Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Chrisv

Universal Nitrous Oxide Injection Systems for Fuel Injected Vehicles

Wat is dit precies?
<font size=1>[ This message was edited by: Pookie on 2001-11-11 21:59 ]</font>
Sander
Contacteer:

:grin: laggas injectie :grin:

:lol:
Stefijn

On 2001-11-11 22:14, PLATBEKTERRIER
wrote:
:grin: laggas injectie :grin:

Lag? daar zou ie niet snel van worden :wink: (lag= vertraging op zijn engels :wink: )

Lachgas moet het zijn :grin:
Anonymous

In plaats van lucht voegt men NO aan de brandstof toe.
NO kan meer pure zuurstof bevatten dan normale lucht. Namelijk iets van 35 % in plaats van de plusminus 21 volume% in normale lucht. Hierdoor past er simpelweg veel meer zuurstof in de cilinders, dus meer mengsel en dus krijg je meer pk's. Eigenlijk is het dus heel simpel...

Gr, Peter
Mark
Contacteer:

kan dit ook op een clio en wat moet je dan allemaal veranderen aan je auto en/of motor

Is het kostbaar om te (laten) doen en heb je er echt iets aan
Renault Clio 2.0 16v Reanult Sport
Anonymous

Yep,
Het kan ook op je Clio. Om de NOS in te bouwen moet je de injectors in je inlaatspruitstuk bouwen, het elektronisch bediende ventiel, de leidingen, bediening op het dashboard en natuurlijk de fles inbouwen.

Verder zou het mooi zijn als je er nog wat extra benzine in kreeg...

Je kunt kiezen voor een centrale injector of vier aparte injectors (een per cilinder). Een per cilinder zal de NO beter verdelen waardoor de motor bij hoog toeren beter zal presteren.
Chrisv

Dus die rode 5 van Jasper den Dopper (inmiddels verkocht nu?) heeft dat systeem ook?
Anonymous

Volgens mij niet. Hij spoot een mengsel van waterstof en alcohol in de inlaat wat ook weer resulteerd in een krachtiger mengsel.
Hij had echter een beetje grote verhalen over zijn vijf.

Ik citeer: "250 PK aan de wielen en toen zat dat injectiesysteem er nog niet eens op.."

Beetje bullshit dus..

Gr, Peter
Chrisv

Aha ok
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

robert

NOS werkt heel goed en makkelijk,
alleen de fles is zo snel leeg.
Om bijvoorbeeld slechts 50 pk erbij te hebben en 10 sprintjes te willen trekken op 1 fles heb je al een fles nodig die zo groot is als een LPG tank. En gelukkig kost het ook nix.
Met NOS heb je dus gelijk een leuk abonnement op de NOS dealer. Die ook al niet om de hoek woont.

groets, robert

En als je toch een LPG tank monteert, kan beter gelijk op LPG gaan rijden. (en de turbodruk opschroeven!!)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

weet je ook wat dit alles kost ? zo ongeveer dan ?
robert

Nee weet ik niet.
Een collega van mij (joeri de haas) gebruikt het op de motor voor het dragracen. Bij dragracen is NOS helemaal ok, want het duurt maar heel kort.
De echte run duurt ongeveer 6 sec, hij gebruikt NOS voor ongeveer 100 pk erbij, daarbij is het verbruik dan ongeveer 0.5 kg NOS. Daarmee kan je (heel) grofjes schatten hoeveel kg je mee wilt nemen en wat het verbruik is.
NOS spullen verkopende bedrijfjes geven vast wel prijzen voor navulling.

robert
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

nee volgens mij is het geen familie .

ff voor degene die me kenne en dat misschien gaan vragen . ik heet ook de haas , vandaar :grin:
Marcel dLC

Ik heb wel eens ergens gelezen dat een volle fles iets van 900 gulden kost, en die heb je na een paar sprintjes dan dus leeg.
Dure business dus!
turbo5

he peter!! dat heb ik nooit beweert! 250 zonder! overdrijven is ook een vak! maar ja jij rijdt nu rond met hoeveel 120 ! origineel hoor!
turbo5

ja 260 pk na 80% methanol ! moet je wel opletten he!
met nog meer hoor!
-turbo saab 9000
-water injectie
methanol injectie andere nokkenas
enz enz enz

en peter een luchtfilter alleen is geeeen tunen!!!
Sander
Contacteer:

Een komplete set met 4 injecteurs kost FL1930,- Tel. 0113-503555 even bellen en morgen in huis! :grin:

robert

ja dat zijn de 1malige kosten.
maar kost een kilootje of wat nos?,
enne waar kannik tanken?
anders ben je goed de klos met je nos.
r
Roy
Moderator

En dit kan verders geen kwaad voor de levensduur van je motor?
5 GT Turbo '88 GT5
Roy
Moderator

En mag dat trouwens wel voor apk en dat soort dingen? Ik heb de film the Fast and the Furious ook gezien maar daar ging een hele mooie wagen de lucht in omdat het vlam vatte.
5 GT Turbo '88 GT5
robert

NOS:
als je het niet heel goed doet kan dit bijzonder veel kwaad voor je motor.

Je moet de verhouding ingespoten NOS en extra benzine goed onder controle hebben. Met bijgeleverde sproeiertjes zal dit wel ok zijn. Zo niet ben je meteen zuigers aan het lassen. (Sproeiertjes kunnen verstoppen en het benzinepompje/relais kunnen eens haperen...)

Je moet ook uitkijken dat je bij lage rpm niet teveel geeft: te hoge cilinderdruk dus koppakking/zuigerveer/drijfstang problemen. Bijna alle NOS systemen zijn maar heel simpel, ze geven een constante hoeveelheid NOS+benzine, ongeacht het motortoerental. Als je de koppelwinst bij 6000 rpm even op 100 stelt, dan is die winst bij 4000 rpm 100*6000/4000=150! Dat kan wel een beetje te veel zijn. Een met het toerental oplopende inspuit hoeveelheid was veel beter geweest, maar ja das ingewikkeld en dus duur.
Kan je nagaan wat er gebeurt als bij 1500 rpm per ongeluk het NOS aangaat: koppelwinst en dus motorbelasting = 100*6000/1500=400.
Das gegarandeerd maar heel even.
robert
Michel S.
Contacteer:

nos=goed :smile:
Anonymous

Hee die Jasper!

Long time no see!
Werk je nog steeds bij de Toyota dealer?
Binnenkort als er een meeting is weer eens afspreken. Kunnen we beetje bijbuurten.

Als je niet meer weet wie dit is:
blauwe megane, gouden velgen, goeie maat van Bart verlaan.

hehehe.

Houdoe ee!!!
turbo5

zeker ken ik je! maar best triest hier als ze dingen over je schrijven die ze zelf verzinnen ! ik ben ten minste een beetje creatief ! en ben niet bang voor een betje meer pk! heb net een cabrio ( ook al flink gekitteld) ong. 120 pk ! ik zie jullie wel een keer weer tijdens een meeting ! en ja zit nog steeds renaultbloed in mij! alleen hebben al mijn vrienden nu een 5 gt ( die bij mij in onderhoudt zijn ) . en ja ik werk nog steeds bij de toyota! en zit ook nog steeds op school op de hts-autotechniek.
met vriendelijke groeten jasper
bruno @af
Contacteer:

Wij bouwen een NOS-installatie in je wagen voor ongeveer 3240 gulden (incl. montage) . Dit is het systeem met 4 injectoren (wet & dry = inspuiting van NO + benzine) . Een hervulling kost ongeveer 100 gulden . Met één vulling kan je ongeveer 50 x inspuiten (gemiddeld 2 seconden per inspuiting) .
Wij plaatsen ook een schakelaar op het gasklephuis om het NOS-systeem enkel te laten werken bij vollast !!

:wink:

Bruno
Michel S.
Contacteer:

On 2001-11-12 19:30, turbo5
wrote:
zeker ken ik je! maar best triest hier als ze dingen over je schrijven die ze zelf verzinnen ! ik ben ten minste een beetje creatief ! en ben niet bang voor een betje meer pk! heb net een cabrio ( ook al flink gekitteld) ong. 120 pk ! ik zie jullie wel een keer weer tijdens een meeting ! en ja zit nog steeds renaultbloed in mij! alleen hebben al mijn vrienden nu een 5 gt ( die bij mij in onderhoudt zijn ) . en ja ik werk nog steeds bij de toyota! en zit ook nog steeds op school op de hts-autotechniek.
met vriendelijke groeten jasper
Waar is het motto Respect is everything gebleven? Verkocht met de auto? Ik meen er zijn hier anders genoeg mensen die net zo creatief of misschien wel nog creativer dan jou zijn. Betekent niet dat jij niet creatief bent og iets dergelijks. En er zijn/waren genoeg mensen die flink onder de indruk zijn/waren van je auto. En dat van die extra PK's. Ik denk niet dat je veel mensen vindt wat met 120 pk rondrijden en helemaal niet bang zijn voor iets meer. Dus kop op en have fun.

mzzl
jetab
Contacteer:

<font color=blue>He Jasper! Ik zit ook op de hts autotechniek. Welk jaar zit jij?

p.s. ik heb je auto nooit op school zien staan (wel de advertentie :lol: )
Anonymous

Wat voor een cabrio heb je dan als ik vragen mag? :smile:
Ik zie je nog wel eens op een meeting.
Als je ooit eens een mailtje wilt sturen of zo: <a href="mailto:aprilia-rs250@planet.nl" target="_new">aprilia-rs250@planet.nl</a>

Jaja, ik ben naast renault gek ook motor gek!!! hahahaaaaa... :smile::smile:

Houdoe ee!

Gerrie-boy
Anonymous

Hey Jasper, ga nou geen onzin uit zitten kramen hier op het forum...
Als je dit soort verhalen niet in de wereld wil hebben, dan moet je zelf niet zo opscheppen over je pk-tjes. Zeker niet als je er nu maar met 120 rondtuft.

Even ter informatie: 260 aan de wielen lukt nog steeds niet met een nokkenas, saab-turbo en de methanol. Dat zou betekenen dat je iets van 320 aan de krukas zou hebben.

Bla Bla Blaahh

Gr, Peter
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Jongens, houden we het forum wel leuk?!
Discussie die tè persoonsgericht worden kunnen beter via email gaan en niet openbaar op het forum. Jullie snappen vast wel waarom.

Jasper, het is al vaker gevraagd door anderen, maar wat voor cabrio heb je nu gekocht?
Je hebt het alleen maar over mijn cabrio, maar wat voor een is het nou? :smile:
Lekker weer voor een cabrio nu! :wink:
Anonymous

120 PK..

Met een uitroepteken nog wel?
Jij bent duidelijk niet bang voor paar extra pk-tjes.
Waarom plak je niet gelijk een Ferrari-embleem voorop?

Gr, Peter
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

he bedankt chris . ik was het net aan het typen .
Anonymous

Okee, Chris

ik kap er al mee, maar er moet ook niet geouwehoerd worden over auto's die men nog nooit gezien heeft. Toch?

Gegroet, Peter
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

heb jij ook gelijk in . je mag ook best een discusie hebben , als het maar niet uit draait op een ruzie en een scheldpartij hier op de site enz . daar zit niemand op te wachten en is ook niet nodig .

de ene heeft gewoon een iets groter pak zout nodig dan de andere . als je zelf maar weet hoe het zit .
Plaats reactie