Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

ik heb zoveel speling op mijn stuurhuis dat ik mijn stuurhuis maar ga vervangen rubbers zijn nog allemaal goed.
Dus zal er wel iest anders zijn.
Als ik er een anders tuurhuis onder wil zetten moet dan het blok er weer uit of kan het ook van onder of het subframe laten zakken of zo.
Want heb geen zin om het blok er weer uit te halen.
ps het gaat hier om een clio 16v
Anonymous

[quote]


ben ook wel erg benieuwd hoe je het stuurhuis kan vervangen want ja heb zelf een renault 5 gt turbo en hoor als ik rechts de bocht om ga en de bocht uit kom dan hoor ik links een getik...
snappen jullie hem?
er zit dus denk ik iets goed fout in het stuurhuis.. maar ja weet het ook niet met zekerheid!!! wie kan mij hier raad over geven.. en als je in de buurt ben ik woon in utrecht en kom gerust eens langs. spreek me dan eerst ff aan op me mail of msn! RUTREG@HOTMAIL.COM AFZ reinaard
[ This message was edited by: rutreg on 2001-12-20 14:42 ]
[ This message was edited by: rutreg on 2001-12-20 14:43 ]
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Rutreg welkom op onze site. Stel je eerst even voor in het topic "wie is wie..."
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

rutreg.. heel vaag inderdaad.. ik heb kort geleden net mijn hele stuurinrichting laten vervangen.. mensen die mij eens in drachten gezien hebben weten hoeveel ruimte ik had :sad: echt niet leuk meer..

maar al met al was het niet eens zo duur.. incl. montage + stuurhuislager, wiellager, stuurkogel rechts ong. 600 piek. en dan is het nu ook weer PERFECT.. gewoon effe helemaal nalopen.. of bij iemand op de brug zetten en dan voelen?
Anonymous

Hebben ze hem bij jouw helemaal vervangen en was dat een nieuwe of 2e hands.
En bij een orginele zaak of bij iemand thuis want bij ons op de sloop vroegen ze er 400.- piek voor
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

400 piek??? tjezus. normaal kost het naar mijn weten een keer 150 pop op een sloop. mag je het er zelf aftrekken
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

stuurhuis vervangeng is redelijk eenvoudig.

je kunt het in een uurtje of 2 doen.
Anonymous

Dus motor hoeft er niet helemaal uit ja 16 klapper zei ook al 50 piek maar moet er een met bekrachting hebben snap je maar zit in elke clio dus niet perse 16v ga morgen effe rondbellen mensen adressen van renautl slopen in brabant
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

nee het is redelijk goed te doen het is aleen een gekloot met die rubberen hoes die om de aansluiting van het stuurhuis en de stuurkolom zit.
want het rubber is nogal stug namelijk.
Anonymous

Iemand adressen van sloperijen ergens in Brabant
Anonymous

We hebben het toch wel over een clio met bekrachting he
Stroker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 21 nov 2001 0:00
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

In Cuijk zit een auto sloperij die doet in franse auto's....ik zal even opzoeken waar precies.
[ This message was edited by: Stroker on 2001-12-21 15:38 ]
[ This message was edited by: Stroker on 2001-12-21 15:38 ]
Stroker
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 21 nov 2001 0:00
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Dit is ie:

0485-321806 Gam Cuijk Franse Onderdelen
Laagveld 13 5431NX CUIJK
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

het enige wat je extra moet doen bij een auto met stuurbekrachtiging is de aansluitingen van de olieleidingen van het stuurhuis losdraaien.
Hans R.
Berichten: 1329
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Grubbenvorst

On 2001-12-20 14:41, rutreg
wrote:


ben ook wel erg benieuwd hoe je het stuurhuis kan vervangen want ja heb zelf een renault 5 gt turbo en hoor als ik rechts de bocht om ga en de bocht uit kom dan hoor ik links een getik...
snappen jullie hem?
er zit dus denk ik iets goed fout in het stuurhuis.. maar ja weet het ook niet met zekerheid!!! wie kan mij hier raad over geven.. en als je in de buurt ben ik woon in utrecht en kom gerust eens langs. spreek me dan eerst ff aan op me mail of msn! <a href="mailto:RUTREG@HOTMAIL.COM" target="_new">RUTREG@HOTMAIL.COM</a> AFZ reinaard
[ This message was edited by: rutreg on 2001-12-20 14:42 ]
[ This message was edited by: rutreg on 2001-12-20 14:43 ]
Hoor je dat geluid alleen als je weer terug stuurt? of hoor je het ook als je in de bocht gas geeft? In het laatste geval kan het een rotte aandrijfas zijn
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Dan voel je 'm toch altijd al trillen aan 't stuur? Ongeacht of dat je door een bocht gaat of niet.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Een rotte aandrijfas voel je het eerst als je door een (haakse) bocht stuurt, de andere kant op. Dus rammelt (ratelen meer) ie als je naar rechts gaat dan is ie links niet fris. Dat is in elk geval wat ik ervaarde toen ik aan een nieuwe as toe was.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Een rotte aandrijfas kan je ook detecteren, door op een lege parkeerplaats oid, met je stuur helemaal tegen de aanslag, met enige snelheid, rondjes te gaan rijden. Een rotte aandrijfas hoor je dan erg "knakken" met de frequentie van het ronddraaien van je wielen (duh)
rev it like a rental
Dirk (CRX)
Berichten: 1954
Lid geworden op: ma 26 nov 2001 0:00
Locatie: Friesland

terugkomend op kostenplaatje, niet bij de dealer uiteraard.. maar wel bij een garagebedrijf en alle onderdelen nieuw bij de importeur weg.. hehalve dat stomme stuurrubber met naaldlager, die moest bij de dealer wegkomen en daar hadden ze hem op voorraad.. veel voorkomend probleem dus?!
Anonymous

On 2001-12-23 11:37, Menno
wrote:
Een rotte aandrijfas kan je ook detecteren, door op een lege parkeerplaats oid, met je stuur helemaal tegen de aanslag, met enige snelheid, rondjes te gaan rijden. Een rotte aandrijfas hoor je dan erg "knakken" met de frequentie van het ronddraaien van je wielen (duh)
Plaats reactie