Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Alex A-man
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 23 sep 2001 0:00
Locatie: Nederland

Ik was vandaag (zondag) op het "Circuitpark Zandvoort" bij de finale race's!
Was erg vet! Nog een paar mooie wagens gezien en een paar goeie crashes.

Op de terugweg naar mijn auto zag ik een Clio Williams voorbij komen. Is toch ook niet slecht, dacht ik. :wink: Maar kan je zo'n Clio ook nog een beetje verder tunen, want 150PK vindt ik toch een beetje aan de magere kant voor een auto met dat gewicht. Ik wil dat mijn volgende auto zo'n 200PK of meer aan boord heeft of krijgt. Is dit mogelijk met een Willie of gaat dat weer in de 10.000den guldens lopen.

Ik hoor het graag :wink:
jnjansen_r5gtturbo
Berichten: 1001
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Rond de 200pk is te doen, heb wel ens een verhaal gehoord van iemand van de CRS, die zei dat hij met een "goede" sportpijp, chip, luchtfilter er 180pk uit had gekregen, dit was trouwens gedaan bij Achterberg motorsport. Weet niet of dit helemaal waar is, maar hij zei dat hij heel de middag op de rollerbank de chip perfect had afgesteld.

Je kan natuurlijk ook verder gaan en een andere nokkestok erin zetten en het een en ander flowen, maar bij achterberg wet iig dat er verschillende 200+pk willies vandaan zijn gekomen, kost wel ping,ping
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

rond de 200 pk is gemakkelijk mogelijk. kosten zijn zo,n 4500 bij achterberg.
de kop wordt dan gebalanceerd, andere nokkenassen enz enz enz.
kijk maar de megane cup. zelfde motor in grote lijnene en 196 pk.

totaal blok nieuw kost zo,n 7500 gulden, alleen de kop rond de 1750
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Dat is heel goed te doen. Ook met een Clio 16V. Kijk maar eens op de Pure Clio16v Drivers site. :grin:
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Onze rallywilliams heeft 190 PK ZONDER andere nokkenas of iets in die geest. Het is een groep N motor en die mag niet zo heel veel wijzigen van de standaard motor. Je kan er dus een heleboel uithalen.
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

alles uitgewogen, vliegwiel afgedraaid en computeraanpassingen en that,s it?
Alex A-man
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 23 sep 2001 0:00
Locatie: Nederland

Klinkt allemaal wel haalbaar, en de prijzen die ik tot nu toe hoor vallen ook wel mee.

Maar even hard sparen dan en dan over een paar maanden is kijken wat er zoal te koop is op dit gebied :wink:

Allemaal bedankt voor jullie reactie's!
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Nog even over de williams van mijn zwagertje,
getuned bij braspenning andere nokkenassen en chip lege kat en devil demper,volgens zeggen 216 PK,maar hij moet nog een keer op de testbank,geen idee wat het gekost heeft,de vorige eigenaar was zo gek,ondertussen wel nieuwe zuigerveren en klephoedjes want hij zoop nogal olie.
Anonymous

zoals de belgen zeggen 216 ezels. Is errug veel hoor 216 pk.
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Zoals ik al zei,hij moet nog een keer op de testbank,de clio 16V van een neefje ,met cup computer,is bijna net zo snel,maar hij is dan ook wel erg dwaas,gelukkig kan hij zich nog eens op het circuit uitleven met zijn bleekemolen clio,en die williams rijdt echt geweldig,super wegligging(michelin pilot)super acceleratie,super geluid,trouwens dat neefje heeft de rare gewoonte om uit te vinden wanneer de toerenbegrenzer ingrijpt,dat kun je hier als ze buiten het dorp aan het scheuren zijn erg goed horen,maar ja vorige week toch de koppakking lek,de klojo.
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

ja de 216 pk gaat inderdaad niet lukken
loop met de ezels mee
Plaats reactie