


In plaats van lucht voegt men NO aan de brandstof toe.
NO kan meer pure zuurstof bevatten dan normale lucht. Namelijk iets van 35 % in plaats van de plusminus 21 volume% in normale lucht. Hierdoor past er simpelweg veel meer zuurstof in de cilinders, dus meer mengsel en dus krijg je meer pk's. Eigenlijk is het dus heel simpel...
Gr, Peter
NO kan meer pure zuurstof bevatten dan normale lucht. Namelijk iets van 35 % in plaats van de plusminus 21 volume% in normale lucht. Hierdoor past er simpelweg veel meer zuurstof in de cilinders, dus meer mengsel en dus krijg je meer pk's. Eigenlijk is het dus heel simpel...
Gr, Peter
kan dit ook op een clio en wat moet je dan allemaal veranderen aan je auto en/of motor
Is het kostbaar om te (laten) doen en heb je er echt iets aan
Is het kostbaar om te (laten) doen en heb je er echt iets aan
Renault Clio 2.0 16v Reanult Sport
Yep,
Het kan ook op je Clio. Om de NOS in te bouwen moet je de injectors in je inlaatspruitstuk bouwen, het elektronisch bediende ventiel, de leidingen, bediening op het dashboard en natuurlijk de fles inbouwen.
Verder zou het mooi zijn als je er nog wat extra benzine in kreeg...
Je kunt kiezen voor een centrale injector of vier aparte injectors (een per cilinder). Een per cilinder zal de NO beter verdelen waardoor de motor bij hoog toeren beter zal presteren.
Het kan ook op je Clio. Om de NOS in te bouwen moet je de injectors in je inlaatspruitstuk bouwen, het elektronisch bediende ventiel, de leidingen, bediening op het dashboard en natuurlijk de fles inbouwen.
Verder zou het mooi zijn als je er nog wat extra benzine in kreeg...
Je kunt kiezen voor een centrale injector of vier aparte injectors (een per cilinder). Een per cilinder zal de NO beter verdelen waardoor de motor bij hoog toeren beter zal presteren.
Volgens mij niet. Hij spoot een mengsel van waterstof en alcohol in de inlaat wat ook weer resulteerd in een krachtiger mengsel.
Hij had echter een beetje grote verhalen over zijn vijf.
Ik citeer: "250 PK aan de wielen en toen zat dat injectiesysteem er nog niet eens op.."
Beetje bullshit dus..
Gr, Peter
Hij had echter een beetje grote verhalen over zijn vijf.
Ik citeer: "250 PK aan de wielen en toen zat dat injectiesysteem er nog niet eens op.."
Beetje bullshit dus..
Gr, Peter
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:

NOS werkt heel goed en makkelijk,
alleen de fles is zo snel leeg.
Om bijvoorbeeld slechts 50 pk erbij te hebben en 10 sprintjes te willen trekken op 1 fles heb je al een fles nodig die zo groot is als een LPG tank. En gelukkig kost het ook nix.
Met NOS heb je dus gelijk een leuk abonnement op de NOS dealer. Die ook al niet om de hoek woont.
groets, robert
En als je toch een LPG tank monteert, kan beter gelijk op LPG gaan rijden. (en de turbodruk opschroeven!!)
alleen de fles is zo snel leeg.
Om bijvoorbeeld slechts 50 pk erbij te hebben en 10 sprintjes te willen trekken op 1 fles heb je al een fles nodig die zo groot is als een LPG tank. En gelukkig kost het ook nix.
Met NOS heb je dus gelijk een leuk abonnement op de NOS dealer. Die ook al niet om de hoek woont.
groets, robert
En als je toch een LPG tank monteert, kan beter gelijk op LPG gaan rijden. (en de turbodruk opschroeven!!)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
weet je ook wat dit alles kost ? zo ongeveer dan ?
Nee weet ik niet.
Een collega van mij (joeri de haas) gebruikt het op de motor voor het dragracen. Bij dragracen is NOS helemaal ok, want het duurt maar heel kort.
De echte run duurt ongeveer 6 sec, hij gebruikt NOS voor ongeveer 100 pk erbij, daarbij is het verbruik dan ongeveer 0.5 kg NOS. Daarmee kan je (heel) grofjes schatten hoeveel kg je mee wilt nemen en wat het verbruik is.
NOS spullen verkopende bedrijfjes geven vast wel prijzen voor navulling.
robert
Een collega van mij (joeri de haas) gebruikt het op de motor voor het dragracen. Bij dragracen is NOS helemaal ok, want het duurt maar heel kort.
De echte run duurt ongeveer 6 sec, hij gebruikt NOS voor ongeveer 100 pk erbij, daarbij is het verbruik dan ongeveer 0.5 kg NOS. Daarmee kan je (heel) grofjes schatten hoeveel kg je mee wilt nemen en wat het verbruik is.
NOS spullen verkopende bedrijfjes geven vast wel prijzen voor navulling.
robert
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
nee volgens mij is het geen familie .
ff voor degene die me kenne en dat misschien gaan vragen . ik heet ook de haas , vandaar
ff voor degene die me kenne en dat misschien gaan vragen . ik heet ook de haas , vandaar

-
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
- Locatie: Den Bosch, The Netherlands
Ik heb wel eens ergens gelezen dat een volle fles iets van 900 gulden kost, en die heb je na een paar sprintjes dan dus leeg.
Dure business dus!
Dure business dus!
Een komplete set met 4 injecteurs kost FL1930,- Tel. 0113-503555 even bellen en morgen in huis! 



NOS:
als je het niet heel goed doet kan dit bijzonder veel kwaad voor je motor.
Je moet de verhouding ingespoten NOS en extra benzine goed onder controle hebben. Met bijgeleverde sproeiertjes zal dit wel ok zijn. Zo niet ben je meteen zuigers aan het lassen. (Sproeiertjes kunnen verstoppen en het benzinepompje/relais kunnen eens haperen...)
Je moet ook uitkijken dat je bij lage rpm niet teveel geeft: te hoge cilinderdruk dus koppakking/zuigerveer/drijfstang problemen. Bijna alle NOS systemen zijn maar heel simpel, ze geven een constante hoeveelheid NOS+benzine, ongeacht het motortoerental. Als je de koppelwinst bij 6000 rpm even op 100 stelt, dan is die winst bij 4000 rpm 100*6000/4000=150! Dat kan wel een beetje te veel zijn. Een met het toerental oplopende inspuit hoeveelheid was veel beter geweest, maar ja das ingewikkeld en dus duur.
Kan je nagaan wat er gebeurt als bij 1500 rpm per ongeluk het NOS aangaat: koppelwinst en dus motorbelasting = 100*6000/1500=400.
Das gegarandeerd maar heel even.
robert
als je het niet heel goed doet kan dit bijzonder veel kwaad voor je motor.
Je moet de verhouding ingespoten NOS en extra benzine goed onder controle hebben. Met bijgeleverde sproeiertjes zal dit wel ok zijn. Zo niet ben je meteen zuigers aan het lassen. (Sproeiertjes kunnen verstoppen en het benzinepompje/relais kunnen eens haperen...)
Je moet ook uitkijken dat je bij lage rpm niet teveel geeft: te hoge cilinderdruk dus koppakking/zuigerveer/drijfstang problemen. Bijna alle NOS systemen zijn maar heel simpel, ze geven een constante hoeveelheid NOS+benzine, ongeacht het motortoerental. Als je de koppelwinst bij 6000 rpm even op 100 stelt, dan is die winst bij 4000 rpm 100*6000/4000=150! Dat kan wel een beetje te veel zijn. Een met het toerental oplopende inspuit hoeveelheid was veel beter geweest, maar ja das ingewikkeld en dus duur.
Kan je nagaan wat er gebeurt als bij 1500 rpm per ongeluk het NOS aangaat: koppelwinst en dus motorbelasting = 100*6000/1500=400.
Das gegarandeerd maar heel even.
robert
nos=goed 

Hee die Jasper!
Long time no see!
Werk je nog steeds bij de Toyota dealer?
Binnenkort als er een meeting is weer eens afspreken. Kunnen we beetje bijbuurten.
Als je niet meer weet wie dit is:
blauwe megane, gouden velgen, goeie maat van Bart verlaan.
hehehe.
Houdoe ee!!!
Long time no see!
Werk je nog steeds bij de Toyota dealer?
Binnenkort als er een meeting is weer eens afspreken. Kunnen we beetje bijbuurten.
Als je niet meer weet wie dit is:
blauwe megane, gouden velgen, goeie maat van Bart verlaan.
hehehe.
Houdoe ee!!!
zeker ken ik je! maar best triest hier als ze dingen over je schrijven die ze zelf verzinnen ! ik ben ten minste een beetje creatief ! en ben niet bang voor een betje meer pk! heb net een cabrio ( ook al flink gekitteld) ong. 120 pk ! ik zie jullie wel een keer weer tijdens een meeting ! en ja zit nog steeds renaultbloed in mij! alleen hebben al mijn vrienden nu een 5 gt ( die bij mij in onderhoudt zijn ) . en ja ik werk nog steeds bij de toyota! en zit ook nog steeds op school op de hts-autotechniek.
met vriendelijke groeten jasper
met vriendelijke groeten jasper
Wij bouwen een NOS-installatie in je wagen voor ongeveer 3240 gulden (incl. montage) . Dit is het systeem met 4 injectoren (wet & dry = inspuiting van NO + benzine) . Een hervulling kost ongeveer 100 gulden . Met één vulling kan je ongeveer 50 x inspuiten (gemiddeld 2 seconden per inspuiting) .
Wij plaatsen ook een schakelaar op het gasklephuis om het NOS-systeem enkel te laten werken bij vollast !!

Bruno
Wij plaatsen ook een schakelaar op het gasklephuis om het NOS-systeem enkel te laten werken bij vollast !!
Bruno
Waar is het motto Respect is everything gebleven? Verkocht met de auto? Ik meen er zijn hier anders genoeg mensen die net zo creatief of misschien wel nog creativer dan jou zijn. Betekent niet dat jij niet creatief bent og iets dergelijks. En er zijn/waren genoeg mensen die flink onder de indruk zijn/waren van je auto. En dat van die extra PK's. Ik denk niet dat je veel mensen vindt wat met 120 pk rondrijden en helemaal niet bang zijn voor iets meer. Dus kop op en have fun.On 2001-11-12 19:30, turbo5
wrote:
zeker ken ik je! maar best triest hier als ze dingen over je schrijven die ze zelf verzinnen ! ik ben ten minste een beetje creatief ! en ben niet bang voor een betje meer pk! heb net een cabrio ( ook al flink gekitteld) ong. 120 pk ! ik zie jullie wel een keer weer tijdens een meeting ! en ja zit nog steeds renaultbloed in mij! alleen hebben al mijn vrienden nu een 5 gt ( die bij mij in onderhoudt zijn ) . en ja ik werk nog steeds bij de toyota! en zit ook nog steeds op school op de hts-autotechniek.
met vriendelijke groeten jasper
mzzl
<font color=blue>He Jasper! Ik zit ook op de hts autotechniek. Welk jaar zit jij?
p.s. ik heb je auto nooit op school zien staan (wel de advertentie
)
p.s. ik heb je auto nooit op school zien staan (wel de advertentie

Wat voor een cabrio heb je dan als ik vragen mag? 
Ik zie je nog wel eens op een meeting.
Als je ooit eens een mailtje wilt sturen of zo: <a href="mailto:aprilia-rs250@planet.nl" target="_new">aprilia-rs250@planet.nl</a>
Jaja, ik ben naast renault gek ook motor gek!!! hahahaaaaa...

Houdoe ee!
Gerrie-boy

Ik zie je nog wel eens op een meeting.
Als je ooit eens een mailtje wilt sturen of zo: <a href="mailto:aprilia-rs250@planet.nl" target="_new">aprilia-rs250@planet.nl</a>
Jaja, ik ben naast renault gek ook motor gek!!! hahahaaaaa...

Houdoe ee!
Gerrie-boy
Hey Jasper, ga nou geen onzin uit zitten kramen hier op het forum...
Als je dit soort verhalen niet in de wereld wil hebben, dan moet je zelf niet zo opscheppen over je pk-tjes. Zeker niet als je er nu maar met 120 rondtuft.
Even ter informatie: 260 aan de wielen lukt nog steeds niet met een nokkenas, saab-turbo en de methanol. Dat zou betekenen dat je iets van 320 aan de krukas zou hebben.
Bla Bla Blaahh
Gr, Peter
Als je dit soort verhalen niet in de wereld wil hebben, dan moet je zelf niet zo opscheppen over je pk-tjes. Zeker niet als je er nu maar met 120 rondtuft.
Even ter informatie: 260 aan de wielen lukt nog steeds niet met een nokkenas, saab-turbo en de methanol. Dat zou betekenen dat je iets van 320 aan de krukas zou hebben.
Bla Bla Blaahh
Gr, Peter
Jongens, houden we het forum wel leuk?!
Discussie die tè persoonsgericht worden kunnen beter via email gaan en niet openbaar op het forum. Jullie snappen vast wel waarom.
Jasper, het is al vaker gevraagd door anderen, maar wat voor cabrio heb je nu gekocht?
Je hebt het alleen maar over mijn cabrio, maar wat voor een is het nou?
Lekker weer voor een cabrio nu!
Discussie die tè persoonsgericht worden kunnen beter via email gaan en niet openbaar op het forum. Jullie snappen vast wel waarom.
Jasper, het is al vaker gevraagd door anderen, maar wat voor cabrio heb je nu gekocht?
Je hebt het alleen maar over mijn cabrio, maar wat voor een is het nou?

Lekker weer voor een cabrio nu!
120 PK..
Met een uitroepteken nog wel?
Jij bent duidelijk niet bang voor paar extra pk-tjes.
Waarom plak je niet gelijk een Ferrari-embleem voorop?
Gr, Peter
Met een uitroepteken nog wel?
Jij bent duidelijk niet bang voor paar extra pk-tjes.
Waarom plak je niet gelijk een Ferrari-embleem voorop?
Gr, Peter
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
he bedankt chris . ik was het net aan het typen .
Okee, Chris
ik kap er al mee, maar er moet ook niet geouwehoerd worden over auto's die men nog nooit gezien heeft. Toch?
Gegroet, Peter
ik kap er al mee, maar er moet ook niet geouwehoerd worden over auto's die men nog nooit gezien heeft. Toch?
Gegroet, Peter
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
heb jij ook gelijk in . je mag ook best een discusie hebben , als het maar niet uit draait op een ruzie en een scheldpartij hier op de site enz . daar zit niemand op te wachten en is ook niet nodig .
de ene heeft gewoon een iets groter pak zout nodig dan de andere . als je zelf maar weet hoe het zit .
de ene heeft gewoon een iets groter pak zout nodig dan de andere . als je zelf maar weet hoe het zit .