-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Heb ik weer, rij ik vanmiddag bij Amsterdam Sloterdijk kijk naar me dashboard, temperatuurmeter van de koelvloeistof(volgens mij), en de meter op het midden van me dashboard. Die stonden zo hoog:evil: dat ik dacht dat het me benzinemeter was net na het tanken..
Die meter op het midden van het dashboard, gaf nog net geen 160 graden aan. Dus ik aan de kant motor uit, kap open, kijk ik naar het koelvloeistof reservoir, zit me daar een partij kokend:evil: vloeistof in, echt een hoop bubbels. Ik schrok me de P#*T.
Ik heb echt niet lopen trappe want het was spits tijd:sad: Heb echt heel rustig gereden, wel file rijden, maar dit is echt vaag..
Nou is mijn vraag, WAT IS DIT NOU WEER????
Die meter op het midden van het dashboard, gaf nog net geen 160 graden aan. Dus ik aan de kant motor uit, kap open, kijk ik naar het koelvloeistof reservoir, zit me daar een partij kokend:evil: vloeistof in, echt een hoop bubbels. Ik schrok me de P#*T.
Ik heb echt niet lopen trappe want het was spits tijd:sad: Heb echt heel rustig gereden, wel file rijden, maar dit is echt vaag..
Nou is mijn vraag, WAT IS DIT NOU WEER????
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Ja maar dat is nog steeds de oude, kan heel misschien de nieuwe terug brengen. Maar dat hoor ik v/d week.. Moet ook ff me dynamo laten doen:sad:..
Jeffrey, het zou kunnen dat je thermostaat stuk is, dattie dus dicht blijft staan en dat de koelvloeistof niet door je radiateur kan stromen! (eigen ervaring
)
Thermostaat eruit halen en in een pannetje met koelvloeistof op het gasfornuis.
Dan kun je zien oftie open gaat of niet!

Thermostaat eruit halen en in een pannetje met koelvloeistof op het gasfornuis.
Dan kun je zien oftie open gaat of niet!
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Wat zou een nieuw termostaatje kosten???
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Want toen ik weer naar Purmerend ree(binnen door>-) Bleef op allebei de meters de temperatuur weer heel laag..
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Morgen maar ff langs meneer Reno...
had even gekeken en weer eens een starthulp
Maar de waterpomp doet het en de thermostaat weet ik niet zeker. een luchtbel zou kunnen heb ik aan zitten denken want nu heeft hij er mee gereden en blijft hij goed vandaar. Volgens mij was ik niet zoveel kwijt aan de thermostaat, zal even nakijken

-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Maar dat we nog in de stad reden werd en bleef de temperatuur nog wel hoog, en me accu is helemaal dood:evil: Zal me dynamo wel laten doen zal het wel weer goed zijn hoop ik:evil:
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Haal ik hem in Volendam
Die zal V/D week ook ff vragen wat een ruil dynamo kost. Dit alles met korting:lol: Nou valt er eigenlijk weinig te lache maar oke
160graden is minder dan de 180graden om de verkeerde as die de instructeur met mijn viertje maakte:
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... /dood.html" TARGET="_blank">httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at/fotopage/dood/dood.html</A><!-- BBCode End -->
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... /dood.html" TARGET="_blank">httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at/fotopage/dood/dood.html</A><!-- BBCode End -->
Renault 4 Alpine Turbo's are fun
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
zie je het zit je toch wel dwars , begrijppelijk
Met rijwind -> pas de problemeOn 2001-11-06 23:45, Jeffrey Clio16V
wrote:
Want toen ik weer naar Purmerend ree(binnen door>-) Bleef op allebei de meters de temperatuur weer heel laag..
Zonder Rijwind (in de file) -> word het warm. Klinkt als een fan die het niet doet
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Ploegeh== De vin draaide toen ik hem aan de kant zette en me kap opendeed...
Hmm dat wordt een wat dieper probleem. Misschien handig als je eens al je koel vloeistof gaat vervangen. Voor een echte van reno. of een andere met hele goede Koel eigenschappen. Check ook eens je radiateur. misschien is die ook een beetje vies/verot.
Is dit het niet, daarna weer naar moeilijke probleemen kijken. Pompen, slangen enz. Ik weet dat in een r5 een klep ofzo in zo'n slang zit. Kan zo iets vast gaan zitten?
Suc6
Edit: aanvulling en typ fouten.
<font size=1>[ This message was edited by: Aiken Drum on 2001-11-08 12:16 ]</font>
Is dit het niet, daarna weer naar moeilijke probleemen kijken. Pompen, slangen enz. Ik weet dat in een r5 een klep ofzo in zo'n slang zit. Kan zo iets vast gaan zitten?
Suc6
Edit: aanvulling en typ fouten.
<font size=1>[ This message was edited by: Aiken Drum on 2001-11-08 12:16 ]</font>
Vraagje wat maakt het uit welk soort koelvloeistof je gebruikt??? Koelvloeistof is koelvloeistof. Kijk als je er gewoon water inmieterd dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
er is wel een klein verschilletje. je hebt standaard vloeistof en je hebt vloeistof voor aluminium systemen.
En dan heb je vloeistof van meneer Reno.
Wat zegt U?? voor een 16v. Ja die is 2 x zo duur
<font size=1>[ This message was edited by: on 2001-11-08 16:01 ]</font>
En dan heb je vloeistof van meneer Reno.
Wat zegt U?? voor een 16v. Ja die is 2 x zo duur

<font size=1>[ This message was edited by: on 2001-11-08 16:01 ]</font>
hoezo koelvloeistof voor aluminium systeemen.
bijna elke radiateur is van aluminium net zoals de cliniderkop.
gieijzeren clinderkoppen zijn toch antiek net zoals stalen of koperen radiateuren.
het blok is toch niet van aluminium
bijna elke radiateur is van aluminium net zoals de cliniderkop.
gieijzeren clinderkoppen zijn toch antiek net zoals stalen of koperen radiateuren.
het blok is toch niet van aluminium
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Er zit heel duur spul in kwam rechtstreeks bij de BMW
vandaan.. Dus dit moet wel goed zijn lijkt me, ze hebben alleen 6 en 8 cilinder motoren. Het zit er vanaf ongeveer maart of april in dus dat valt nog mee..
Heb er vandaag weer geen last van gehad dus vindt het wel een beetje raar, maar ja zal ff een andere thermostaat halen morgen.
Heb er vandaag weer geen last van gehad dus vindt het wel een beetje raar, maar ja zal ff een andere thermostaat halen morgen.
Ooo, bmw? heeft hij de vloeistof niet vervangen bij het doen van de kop? 6 en 8 cilinder, wacht dacht je van de 4 en de 12 cil. en strak misschien de 10 cil. Maar dus niks meer aan de hand ook niet iets aan de warme kant?
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Weet het eigenlijk niet of dat vervangen is, zal ik ff vragen. Weet je wat laat het wel weer lopen voor de garageOn 2001-11-08 23:54, 16V_driver
wrote:
Ooo, bmw? heeft hij de vloeistof niet vervangen bij het doen van de kop? 6 en 8 cilinder, wacht dacht je van de 4 en de 12 cil. en strak misschien de 10 cil. Maar dus niks meer aan de hand ook niet iets aan de warme kant?
Mag niet weet het maakt het uit..
Haal ook wel ff nieuwe..
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Laat maar komenOn 2001-11-09 00:00, 16V_driver
wrote:
Ik weet waar je het doet dus zal even de reiningspolitie inlichten. Als je dan toch wat gaat halen kijk even wat je koopt.
Hoe bedoel je"kijk wel ff wat je koopt????
-----------------
<font size=1>[ This message was edited by: Jeffrey Clio16V on 2001-11-09 00:02 ]</font>