Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hallo,

Dit is voor mij de eerst ekeer hier wel een gave site met veel info.

Maar ik heb een vraagje,
Ik heb een clio 16V en mijn koppeling slipt heel erg kan wel rijden maar als ik in een hogere versnelling zit en gas geef slipt hij heel erg.
Weet iemand wat dit kan wezen .
En hoop niet dat mijn koppeling vervangen moet worden .

Help.
Frank V.
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 16 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag, Nederland

ja hebt inderdaad pech, als ik je verhaal goed begrijp, sorry voor het slechte nieuws!!!!!!!!
Anonymous

Bedankt voor je snelle reactie.

Heb je enig idee wat het is. platen of drukgroep.

Kan dit dan zomaar ineens gebeuren.

Heb wel olie gemorst met bijvullen van motorolie maar dat moet dan toch al lang verbrand zijn mocht het erin gekomen zijn.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Als je koppeling alleen slipt kun je er vanuit gaan dat je plaat versleten is, dus je zal waarschijnlijk toch je koppeling (drukgroep, plaat, druklager) moeten vervangen.

Stel je btw ff voor in het wie is wie topic.
Anonymous

helaas helaas, koppeling, de motor moet eruit, zou als ik jou was gelijk kijken naar distributieriem, dynamo en waterpomp, alles in 1 klap
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

wat is de km stand???
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Weet je wanneer de riem voor het laatst is gedaan?
Bij twijfel -> vervangen! (zeker als de motor er uit gaat...)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

als ie nog niet vervangen is staat ie zeker op breken. hij moet ongeveer rond de 100.000 vervangen zijn, meestal staat het wel ergens in de motorruimte aangegeven.
Anonymous

Hij is vervangen rond de 100.000
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ik heb nooit aan een clio 16V gesleuteld, dus weet het niet zeker, maar volgens mij kan je beter je versnellingsbak eraf halen en de motor laten zitten als je je koppelling gaat vervangen.
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

En ik denk dat je beter de hele motor eruit kan halen !!
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Koppeling vervangen bij de clio 16v kan je beter de motor eruit halen anders ben je echt aan het klote en zoveel werk is dat niet. In 1dag gedaan en heb je een nieuwe koppeling, kan je de motor ruimte schoonmaken en je blok weer mooi maken.
Jeroentje
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 23 sep 2001 0:00
Locatie: Houten

Het is waarschijnlijk je keerring achter je vliegwiel die lek is en dan komt er olie op je koppelingsplaat en gaat die slippen. Het enige dat helpt is keerring(altijd doen) en koppeling + drukgroeg vervangen, want olie krijg je nooit uit/van een koppelingsplaat!
succes
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

On 2001-12-04 21:42, clioman
wrote:
Hallo,

Dit is voor mij de eerst ekeer hier wel een gave site met veel info.

Maar ik heb een vraagje,
Ik heb een clio 16V en mijn koppeling slipt heel erg kan wel rijden maar als ik in een hogere versnelling zit en gas geef slipt hij heel erg.
Weet iemand wat dit kan wezen .
En hoop niet dat mijn koppeling vervangen moet worden .

Help.
haha,hier is hulp.heb je geld??:grin:
Anonymous

Bij de garage zou het minimaal dik 1600 piek gaan kosten.

Heb het zelf met mijn 19, slipt niet erg maar af en toe.

Daar komt 15 Dec. een sport koppeling in:grin:

Mzzl...:wink:
Anonymous

wat voor koppeling do je er in.

Ik wil met de tijd ook andere nokken erin denk 278 graden ofzo.kan ik dan nu nog wel een gewone koppeling erin doen of is dat dan af te raden
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

neem een williams spec koppeling.
wat ie kost weet ik niet.
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Er is niets speciaals aan een Williams koppeling,zelfde als van een gewone 16 v.
En ook in een Williams willen ze slijten,dat hebben we gemerkt,en ook daar moet de motor eruit.
Anonymous

On 2001-12-05 18:21, clioman
wrote:
wat voor koppeling do je er in.

Ik wil met de tijd ook andere nokken erin denk 278 graden ofzo.kan ik dan nu nog wel een gewone koppeling erin doen of is dat dan af te raden
De Power Clutch van Sachs.
Is een X zo duur als origineel, maar hij kan continu dik 300 Nm aan.

Niet dat ik dat heb ofzo, maar het is wel een sterke.

Mzzl...:wink:
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

On 2001-12-05 18:21, clioman
wrote:
wat voor koppeling do je er in.

Ik wil met de tijd ook andere nokken erin denk 278 graden ofzo.kan ik dan nu nog wel een gewone koppeling erin doen of is dat dan af te raden
is dat niet te warm voor je blok??:lol:
Anonymous

Dan hoef je hem ook niet meer warm te rijden.
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

dat bedoel ik niet.
er zijn zijn sterkere koppelingen die zo heten.
Plaats reactie