nadat ik mijn clio heb getstart loopt hij 1300 tpm na een tijdje zakt hij naar ongeveer 1100 tpm en ald de motor nog warmer word dan tot 900 tpm dit allemaal bij
stationair.
dit gebeurd binnen ongeveer een minuut of 2
maar nu het probleem na die 900 zakt het toerental nog verder tot ongeveer 750 tpm.
hij gaat dan onregelmatig lopen en reageert bijna niet meer op het gas.
hij loop dan prrrt prrt prrt prrt prrt prrt, uit.
ik heb daarna alle stekkers losgemaakt en schoon gemaakt maar geen verbetering.
ook alle massa aansluiting gecontroleerd maar ook geen verbetering.
weet iemand wat het kan zijn?
ik hoop geen kapotte computter.
-
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
- Locatie: Waskemeer Friesland
valse lucht ?? een vacuumslangetje los?? of vocht??
<font size=1>[ This message was edited by: fpjx11 on 2001-12-03 22:19 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: fpjx11 on 2001-12-03 22:19 ]</font>
Vocht in het brein komt wel eens vaker voor bij de clio, maar controleer dus eens de luchtvoorzienging (slangen, carterontluchting of stat. stelmotor)
Als je de 2x start doet hij gewoon het zelfde? Haal anders je brein even los en kijk of deze vochtig is. (bij het monteren zou je de kast waar het brein in zit dicht kunnen kitten)
Als je de 2x start doet hij gewoon het zelfde? Haal anders je brein even los en kijk of deze vochtig is. (bij het monteren zou je de kast waar het brein in zit dicht kunnen kitten)
ik hem vandaag weer gestart volgens mij werkt de labda sonde wel want als je een beetje gas geeft hoor je de motor steeds van arm naar rijk regelen.
dus de labda sonde kan het volgens mij niet zijn want anders regelt ie niet steeds van arm naar rijk en omgekeerd.
en zou je dit dus niet kunnen horen.
dus de labda sonde kan het volgens mij niet zijn want anders regelt ie niet steeds van arm naar rijk en omgekeerd.
en zou je dit dus niet kunnen horen.
dit stukje klinkt als een niet werkende benzinepomp. De benzinedruk druk zakt langzaam, het mengsel wordt armer, en je krijgt precies het bovenstaande.On 2001-12-03 22:16, jacco 16v
wrote:
dit gebeurd binnen ongeveer een minuut of 2
maar nu het probleem na die 900 zakt het toerental nog verder tot ongeveer 750 tpm.
hij gaat dan onregelmatig lopen en reageert bijna niet meer op het gas.
hij loop dan prrrt prrt prrt prrt prrt prrt, uit.
r
eerst de lambda sensor meten met een voltmeter, dan pas de conclusie trekken.On 2001-12-05 20:30, jacco 16v
wrote:
ik hem vandaag weer gestart volgens mij werkt de labda sonde wel want als je een beetje gas geeft hoor je de motor steeds van arm naar rijk regelen.
dus de lambda sonde kan het volgens mij niet zijn want anders regelt ie niet steeds van arm naar rijk en omgekeerd.
en zou je dit dus niet kunnen horen.
Verder, bij bovenstaande klacht, eens met de voltmeter de lambdasensor monitorren. Wat doet het mengsel?