Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
jnjansen_r5gtturbo

Klap,klap,klap, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het hier roerend mee eens ben, want wat er al meerdere hebben gezegd, er komt heeel wat bij kijken om een officiele club opterichten en in stand te houden en ik zelf denk dat het niet veel meerwaarde geeft aan dat wat hier nu al gaande is, we hebben hier nu ook een clubbie, alleen niet op papier, maar wel in ons hart. :lol: Wat ik daarnet al zei is dat ik denk dat er veel energie in moet worden gestoken om een officiele club operichten, maar dat het verschil met nu, niet echt verschilt, dus "bezint eer gij begint":lol::lol::lol:.

mzzl, Jeof
Arjen

Hallo,

Mooi gesproken Marco ! Helemaal mee eens. Ik geloof dat iedereen langzamerhand weer tot bedaren komt en alles weer nuchter gaat zien. Alles gaat nu toch ook perfect , dacht ik zo. Gewoon alles simpel, snel, makkelijk en goedkoop houden. Ik snap wel dat er allemaal 'wilde' plannen ontstaan, maar uitvoeren is heel wat anders. Bezint eer gij begint !
(dit was weer een wijze spreuk van Turbo Arie)

Later maar weer
jnjansen_r5gtturbo

Is die spreuk van jouw dan????? :evil::lol::lol:

De mzzl, Jeof
Anonymous

Als jullie er prijs opstellen, enkele opmerkingen van mij (voorzitter, oprichter webmaster enz enz van de Renault Mégane Coupé club)

Een jaar geleden heb ik om te oefenen in het maken van internetsites een site gemaakt over mijn auto (megane coupé 1.6e).Voor de gein had ik er Renault Mégane Coupé Club boven gezet. Tot mijn stomme verbazing kwamen er hier reacties op. Inmiddels zijn we bijna een officiële club, alleen de bankrekening ontbreekt nog (als het goed is is dit ook deze week rond).
Ik kan dus zeggen dat ik een beetje weet wat er bij komt kijken om een club op te richten.

Enkele tips naar jullie toe.
Jullie hebben het over dat jullie een klein groepje willen houden, met alleen actieve leden.
Dit wordt moeilijk, je kan nml. niet zien aan de aanmelding of iemand ook actief gaat meedoen.In het afgelopen jaar hebben er zo'n 80 mensen zich bij onze club aangemeld, inmiddels heb ik er daar zo'n 30 alweer van de lijst gehaald.Dit zijn mensen die aan het surfen zijn, denken "hé wat leuk" zich inschrijven en daarna niks meer van zich laten horen.
Ga er ook niet vanuit dat mensen die zich niet op het forum laten zien, dat ze dan niet actief zijn.In onze club zijn maar zat mensen die bijna nooit op het forum zijn maar wel naar de meetings komen.
Misschien kun stellen , dat iemand minimaal 50% van de meeting bezocht moet hebben, om lid te mogen blijven.Maar dit is moeilijk hoor.

Verder las ik iets over meetings en daarbij kwam ook een circuitdag voorbij.Dit gaat met 40 leden een duur geintje worden.Zelf willen we het ook gaan doen, maar waarschijnlijk in samenwerking met de Belgische Cabrio club.

Als je echter dit soort dingen gaat doen, dan is (zijn) degene die een circuit bespreken verantwoordelijk voor de afspraak (het bestuur dus).Stel nou dat de opkomst opeens nul is, dan zitten jullie met de kosten. Om je hiervoor in te dekken kun je een bestuurverzekering afsluiten, maar dan moet je wel een oficiéle club zijn, dus ingeschreven bij de K.v.K. (kamer van koophandel)

Afijn zo kan ik nog wel even door gaan, willen jullie meer weten of zijn er vragen, laat ze maar horen.

groet en succes met de club.

Ps.
Op 3 juni zijn wij met onze club uitgenodigd bij de grasveldmeeting van de c.r.s., ben benieuwd hoe dat er aan toe gaat.
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Marco: Mijn idee! Ik denk dat je gelijk hebt.

Arjen: Inderdaad is iedereen een beetje tot bezinning gekomen. Het is moeilijk om te bepalen of er wel of geen club moet komen, wat de criteria zijn om lid te mogen worden/blijven, wat er allemaal op de internetsite moet komen...

Jevroem: Bedankt voor de handreiking en je ervaring met het oprichten van een online club, ik denk dat we dat zeker mee moeten nemen. Ik had wel wat meer coupe's verwacht zondag, waar was iedereen?? :wink:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Anonymous

Nou ga ik hier toch nog fff wat op zeggen.

Het idee om de meetings in clubverband te doen vind ik nog steeds een goed idee. Of dit officeel enzo moet is nog maar de vraag. Wel moet je als je een vorm van club maakt een goede organisatie neer zetten, ook als je je niet bij K.v.K in schrijft en geen contributie rekent. Je kan zo snel inspelen op een groter aantal leden en het groeien van de club. Je hebt dan toch de mogelijkheid nog om je als officiele club aan te melden.

Voor het organiseren van meetings is het ook makkelijk om een soort van "bestuur" te hebben. Deze kunnen de boel organiseren en de verschillende leden aansturen. Je hebt dan in ieder geval een aantal mensen waar je op terug kan vallen.

Het is ook nog maar de vraag of je een "club" wilt oprichten voor alle Sportieve Renault's hoe je het ook bekijkt vind je toch weer ( een welbekende uitspraak ) opnieuw het wiel uit. En al zijn we het niet eens met een aantal dingen die de C.R.S. doet moet je ze niet tegen je in het harnas jagen. Het blijven Renault liefhebbers.

Hoeveel regels je ook aan de toelating tot je club steld krijg je altijd een soort van "Natte vinger werk" bij de toelating. Ook kan je straks het aantal aanmeldingen niet meer overzien en heb je zoveel leden ( hopenlijk ) dat je jezelf net zo goed CRS2 kan gaan noemen.

Bijvoorbeeld

Laguna station 16v met Remus en Sportfiltertje wel / Megane Classic met lm velgen en anders M3 spiegels niet. ( ik noem maar wat)

Dit kan je niet onderbouwen.

Zelf ben ik toch meer voor een Renault 5 club. Je vangt hiermee een groot aantal liefhebbers en gebruikers van Renault-Tuning.com op. Helaas niet iedereen maar je kan gewoon niet iedereen tevereden stellen. Wel heb je hiermee alle verschillende soorten 5jes. de Alpines, GTE's, GT Turbo's, Turbo's, TL's enz...

Je vindt zo niet het wiel opnieuw uit en kan toch meetings in clubverband houden, tevens kan je je onderscheiden van andere clubs. Je bent een stuk type gericht en kan zo een grote hoeveelheid kennis bij elkaar brengen.

Je ziet bij de CRS nu ook hetzelfde probleem. Die club is ooit gestart door een paar gasten met een alpines. Zij hebben nog steeds de voorkeur voor deze auto's en drammen dat door in het bestuur. Alles orgineel, geen vette tuning enz...
Zij zijn veel te groot geworden en hebben veel leden toegelaten. Waardoor meerdendeel "rustende" leden zijn geworden. Het is alleen al te zien aan de naam van het clubblad, dat zegt gewoon alles.

Iedereen die een 5 GT Turbo rijd zijn echte liefhebbers en weten wat voor problemen en plezier je aan de auto kan hebben. Wij zien de auto niet meer als belangerijk vervoermiddel maar als meer. Het is nog maar de vraag of de eigenaar van een Clio RN met uitlaatopzetstukje (waar ik overigens niets op tegen hebt) ook zo enthousiast en gek is van zijn auto.

Door alleen de 5jes toe te laten hou je een actief aantal leden omdat je nooit klaar bent met het verfraaien van je 5.

Tevens zit je niet aan toelatingseisen, staat er Renault 5 op het kentekenbewijs dan is't goed.

Kijk maar naar gtturbo.org. Dit is een successvolle club met een aanzienlijk aantal ACTIEVE leden. Ziet er gewoon hardstikke leuk uit.

Wil je echter een poot aan de grond krijgen in "Nederland-Clubland" zal je toch een officiele club moeten oprichten. Vooral met oog op bekentheid,kortingen,circuitdagen enz.

ok ik ben nog wel wat vergeten maar vul me maar aan.

Zo heb ik ook fff die saaie morgen op m'n stageadres nuttig gebruikt met het schrijven van deze spreuken.

Ok reacties.....................

:grin::grin:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik denk dat het daardoor wel overzichtelijk is te houden.
Maar stoot je dan geen mensen voor hun hoofd?
Want je hebt hier ook andere bezoekers:
-19 16v rijder
-21 turbo rijder
-Clio rijders
-4 rijders.

Nogmaals het is allemaal moeilijker dan we denken!

Tacki, als ik op een meeting loop dan heeft een 5je op mij ook de grootste aantrekkingskracht!
Pieter
Contacteer:

OK, laten we het hier donderdag inderdaad eens goed over hebben. Dan kunnen we onszelf een aantal vragen stellen.

Wie mag lid worden?
Inschrijven of niet?
Bestuur of niet?
Nieuwsbrief of niet?

En ik persoonlijk vind het volgende:

Ik vind dat alle tuning-liefhebbers met een sportieve Renault lid mogen worden. Het zal een beetje natte vingerwerk zijn, maar we kunnen een inschrijvingsformulier maken met een aantal vragen en bij elke auto apart beslissen.

Inschrijven in het handelsregister....hmmmm. Ik vind eigenlijk dat we daar ffe mee moeten wachten. Dat heeft consequenties die verder gaan dan 150,- inschrijfgeld. Je moet jhe bij de belastingdienst verantwoorden en een hoop ingewikkelde zaken regelen. Ik denk dat de club daarvoor nog niet genoeg fundering heeft.

Een bestuur moet er beslist komen, een aantal mensen die aktief bezig zijn met de club en er tijd voor (over) hebben.

Ik vind het ook leuk om een nieuwsbrief te maken. Eventueel inderdaad op internet, maar elke maand een stukje waarin een lid zijn auto presenteerd op internet en nieuwtjes e.d. zullen bij moeten worden gehouden. Bas en 10o doen het internet gebeuren, maar voor de inhoud zou iemand anders (ik bijvoorbeeld) kunnen zorgen.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

inderdaad wat chris zegt klopt bij mij ook
zie ik een 5 op een sprintje er heen zie ik een clio ga ik minder snel en sorry ik vind het heel mooi z'n clio enz maar een 5 is echt
mijn hobby en een club voor die auto vind ik het mooist .maar omdat je dan andere voor het hoofd stoot omdat deze hier ook op site zitten( wat ik heel leuk vind en echt niet erg) ga ik toch liever voor een 5 club die heel losjes is geregeld met missschien een vast bestuur om het in goede baanen te leiden
en veder gewoon deze site te gebruiken als medium voor gesprekken en dus als clubblad
maar het zou mooi zijn als we er uit kommen want anders bestaat het clubpie er over 3 jaar nog niet en das zonde
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op ma 14 mei 2001 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

On 2001-05-12 21:43, Marius wrote:
Ja eigenlijk denk ik er ook wel zo over. Het is allemaal wel heel ambitieus om het officieel te doen. Ook hier op de site is duidelijk wanneer iemand initiatief neemt en iets organiseerd. Misschien is het wel handig om inderdaad met een groei van bezoekers rekening te gaan houden waar ook nieuwe mensen tussen zitten die minder passen bij het clubje dat nu ontstaat.

De hele site is trouwens nog steeds een superinitiatief, thanx daarvoor nog eens!

Ondanks dat ik nog niemand van hier in het echie gezien heb voel ik het ook echt al als een soort club.
Ik sluit mij hier helemaal bij aan...
Jan-Geert (Momentsleutel)

volgens mij ja kunnen jullie beter een r5 club beginnen :smile: op de meeting kon je zien dat iedereen rond de 5jes hing ,, bij de anderen werd niet gekeken of weinig , misschien een idee om een 5 club , en misschien een clubbie voor andere renaults te maken :smile: hierbij wil ik me wel inzetten om zon club te starten :smile: voor alle renaults :wink:
Bas
Bestuurslid

Oef :smile:
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Bas
Bestuurslid

Er zijn hier wel berichten verwijderd, er zat 1 rot bericht tussen en de rest was garbage.
Sorry!
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Gelukkig...

Bij nog meer topics gaat het fout bas. Optimale koeling geloof ik ook
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Bas krijgt het weer voor mekaar!
Beter, hoe lukt jullie dat toch?
Robert dB.

eeeej hij doet het weer!
Bas
Bestuurslid

Lekker prutsen met SQL en logisch verstand :smile:
Anonymous

On 2001-12-04 15:03, Bas
wrote:
Lekker prutsen met SQL en logisch verstand :smile:
he dat ken ik bas..
Plaats reactie