Wie wil mij helpen???
Ik heb een renaunlt 5 gtx gekocht met een 2 traps carb. Maar hij houdt in als ik het gas vol in trap en dan gaat hij pas. Hoe komt dit en hoe kan ik mijn auto SNELLER maken??
Alvast bedankt
Roy.
(1) je acceleratiepomp geeft iets te weinig benzine. Kan normaal zijn, hoeft niet.
(2) niet aan beginnen. koop een gt, een sproeierboortje van 3 piek en een sleuteltje 10.: 140 betrouwbare pk's en wegligging.
(2) niet aan beginnen. koop een gt, een sproeierboortje van 3 piek en een sleuteltje 10.: 140 betrouwbare pk's en wegligging.
- Bas
- Bestuurslid
- Car: Clio IV RS
Met mijn 11 GTX had ik last van de 2e klep in de carburateur. De ene keer ging ie niet open, de andere keer bleef ie op 6500 toeren staan. Sta je daar voor het stoplicht met je kap open te klooien 
Ik heb toen het asje van de klep met een (fijn) schuurpapiertje bewerkt.

Ik heb toen het asje van de klep met een (fijn) schuurpapiertje bewerkt.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Ik heb 't ook wel vaker gezien bij zo'n 2 traps dat 't overnemen van de eerste naar 2e trap niet helemaal fris werkt. Gewoon mechanische narigheid, beetje turen smeren kliederen buigen schuren wrikken en 't werkt doorgaans weer.
rev it like a rental
dus gewoon wat smeer olie in de carb spuiten en dan het gas open en dicht doen enzo?
noui, 't begint vooral met turen. ff je luchtfilter huis er af halen, zodat je alles goed kan zien. Dan met de hand gas geven, en kijken of en wanneer de 2e trap mee open gaat. Je kunt dan over 't algemeen aan 't mechaniek wel zien hoe 't zou moeten werken, en waarom dat nu niet goed werkt.
Beetje lastig om zo blind te zeggen waar precies 't knelpunt zit, je moet echt zelf ff op onderzoek.
Succes
Beetje lastig om zo blind te zeggen waar precies 't knelpunt zit, je moet echt zelf ff op onderzoek.
Succes
rev it like a rental
dank je ik zal morgen gelijk kijken. Klopt het trouwens dat als de 2 de trap inschakeld dat er dan bezine in de benzine in de carb gespoten wordt?
Wie heeft er nog mooie side scurts liggen het liefst zilver grijs.
Wie heeft er nog mooie side scurts liggen het liefst zilver grijs.
-
- Contacteer:
Bij die 1.7 motoren trekken de carburateurs nogal eens krom , dan kan zo'n klep wel eens vast gaan zitten. En de motor trekt dan vaak valse lucht bij de voet van de carb. omdat deze krom is , vaak gaan ze ook los zitten.
Moest hem bij mijn 11 txe regelmatig vastdraaien .
Moest hem bij mijn 11 txe regelmatig vastdraaien .
en waar kan ik die pomp dan vinden ?
zit die verstopt of moet ik gewoon een andere kopen ofzo?
zit die verstopt of moet ik gewoon een andere kopen ofzo?
waar zit die pomp dan is dat het vacuum potje op het inlaat spruitstuk?
en is het niet zo dat er heel veel rotzooi op e motor zit die nie eens nodig is en als je het eraf haalt dat hij dan sneller is?
Greetzzz Roy.
en is het niet zo dat er heel veel rotzooi op e motor zit die nie eens nodig is en als je het eraf haalt dat hij dan sneller is?
Greetzzz Roy.
R5 GT-S 1.7 mjam
Wie weet er nog een mooi GTT tje te koop voor mij waar ik niet zoveel meer aan hoef te doen ?