Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Nou... was ff een beetje aan het prutsen met een reduseerventiel (bleed valve)... als ik op volle druk rij dan krijg ik back fires, KNAL KNAL KNAL :lol:, klinkt wel leuk en ziet er ook wel leuk uit zo'n vlam uit de uitlaat :lol: maar wil het toch ff verwijderen want zo valt er niet te rijden.... rij je net 2500/3000 toeren, houd de motor ff in en hoor je een enorme knal... is best irritant om iedere keer bij 2500/3000 toeren over te schakelen

Nu ligt dit volgens mij aan de turbo druk beveiliging. Kan iemand mij vertellen bij WELKE druk deze beveiliging er op slaat, dus bij welke druk de ontsteking onderbroken word (dit doet die beveiliging toch?) EN hoe ik die beveiliging eraf kan mieteren? gewoon stekkertjes los (heb dit nog niet geprobeerd omdat het al zo laat was...)?

Als je turbo meter net in het rode gebied staat hoeveel druk heb je dan (0.9 ?) en halverwege het rode (1.1 ?) en einde van het rode (1.2 ?)

En nog iets... als ik het gas indouw dan komt mijn turbo op maximaal (halverwege rode of zo, dan zakt ie meteen ietsje naar net voor het rode dan weer ff halverwege het rode en dan blijft ie net voor het rode/net in het rode staan. DUS gas in, wijzer naar rechts, schommelt hier met best grote pieken (2x op en neer tussen +/- 0.9 en 1.1 bar of zo....) WAAR ligt dit aan? Ohh ja, ik heb er ook een dumpvalve op zitten, misschien iets mee te maken?

Dan nog iets... in de 1 en 2 schiet de turbo wijzer verder door dan in de 3,4 en 5 is dit bij iedereen?

Laat u horen!
marco

hoi jetab,tja raar kwaaltje weer,
ff over die overdruk beveiliging,
jij zegt zo rond de 2500 en 3000 toeren doet die dat maar dat kan niet want dan begrenst tie nog helemaal niet,hij begrenst pas zo rond de 5000 en verder ,dus kan niet aan de begrenser liggen ,die turbo druk hoe dat presies zit wet ik niet ik heb me laten vertellen dat net voor het rode streepje iets van 0,7 moet zijn of zo,ik weet het ook niet presies,heb een keer gereden met het pijltje helemal plat in het rode maar dan vondt die het niet leuk als ik ff sporte,was namelijk als ik dan van het gas af ging dat ik dan een behoorlijke klapkreeg alsof de auto ff wiebelde:lol:, dat die druk terug gaat wat jij zegt dat ligt aan de dumpvalve ,die laat de overdruk af en daardoor zakt je turbodruk,ik dacht in het begin ook van hoe kan dat nou maar was dus gewoon de dumpvalve ,je hoort hem ook sissen onder het rijden bij bepaalde snelheid,ga maar eens autobaan op klinkt best leuk,
greetz marco
marco

ps dus niet dat tschhhhhhhhh als je schakelt ,maar continu sissen
greetz marco
Menno

De klont in je luchtslang onderbreekt inderdaad de ontsteking bij 1100 a 1200 mbar. Als je 'm niet wilt gebruiken moet je de stekkers er af halen en doorverbinden. Verstandiger is om 'm op een hogere druk af te stellen.

Als 't schommelen van je druk bij niet-volgas is, wordt 't inderdaad veroorzaakt door de dump-valve. Eventueel spelen met andere veerstijfheden zou wat verbetering kunnen brengen.
rev it like a rental
Arjen

Meestal zit op die schakelaar in het midden een schroefje. Daar zit wat borglak overheen. Even eraf krabben met een mesje en draaien maar.
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Bedankt jongens! Hier heb ik wat aan... ik zal weer ff hobbien en dan laat ik het wel weer weten!
Roy
Moderator

Naar welke kant moet je dat schroefje draaien trouwens?
5 GT Turbo '88 GT5
Menno

Bij m'n 21 moet je 'm uitdraaien, linksom dus. Ik durf niet te garanderen dat dat bij een 5GT 't zelfde is, denk 't wel. Kom je ook snel genoeg achter. Wel wijs hoor, om dat ding aangesloten te laten.
rev it like a rental
Roy
Moderator

Heb het zelf ook een paar keer gehad :sad: Je schrikt je wezenloos. Ik had de spruitstukpakking laten vervangen en toen zaten er een paar slangen niet helemaal goed :sad:. Mij is toen vertelt dat dit zeer slecht is voor je blok.
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie