Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

nadat ik mijn clio heb getstart loopt hij 1300 tpm na een tijdje zakt hij naar ongeveer 1100 tpm en ald de motor nog warmer word dan tot 900 tpm dit allemaal bij
stationair.
dit gebeurd binnen ongeveer een minuut of 2
maar nu het probleem na die 900 zakt het toerental nog verder tot ongeveer 750 tpm.
hij gaat dan onregelmatig lopen en reageert bijna niet meer op het gas.
hij loop dan prrrt prrt prrt prrt prrt prrt, uit.
ik heb daarna alle stekkers losgemaakt en schoon gemaakt maar geen verbetering.
ook alle massa aansluiting gecontroleerd maar ook geen verbetering.
weet iemand wat het kan zijn?
ik hoop geen kapotte computter.
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

valse lucht ?? een vacuumslangetje los?? of vocht??
<font size=1>[ This message was edited by: fpjx11 on 2001-12-03 22:19 ]</font>
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Vocht in het brein komt wel eens vaker voor bij de clio, maar controleer dus eens de luchtvoorzienging (slangen, carterontluchting of stat. stelmotor)
Als je de 2x start doet hij gewoon het zelfde? Haal anders je brein even los en kijk of deze vochtig is. (bij het monteren zou je de kast waar het brein in zit dicht kunnen kitten)
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

maar ik begrijp het niet de auto staat al 6 weken binnen voor het vervangen van de koppeling.
ik het alle stekkers los gehad.
daarvoor liep hij altijd uitstekend met een co van 0,0.
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Dan zou je vocht wel uit kunnen sluiten ja. Controleer dan de slangen en de stekker waar ook je lambda-sonde inzit. Hij gaat heel raar lopen zonder gegevens van de sonde en zou uit kunnen slaan.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

heeft ie zes weken met losse accu gestaan?
rev it like a rental
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Inleren van geheugen ja, zou dus ook kunnen, rondje rijden en kijken wat hij doet.
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

hij heeft wel een lange tijd met losse accu gestaan.
hij heeft ook eventjes met de accu aangesloten gestaan.
maar met een niet geheel aangesloten kobelboom.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

zou er gewoon eerst maar een tijdje mee rijden dan, eens kijken of ie een beetje fatsoenlijk bijleert, redelijke kans van wel
rev it like a rental
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

ik hem vandaag weer gestart volgens mij werkt de labda sonde wel want als je een beetje gas geeft hoor je de motor steeds van arm naar rijk regelen.
dus de labda sonde kan het volgens mij niet zijn want anders regelt ie niet steeds van arm naar rijk en omgekeerd.
en zou je dit dus niet kunnen horen.
Anonymous

ik dacht dat de lambdasonde pas begon te regelen bij warme motor!?!
Anonymous

een clio16v heeft toch een verwarmde labda sonde.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

On 2001-12-03 22:16, jacco 16v
wrote:
dit gebeurd binnen ongeveer een minuut of 2
maar nu het probleem na die 900 zakt het toerental nog verder tot ongeveer 750 tpm.
hij gaat dan onregelmatig lopen en reageert bijna niet meer op het gas.
hij loop dan prrrt prrt prrt prrt prrt prrt, uit.
dit stukje klinkt als een niet werkende benzinepomp. De benzinedruk druk zakt langzaam, het mengsel wordt armer, en je krijgt precies het bovenstaande.
r
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

volgens mij werkt de benzine pomp wel want je hoort hem zoemen als je de motor op contact zet.
heb alleen de brandstofdruk nog niet gemeten.
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

trouwens als hij het gas opneemt loopt hij prima.
en hij verhoogt het stationaire toerental weer naar 1100 als je het gas weer los laat.
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

On 2001-12-05 20:30, jacco 16v
wrote:
ik hem vandaag weer gestart volgens mij werkt de labda sonde wel want als je een beetje gas geeft hoor je de motor steeds van arm naar rijk regelen.
dus de lambda sonde kan het volgens mij niet zijn want anders regelt ie niet steeds van arm naar rijk en omgekeerd.
en zou je dit dus niet kunnen horen.
eerst de lambda sensor meten met een voltmeter, dan pas de conclusie trekken.
Verder, bij bovenstaande klacht, eens met de voltmeter de lambdasensor monitorren. Wat doet het mengsel?
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

stukje mee door de staat gereden hij loopt nu prima geen klachten meer.
alleen tikken de klepstoters nog.
maar als de motor goed warm is geweest is dat ook over (hoop ik).
Plaats reactie