Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Wie wil mij helpen???

Ik heb een renaunlt 5 gtx gekocht met een 2 traps carb. Maar hij houdt in als ik het gas vol in trap en dan gaat hij pas. Hoe komt dit en hoe kan ik mijn auto SNELLER maken??
Alvast bedankt

Roy.
robert

(1) je acceleratiepomp geeft iets te weinig benzine. Kan normaal zijn, hoeft niet.
(2) niet aan beginnen. koop een gt, een sproeierboortje van 3 piek en een sleuteltje 10.: 140 betrouwbare pk's en wegligging.
kevinb
Contacteer:

is het de moeite om je sproeiertje te laten uitboren?
Anonymous

waar kan ik die pomp vinden?
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Met mijn 11 GTX had ik last van de 2e klep in de carburateur. De ene keer ging ie niet open, de andere keer bleef ie op 6500 toeren staan. Sta je daar voor het stoplicht met je kap open te klooien :smile:
Ik heb toen het asje van de klep met een (fijn) schuurpapiertje bewerkt.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Anonymous

wie heeft er trouwens nog mooi spulletjes liggen voor mijn R 5 ?
Menno

Ik heb 't ook wel vaker gezien bij zo'n 2 traps dat 't overnemen van de eerste naar 2e trap niet helemaal fris werkt. Gewoon mechanische narigheid, beetje turen smeren kliederen buigen schuren wrikken en 't werkt doorgaans weer.
rev it like a rental
Anonymous

dus gewoon wat smeer olie in de carb spuiten en dan het gas open en dicht doen enzo?
Menno

noui, 't begint vooral met turen. ff je luchtfilter huis er af halen, zodat je alles goed kan zien. Dan met de hand gas geven, en kijken of en wanneer de 2e trap mee open gaat. Je kunt dan over 't algemeen aan 't mechaniek wel zien hoe 't zou moeten werken, en waarom dat nu niet goed werkt.

Beetje lastig om zo blind te zeggen waar precies 't knelpunt zit, je moet echt zelf ff op onderzoek.

Succes
rev it like a rental
Anonymous

dank je ik zal morgen gelijk kijken. Klopt het trouwens dat als de 2 de trap inschakeld dat er dan bezine in de benzine in de carb gespoten wordt?

Wie heeft er nog mooie side scurts liggen het liefst zilver grijs.
Marcel (mlg)
Contacteer:

Bij die 1.7 motoren trekken de carburateurs nogal eens krom , dan kan zo'n klep wel eens vast gaan zitten. En de motor trekt dan vaak valse lucht bij de voet van de carb. omdat deze krom is , vaak gaan ze ook los zitten.
Moest hem bij mijn 11 txe regelmatig vastdraaien .
Anonymous

dus ik moet mijn carb gewoon iets strakker aantrekken?
Anonymous

en waar kan ik die pomp dan vinden ?
zit die verstopt of moet ik gewoon een andere kopen ofzo?
Menno

Die benzine die jij er in ziet spuiten, dat is de acceleratie pomp. Hij werkt dus, maar kan alsnog iets vervuild zijn.
Anonymous

waar zit die pomp dan is dat het vacuum potje op het inlaat spruitstuk?
en is het niet zo dat er heel veel rotzooi op e motor zit die nie eens nodig is en als je het eraf haalt dat hij dan sneller is?

Greetzzz Roy.
Heino

Dat van die voet pakking komt inderdaad vaker voor,heb ik ook gehad bij mijn GTX.
Renault levert hier nu een ander soort pakking voor.
Anonymous

Zou het over zijn als ik die pakking vervang?
Heino

Dat is best mogelijk,maar ik zou toch even goed zoeken of je nog iets anders kunt vinden.
Anonymous

Ok dan ik ga hem toch verkopen ga een turbotje kopen denk ik
robert

well spoken!
turboman
Contacteer:

R5 GT-S 1.7 mjam
Anonymous

Wie weet er nog een mooi GTT tje te koop voor mij waar ik niet zoveel meer aan hoef te doen ?
turboman
Contacteer:

Plaats reactie