Laatst reed ik een stukje met mn r19 16v, en na een km ongeveer, begint hij in te houden.
Ik snel naar het bedrijf van mn vader. Moterkap omhoog.... en wat bleek, via de luchthapper was de ruimte van de bougies helemaal volgeregend.
Heeft 1 van jullie daar ook last van (gehad)? En hoe is dat opgelost?
Ik zit te denken om dat opvang bakje dicht te kitten, of er een slangetje aan te maken...
Alvast bedankt voor de reacties...
Paul
-----------------
[ This message was edited by: Visscher on 2001-12-13 17:37 ]
En hoe wordt dit dan opgelost?
Want elke x dat het regend ben je de lul!
Grzt Paul
Want elke x dat het regend ben je de lul!
Grzt Paul
Luchthapper verwijderen en een rand kit plaatsten. Hiervoor kit toepassen waarmee zonnedaken in auto's geplakt worden,dit blijft elastisch.
Succes
Succes
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Het komt door de luchthapper zelf binnen...
of snap ik je nu niet goed?
of snap ik je nu niet goed?
Meestal lekt het water juist LANGS de luchthapper naarbinnen. Tussen de happer en kap zit een rubberen pakking. Deze wil vaak gaan lekken. Dus inderdaad de happer loshalen, afkitten, en weer monteren. Water dat VIA de happer binnenkomt lekt gewoon via het bakje naar de grond.
De opening van dat bakje zit precies boven mn bougies....
De luchthapper ga ik komende week afkitten..
Thnx
De luchthapper ga ik komende week afkitten..
Thnx
ik gebruik gewoon ruitenkit ofzo...
grtz Paul
grtz Paul
-
ik heb ook dit probleem
elke x als het regent jahoor dan mag ik weer ff de bougies schagten leeg spuiten met de planten spuity(wel een opude want het water is erg roestig)
het lijkt mij sterk dat er water in watert via die rubberrand want dan moet je toch wel een erg grote spleet hebben om zoveel water naar ninneb te laten.
mijn bougies staan echt onderwater soms.
de auto stottert en hapert dan steeds(slecht contact he)
wat ik doe is leeg spouiten ffin spuiten met quikstart en ff rijden da heb je weer geen last.
maar ja dan gaat het weer regenen en mag je weer he.
de beste oplossing heb ik nog niet gevonden maar het is wel erg klote.
ps het lijkt wel of het water via die plastic bak naar binnen stroomt(bak is die van de bougie schagten grijs zwart kleurig)
het kan niet van boven af de schagten in druppelen want er zit wel een goed rubber aan je staven die je over je bougies heen schuift.
ik hou me aan bevolen voor tips
elke x als het regent jahoor dan mag ik weer ff de bougies schagten leeg spuiten met de planten spuity(wel een opude want het water is erg roestig)
het lijkt mij sterk dat er water in watert via die rubberrand want dan moet je toch wel een erg grote spleet hebben om zoveel water naar ninneb te laten.
mijn bougies staan echt onderwater soms.
de auto stottert en hapert dan steeds(slecht contact he)
wat ik doe is leeg spouiten ffin spuiten met quikstart en ff rijden da heb je weer geen last.
maar ja dan gaat het weer regenen en mag je weer he.
de beste oplossing heb ik nog niet gevonden maar het is wel erg klote.
ps het lijkt wel of het water via die plastic bak naar binnen stroomt(bak is die van de bougie schagten grijs zwart kleurig)
het kan niet van boven af de schagten in druppelen want er zit wel een goed rubber aan je staven die je over je bougies heen schuift.
ik hou me aan bevolen voor tips
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Meestal ligt het toch echt aan die rubberen pakking. Lees maar na in de boekies en tijdschriften. Daarom roesten al die motorkappen ook vaak rond de luchthapper. Kijk ook even of de bovenkant van de bougiekabels wel goed afdichten.
Ik begrijp de twijfels,maar neem maar aan dat het echt werkt. Ik heb het zelf gehad met mn 19,hen de luchthapper verwijdert en een rand kit geplaatst. Heb er sindsdien geen last meer van gehad.
GREETZ
GREETZ
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Even off-topic, maar het heeft hier zijdelings wel mee te maken: heeft één van jullie R19 16v rijders nog ergens een opvangbakje over voor onder de luchthapper?
Ik heb voor mijn GTT een motorkap liggen met een R19 16v luchthappertje daarin.
Alleen ontbreekt hier het opvangbakje.
Iemand?!
Iemand?!
Dat snap ik niet Pat.On 2001-12-14 23:55, patrick b
wrote:
ben ik blij dat dat type van mij geen luchthapper heeft als ik dit lees!![]()
Jij had toch ook een 16v???
Zal morgen ff voor je kijken; het is nu te donker bij ons in de schuur. Als het goed is heb ik er nog 1 liggen. Aangezien ik nogal van de vergeetachtige ben, moet je me morgen anders maar ff mailen, als hier geen reply volgt.On 2001-12-17 17:38, Rudo
wrote:
Even off-topic, maar het heeft hier zijdelings wel mee te maken: heeft één van jullie R19 16v rijders nog ergens een opvangbakje over voor onder de luchthapper?
Iemand?!
Hoi Rudo !
Ik heb nog geen mail van je. Maar hoewel ik vergeten was te reageren, was ik niet vergeten om te kijken !
Helaas, ik kan het bakje nergens meer vinden. Ik vrees dat ik hem bij het oud-ijzer heb gedaan (dit is heel vreemd, want ik bewaar normaal echt alles). Want ik heb er wel eentje gehad.
Sorry !
Ik heb nog geen mail van je. Maar hoewel ik vergeten was te reageren, was ik niet vergeten om te kijken !
Helaas, ik kan het bakje nergens meer vinden. Ik vrees dat ik hem bij het oud-ijzer heb gedaan (dit is heel vreemd, want ik bewaar normaal echt alles). Want ik heb er wel eentje gehad.
Sorry !
Arjen, maakt niet uit, ik zoek gewoon verder 
(De kap moet eerst in de goede kleur gespoten worden, en dat zal wel ergens het komend voorjaar worden)
Bedankt in ieder geval voor de moeite!
-----------------
Renault; Créateur D'Automobiles
[ This message was edited by: Rudo on 2001-12-18 22:23 ]

(De kap moet eerst in de goede kleur gespoten worden, en dat zal wel ergens het komend voorjaar worden)
Bedankt in ieder geval voor de moeite!
-----------------
Renault; Créateur D'Automobiles
[ This message was edited by: Rudo on 2001-12-18 22:23 ]