Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Heb ik weer, rij ik vanmiddag bij Amsterdam Sloterdijk kijk naar me dashboard, temperatuurmeter van de koelvloeistof(volgens mij), en de meter op het midden van me dashboard. Die stonden zo hoog:evil: dat ik dacht dat het me benzinemeter was net na het tanken..

Die meter op het midden van het dashboard, gaf nog net geen 160 graden aan. Dus ik aan de kant motor uit, kap open, kijk ik naar het koelvloeistof reservoir, zit me daar een partij kokend:evil: vloeistof in, echt een hoop bubbels. Ik schrok me de P#*T.

Ik heb echt niet lopen trappe want het was spits tijd:sad: Heb echt heel rustig gereden, wel file rijden, maar dit is echt vaag..

Nou is mijn vraag, WAT IS DIT NOU WEER????
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Het goede nieuws is dat je startmotor het doet?!! :wink:
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Ja maar dat is nog steeds de oude, kan heel misschien de nieuwe terug brengen. Maar dat hoor ik v/d week.. Moet ook ff me dynamo laten doen:sad:..
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Jeffrey, het zou kunnen dat je thermostaat stuk is, dattie dus dicht blijft staan en dat de koelvloeistof niet door je radiateur kan stromen! (eigen ervaring :sad: )

Thermostaat eruit halen en in een pannetje met koelvloeistof op het gasfornuis.
Dan kun je zien oftie open gaat of niet!
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Wat zou een nieuw termostaatje kosten???
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Inderdaad ken je thermo zijn maar misschien ook een luchtbel. Misschien slaat je fan niet aan... Er zijn tig dingen te verzinnen..
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Dan gewoon voor de zekerheid gaan en een nieuwe halen, geloof iets van 28,-
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

On 2001-11-06 23:43, Jeffrey Clio16V
wrote:
Wat zou een nieuw termostaatje kosten???
Voor een GTT een tientje of 6, voor een Clio?
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Want toen ik weer naar Purmerend ree(binnen door>-) Bleef op allebei de meters de temperatuur weer heel laag..
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Hhmmm, waarschijnlijk zit het prijsverschil Žm in immitatie of origineel Renault. (wat dus niet wil zeggen dat immitatie minder van kwaliteit is!)
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Morgen maar ff langs meneer Reno...
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Ik zou het eerst even testen, is zo gebeurd.
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

had even gekeken en weer eens een starthulp :smile: Maar de waterpomp doet het en de thermostaat weet ik niet zeker. een luchtbel zou kunnen heb ik aan zitten denken want nu heeft hij er mee gereden en blijft hij goed vandaar. Volgens mij was ik niet zoveel kwijt aan de thermostaat, zal even nakijken
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Thermostaat kost dus euro 20.87 (ƒ46,-) valt dus wel mee.
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Maar dat we nog in de stad reden werd en bleef de temperatuur nog wel hoog, en me accu is helemaal dood:evil: Zal me dynamo wel laten doen zal het wel weer goed zijn hoop ik:evil:
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Voor dat geld kan je de thermostaat wel vervangen (was wel met korting) en ik hou het op de dynamo anders zou hij vanmiddag ook niet gestart hebben tijdens de hulp als de startmotor defect zou zijn.
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Haal ik hem in Volendam:smile: Die zal V/D week ook ff vragen wat een ruil dynamo kost. Dit alles met korting:lol: Nou valt er eigenlijk weinig te lache maar oke
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Leuk Is Anders :lol:
Folkert
Berichten: 261
Lid geworden op: za 14 jul 2001 0:00
Locatie: Hoevelaken
Contacteer:

160graden is minder dan de 180graden om de verkeerde as die de instructeur met mijn viertje maakte:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... /dood.html" TARGET="_blank">httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at/fotopage/dood/dood.html</A><!-- BBCode End -->
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

zie je het zit je toch wel dwars , begrijppelijk
Anonymous

On 2001-11-06 23:45, Jeffrey Clio16V
wrote:
Want toen ik weer naar Purmerend ree(binnen door>-) Bleef op allebei de meters de temperatuur weer heel laag..
Met rijwind -> pas de probleme

Zonder Rijwind (in de file) -> word het warm. Klinkt als een fan die het niet doet
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Ploegeh== De vin draaide toen ik hem aan de kant zette en me kap opendeed...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hmm dat wordt een wat dieper probleem. Misschien handig als je eens al je koel vloeistof gaat vervangen. Voor een echte van reno. of een andere met hele goede Koel eigenschappen. Check ook eens je radiateur. misschien is die ook een beetje vies/verot.

Is dit het niet, daarna weer naar moeilijke probleemen kijken. Pompen, slangen enz. Ik weet dat in een r5 een klep ofzo in zo'n slang zit. Kan zo iets vast gaan zitten?

Suc6 :wink:

Edit: aanvulling en typ fouten.
<font size=1>[ This message was edited by: Aiken Drum on 2001-11-08 12:16 ]</font>
Anonymous

Vraagje wat maakt het uit welk soort koelvloeistof je gebruikt??? Koelvloeistof is koelvloeistof. Kijk als je er gewoon water inmieterd dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
illuminator
Berichten: 410
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Locatie: Vaassen

er is wel een klein verschilletje. je hebt standaard vloeistof en je hebt vloeistof voor aluminium systemen.
En dan heb je vloeistof van meneer Reno.
Wat zegt U?? voor een 16v. Ja die is 2 x zo duur :lol:
<font size=1>[ This message was edited by: on 2001-11-08 16:01 ]</font>
Anonymous

nou weer wat geleerd. Wist ik echt niet.
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

yep. heeft met de uitzettingcoefficient van alu te maken enzo.

daarom gooi ik er in de winter ook een paar flessen duurdere koelzooi in
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

hoezo koelvloeistof voor aluminium systeemen.
bijna elke radiateur is van aluminium net zoals de cliniderkop.
gieijzeren clinderkoppen zijn toch antiek net zoals stalen of koperen radiateuren.
het blok is toch niet van aluminium
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Er zit heel duur spul in kwam rechtstreeks bij de BMW:smile: vandaan.. Dus dit moet wel goed zijn lijkt me, ze hebben alleen 6 en 8 cilinder motoren. Het zit er vanaf ongeveer maart of april in dus dat valt nog mee..

Heb er vandaag weer geen last van gehad dus vindt het wel een beetje raar, maar ja zal ff een andere thermostaat halen morgen.
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Ooo, bmw? heeft hij de vloeistof niet vervangen bij het doen van de kop? 6 en 8 cilinder, wacht dacht je van de 4 en de 12 cil. en strak misschien de 10 cil. Maar dus niks meer aan de hand ook niet iets aan de warme kant?
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

On 2001-11-08 23:54, 16V_driver
wrote:
Ooo, bmw? heeft hij de vloeistof niet vervangen bij het doen van de kop? 6 en 8 cilinder, wacht dacht je van de 4 en de 12 cil. en strak misschien de 10 cil. Maar dus niks meer aan de hand ook niet iets aan de warme kant?
Weet het eigenlijk niet of dat vervangen is, zal ik ff vragen. Weet je wat laat het wel weer lopen voor de garage:cool: ff de tuinslang erop en de put in:cool:

Mag niet weet het maakt het uit..

Haal ook wel ff nieuwe..
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

Ik weet waar je het doet dus zal even de reiningspolitie inlichten :lol:. Als je dan toch wat gaat halen kijk even wat je koopt.
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

On 2001-11-09 00:00, 16V_driver
wrote:
Ik weet waar je het doet dus zal even de reiningspolitie inlichten :lol:. Als je dan toch wat gaat halen kijk even wat je koopt.
Laat maar komen:cool:

Hoe bedoel je"kijk wel ff wat je koopt????
-----------------

<font size=1>[ This message was edited by: Jeffrey Clio16V on 2001-11-09 00:02 ]</font>
Wouter.
Berichten: 701
Lid geworden op: zo 24 jun 2001 0:00
Locatie: Ede, Holland

"haal wel even nieuwe" je hebt ook van die goedkope onzin en als je dat er dus ingooit denk ik dat het er niet beter op wordt.
Plaats reactie