8 16v en ik moet mijn koppeling hard induwenom te schakelen d.w.z. hij gaat heel zwaar naar beneden.
Heeft iedereen daar last van in dit type clio of kan ik er wat aan doen??
koppelings kabel doorknippen?
nee maar volgens mij zijn franse auto's zo. Ik heb een peugeot gehad die had ook zware koppeling.
Het went wel na een tijdje plus ik vind het persoonlijk lekkerder zo hard (hey voor bepaalde type gasten hier op de site dit niet al te letterlijk opvatten)
nee maar volgens mij zijn franse auto's zo. Ik heb een peugeot gehad die had ook zware koppeling.
Het went wel na een tijdje plus ik vind het persoonlijk lekkerder zo hard (hey voor bepaalde type gasten hier op de site dit niet al te letterlijk opvatten)
je kan ook proberen om het druk lager te smeren. bij een 16v is de koppeling inderdaad iets zwaarder maar wij smeren ook vaak het lager.!

inderdaad de koppelingen zijn vrij stijf ja.
maar niet extreem natuurlijk.
toen ik mijn clio net had vond ik de koppeling ook er zwaar gaan maar je raakt er aan gewent.
er is wel iets aan te doen.
koppelings vork van een megane monteeren dan gaat hij veel lichter.
maar niet extreem natuurlijk.
toen ik mijn clio net had vond ik de koppeling ook er zwaar gaan maar je raakt er aan gewent.
er is wel iets aan te doen.
koppelings vork van een megane monteeren dan gaat hij veel lichter.
Had ik ook maar heb mijn koppeling moeten vervangen ivm doorslippen.
Maar nu een nieuwe drukgroep erin en de koppeling gaat een stuk lichter.
Maar nu een nieuwe drukgroep erin en de koppeling gaat een stuk lichter.
al zit die koppeling nog zo vast, wie had er ook alweer wd-40 in de kast???
Immer wieder die verdammte Holländer
In Nederland is een zware koppeling inderdaad onmenselijkOn 2001-12-21 19:03, Bambi
wrote:
thnx!
Ik dacht dat er iets goed mis zou kunne zijn met misschien de kabels ofzo.
Maar inderdaad, als je er een tijdje in rijd went het wel. Behalve in de file! Je zou er spierpijn van krijgen!!![]()

de koppelingsplaten van mijn R5GTT zitten er aan te komen (volgens de garage dan) en inderdaad, als je boven de 100 het gas vol intrapt slipt 'ie affentoe (terwijl ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zou kunnen zeggen dat 'ie dit niet had voordat ik de kachelradiateur liet vervangen?!? maar ik ga er maar vanuit dat dat geen invloed op elkaar heeft gehad) wat gaat me dit ongeveer kosten om te laten vervangen? en moet ik behalve de platen (als het halve ding toch uit elkaar ligt) nog andere dingen laten doen??
[ This message was edited by: Monique on 2002-01-03 12:03 ]
[ This message was edited by: Monique on 2002-01-03 12:03 ]