Ik ga mijzelf een clio 16v aanschaffen uit '94...(ben vandaag wezen kijken...moet nu nog mijn 1.8 RT verkopen) maar weet er nog nie zo heel veel vanaf betreffende de tuning & styling.
Wat is voor een beginner een goede en goedkope manier om de clio te verlagen ??
bvd
hahaa, zit in hetzelfde schuitje als ik.
neem even de tijd en kijk goed rond in de forums.... ik werd er ook een stuk wijzer van, serieus!!
suc6....
neem even de tijd en kijk goed rond in de forums.... ik werd er ook een stuk wijzer van, serieus!!
suc6....
Immer wieder die verdammte Holländer
heb wel een setje bilsteins liggen, verstelbare wielvlucht, ong 35mm lager met veren
hoe zit het qua montage ? erg moeilijk ?
ben er zelf nie zo'n ster in.....maar me pa is wel technisch en anders zijn collega's wel (brandweer - automonteurs)
icq 35936133
<font size=1>[ This message was edited by: Vos on 2001-12-03 19:40 ]</font>
ben er zelf nie zo'n ster in.....maar me pa is wel technisch en anders zijn collega's wel (brandweer - automonteurs)
icq 35936133

<font size=1>[ This message was edited by: Vos on 2001-12-03 19:40 ]</font>
nee, twee bouten bij het fusee, eentje centraal bovenop, veren zitten er al op dus...
Is voor, achter werkt het met torsieas. Wat het nieuw kost weet ik niet. Verlagingsveren van goede kwaliteit kosten al gauw 150-200 piek.
achter heb je een torsie-as die versteld moet worden, een set dempers+veren moet je rekenen tussen de 600 en zo gek als je het zelf wil maken.
de mijne wordt morgen verlaagd, ik ga gauw slapen
de mijne wordt morgen verlaagd, ik ga gauw slapen
je kan natuurlijk ook met een ijzerzaag een paar ringen van je originele veer afzagen. niet teveel doen, anders veert ie helemaal niet meer!! 

gaatie stuiteren als de ziekte heb ik eens bij een gt gedaan, zaten mijn vingers er ook nog tussen
ja hèhè, even in de sfeer van de stoeptegels blijven!
en je ziet, mocht je toch willen gaan zagen, kijk uit voor je vingertjes!!
en je ziet, mocht je toch willen gaan zagen, kijk uit voor je vingertjes!!
-
En veer heeft als laatste ronding naar beneden niet dezefde hoek naar beneden. het laaste stukje is namelijk gebogen zodat de veer weer haaks is. Als je er een stuk afzaagt drukt dus alleen het laatste puntje in de schaal. En het laatste stukje van de veer is altijd plat gemaakt. Verenstaal is machtig sterk is dus ook niet even iets te verbuigen. Dus als je er wat afhaalt krijg je inderdaa zegmaar een stuiterwagen.
je hoeft niets te kopen, je moet iemand hebben die de as kan verstellen en daarvoor heb je speciaal gereedschap nodig.