Hallo,
Dit is voor mij de eerst ekeer hier wel een gave site met veel info.
Maar ik heb een vraagje,
Ik heb een clio 16V en mijn koppeling slipt heel erg kan wel rijden maar als ik in een hogere versnelling zit en gas geef slipt hij heel erg.
Weet iemand wat dit kan wezen .
En hoop niet dat mijn koppeling vervangen moet worden .
Help.
Bedankt voor je snelle reactie.
Heb je enig idee wat het is. platen of drukgroep.
Kan dit dan zomaar ineens gebeuren.
Heb wel olie gemorst met bijvullen van motorolie maar dat moet dan toch al lang verbrand zijn mocht het erin gekomen zijn.
Heb je enig idee wat het is. platen of drukgroep.
Kan dit dan zomaar ineens gebeuren.
Heb wel olie gemorst met bijvullen van motorolie maar dat moet dan toch al lang verbrand zijn mocht het erin gekomen zijn.
helaas helaas, koppeling, de motor moet eruit, zou als ik jou was gelijk kijken naar distributieriem, dynamo en waterpomp, alles in 1 klap
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Weet je wanneer de riem voor het laatst is gedaan?
Bij twijfel -> vervangen! (zeker als de motor er uit gaat...)
Bij twijfel -> vervangen! (zeker als de motor er uit gaat...)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
En ik denk dat je beter de hele motor eruit kan halen !!
Koppeling vervangen bij de clio 16v kan je beter de motor eruit halen anders ben je echt aan het klote en zoveel werk is dat niet. In 1dag gedaan en heb je een nieuwe koppeling, kan je de motor ruimte schoonmaken en je blok weer mooi maken.
Het is waarschijnlijk je keerring achter je vliegwiel die lek is en dan komt er olie op je koppelingsplaat en gaat die slippen. Het enige dat helpt is keerring(altijd doen) en koppeling + drukgroeg vervangen, want olie krijg je nooit uit/van een koppelingsplaat!
succes
succes
haha,hier is hulp.heb je geld??On 2001-12-04 21:42, clioman
wrote:
Hallo,
Dit is voor mij de eerst ekeer hier wel een gave site met veel info.
Maar ik heb een vraagje,
Ik heb een clio 16V en mijn koppeling slipt heel erg kan wel rijden maar als ik in een hogere versnelling zit en gas geef slipt hij heel erg.
Weet iemand wat dit kan wezen .
En hoop niet dat mijn koppeling vervangen moet worden .
Help.
Bij de garage zou het minimaal dik 1600 piek gaan kosten.
Heb het zelf met mijn 19, slipt niet erg maar af en toe.
Daar komt 15 Dec. een sport koppeling in
Mzzl...
Heb het zelf met mijn 19, slipt niet erg maar af en toe.
Daar komt 15 Dec. een sport koppeling in
Mzzl...
wat voor koppeling do je er in.
Ik wil met de tijd ook andere nokken erin denk 278 graden ofzo.kan ik dan nu nog wel een gewone koppeling erin doen of is dat dan af te raden
Ik wil met de tijd ook andere nokken erin denk 278 graden ofzo.kan ik dan nu nog wel een gewone koppeling erin doen of is dat dan af te raden
De Power Clutch van Sachs.On 2001-12-05 18:21, clioman
wrote:
Is een X zo duur als origineel, maar hij kan continu dik 300 Nm aan.
Niet dat ik dat heb ofzo, maar het is wel een sterke.
Mzzl...
is dat niet te warm voor je blok??:lol:On 2001-12-05 18:21, clioman
wrote: