Nou ga ik hier toch nog fff wat op zeggen.
Het idee om de meetings in clubverband te doen vind ik nog steeds een goed idee. Of dit officeel enzo moet is nog maar de vraag. Wel moet je als je een vorm van club maakt een goede organisatie neer zetten, ook als je je niet bij K.v.K in schrijft en geen contributie rekent. Je kan zo snel inspelen op een groter aantal leden en het groeien van de club. Je hebt dan toch de mogelijkheid nog om je als officiele club aan te melden.
Voor het organiseren van meetings is het ook makkelijk om een soort van "bestuur" te hebben. Deze kunnen de boel organiseren en de verschillende leden aansturen. Je hebt dan in ieder geval een aantal mensen waar je op terug kan vallen.
Het is ook nog maar de vraag of je een "club" wilt oprichten voor alle Sportieve Renault's hoe je het ook bekijkt vind je toch weer ( een welbekende uitspraak ) opnieuw het wiel uit. En al zijn we het niet eens met een aantal dingen die de C.R.S. doet moet je ze niet tegen je in het harnas jagen. Het blijven Renault liefhebbers.
Hoeveel regels je ook aan de toelating tot je club steld krijg je altijd een soort van "Natte vinger werk" bij de toelating. Ook kan je straks het aantal aanmeldingen niet meer overzien en heb je zoveel leden ( hopenlijk ) dat je jezelf net zo goed CRS2 kan gaan noemen.
Bijvoorbeeld
Laguna station 16v met Remus en Sportfiltertje wel / Megane Classic met lm velgen en anders M3 spiegels niet. ( ik noem maar wat)
Dit kan je niet onderbouwen.
Zelf ben ik toch meer voor een Renault 5 club. Je vangt hiermee een groot aantal liefhebbers en gebruikers van Renault-Tuning.com op. Helaas niet iedereen maar je kan gewoon niet iedereen tevereden stellen. Wel heb je hiermee alle verschillende soorten 5jes. de Alpines, GTE's, GT Turbo's, Turbo's, TL's enz...
Je vindt zo niet het wiel opnieuw uit en kan toch meetings in clubverband houden, tevens kan je je onderscheiden van andere clubs. Je bent een stuk type gericht en kan zo een grote hoeveelheid kennis bij elkaar brengen.
Je ziet bij de CRS nu ook hetzelfde probleem. Die club is ooit gestart door een paar gasten met een alpines. Zij hebben nog steeds de voorkeur voor deze auto's en drammen dat door in het bestuur. Alles orgineel, geen vette tuning enz...
Zij zijn veel te groot geworden en hebben veel leden toegelaten. Waardoor meerdendeel "rustende" leden zijn geworden. Het is alleen al te zien aan de naam van het clubblad, dat zegt gewoon alles.
Iedereen die een 5 GT Turbo rijd zijn echte liefhebbers en weten wat voor problemen en plezier je aan de auto kan hebben. Wij zien de auto niet meer als belangerijk vervoermiddel maar als meer. Het is nog maar de vraag of de eigenaar van een Clio RN met uitlaatopzetstukje (waar ik overigens niets op tegen hebt) ook zo enthousiast en gek is van zijn auto.
Door alleen de 5jes toe te laten hou je een actief aantal leden omdat je nooit klaar bent met het verfraaien van je 5.
Tevens zit je niet aan toelatingseisen, staat er Renault 5 op het kentekenbewijs dan is't goed.
Kijk maar naar gtturbo.org. Dit is een successvolle club met een aanzienlijk aantal ACTIEVE leden. Ziet er gewoon hardstikke leuk uit.
Wil je echter een poot aan de grond krijgen in "Nederland-Clubland" zal je toch een officiele club moeten oprichten. Vooral met oog op bekentheid,kortingen,circuitdagen enz.
ok ik ben nog wel wat vergeten maar vul me maar aan.
Zo heb ik ook fff die saaie morgen op m'n stageadres nuttig gebruikt met het schrijven van deze spreuken.
Ok reacties.....................