Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Haai iedereen! Een vriendje van me zoekt een Renault Laguna RT 2.0 die op LPG rijdt (vanwege het hoge aantal kilometers die er nog mee gereden moet worden). Dit is op zich een enorm suffe vraag maar mischien weet iemand nog eentje die een beetje de moeite waard is? Uiteindelijk moet het ding bruut worden verlaagd en voorzien worden van te grote velgen sportpijp spoilers en andere onzin zodattie ook zo'n raamsticker erop kan plakken!
Anonymous

Goed bezig wierda...
Anonymous

Bedankt! Heb je misschien nog tips voor een goede keuze? Is een RT 1.8 of een RT 2.0 de betere variant? Of is het nog beter om een RXE 1.8 of 2.0 te kiezen?
Anonymous

Het beste is de RT 2.0 16v (het is iest meer met RT, RTi ofzo), omdat lekker pittig is (plus lekker veel toeren) itt de V6 en minder zuipt. In nederland zeer weinig verkocht maar absoluut een topper (let op RXE is geen 2.0 16v). Is helemaal hetzelfde als de V6 behalve de motor. (5 wielbouten, versnellingsbak enz.)

De 1.8 RT is motorisch en qua onderstel hetzelfde als de 2.0 RT (en RXE's) alleen heeft de 2.0 RT een langere 5de versnelling en een 2 litermotor (duh).

als je er een koopt kopp er dan een met alles wat je erop wiltwant het kost bergen geld allemaal (meegespoten spiegels, spoiler enz.)

Standaard op de laguna was (phase 1):

verwarmde spiegels
el spiegels
el ramen voor
verstelbaar stuur

Opties

meegespoten bumpers
meegespoten spiegels
mistlampen
spoiler
LM wielen
boordcomputer
Airco
metallic lak
leren bekleding
derde remlicht
stoelverwarming en meer nutteloze zaken.

En doe een ANWB test want er kan veel aan mankeren zonder dat je het weet ! (ja ik spreek uit ervaring :sad: )

Verder kan ik je hem alleen maar aanraden want rijden erin is erg lekker, vooral lange stukken.

Veel success met de aankoop, hou je ons op de hoogte ?
<font size=1>[ This message was edited by: ploegah on 2001-10-05 17:27 ]</font>
Anonymous

Kheb er nog eens over nagedacht en dat 2.0 16v type heet volgens mij RXT
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Ploegah er is ook nog een 2.0S.

Ook erg gaaf.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

de 2.0s heeft volgens mij een 2 liter 16 klepper, maar dan niet van Renault. Hebben ze de 5 cilinder van een volvo 850 gepakt, en er een cilinder af gehakt.
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Oei Menno, dat zou ik niet weten, maar het uitrustingsniveau van zo'n S, is ook lekker compleet, maar je ziet ze maar zelden.
Anonymous

Hmmm wist ik niet

Jammer dat ze geen BTCC versie hebben uitgebracht.
Priyantha
Berichten: 1417
Lid geworden op: zo 17 jun 2001 0:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Klopt de 2.0 16v motor is van oorsprong Volvo...het is de zelfe motor als in de S40/V40 maar dan als 16v en met een Renault kop ofzo tenminste met de karakterestieken van Renault:grin: En het staat allemaal in het Autoboek 1996/1997/1998 en verschillende tests:grin:
Anonymous

Het model is een RTI 2.0/s 16V En hierin
zit een volvomotor.
Heb er zelf een in mijn bezit , en je ziet
er bijna geen een. Rijd perfect en snel.
En deze is storings vrij , heb zelf nooit
problemen ermee. Maar altijd dealer onderhouden..
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

oke feiko , waarom geen 25 op gas die dingen kunnen er veel beter over
[ This message was edited by: Jan-Geert on 2001-12-05 17:59 ]
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

volgens mij zijn de motor in de laguna en in de volvo s40 en v40 precies het zelfde.
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

klopt op gas een ellende...
jacco 16v
Berichten: 560
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: gasselternijveen

mijn ervaring is dat volvos uitstekend op gas lopen vooral de 5 cil 5 ton op gas zonder koprevisie vind ik niet slecht.
en volgens mij zijn de 4 cil gewoon de 5 cil waar ze een potje vanaf gezaagd hebben en waar een ande inlaatsruitstuk op zit.
Jan-Geert (Momentsleutel)
Berichten: 1522
Lid geworden op: za 10 feb 2001 0:00
Locatie: Waskemeer Friesland

nee echt niet , de 4 cil 1.8 en 2.0 voor 1998 zijn echt na 200000km uitgesteld... de nieuwere motoren zijn beter , de 5cilinders , zijn officieel 6 cilinders waar een cilinder eraf gekapt is..
Just the Cook
Berichten: 458
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

On 2001-10-05 17:25, Ploegah
wrote:
Het beste is de RT 2.0 16v (het is iest meer met RT, RTi ofzo), omdat lekker pittig is (plus lekker veel toeren) itt de V6 en minder zuipt. In nederland zeer weinig verkocht maar absoluut een topper (let op RXE is geen 2.0 16v). Is helemaal hetzelfde als de V6 behalve de motor. (5 wielbouten, versnellingsbak enz.)

De 1.8 RT is motorisch en qua onderstel hetzelfde als de 2.0 RT (en RXE's) alleen heeft de 2.0 RT een langere 5de versnelling en een 2 litermotor (duh).

als je er een koopt kopp er dan een met alles wat je erop wiltwant het kost bergen geld allemaal (meegespoten spiegels, spoiler enz.)

Standaard op de laguna was (phase 1):

verwarmde spiegels
el spiegels
el ramen voor
verstelbaar stuur

Opties

meegespoten bumpers
meegespoten spiegels
mistlampen
spoiler
LM wielen
boordcomputer
Airco
metallic lak
leren bekleding
derde remlicht
stoelverwarming en meer nutteloze zaken.

En doe een ANWB test want er kan veel aan mankeren zonder dat je het weet ! (ja ik spreek uit ervaring :sad: )

Verder kan ik je hem alleen maar aanraden want rijden erin is erg lekker, vooral lange stukken.

Veel success met de aankoop, hou je ons op de hoogte ?
<font size=1>[ This message was edited by: ploegah on 2001-10-05 17:27 ]</font>
Jammer genoeg dat ik nergens zo'n 2.0 RTi 16v zie rijden, want ik wil toch wel weten hoe snel ie eigenlijk is. Ik weet dat ie standaard 140 pk heeft. Kon je die auto 5 jaar geleden ueberhaupt wel in Nederland kopen, want als ik nou kijk naar Laguna's die te koop staan, zijn het altijd de 8-kleppers en af en toe een v6 ertussen. De 16v heb ik nog nooit te koop zien staan. (ik bedoel dus de Laguna <'98.
Anonymous

ze bestaan echt.

kijk maar eens op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.autoweek.nl" TARGET="_blank">autoweek</A><!-- BBCode End -->
Just the Cook
Berichten: 458
Lid geworden op: vr 4 jan 2002 0:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Weet ik, ben ik al geweest
Anonymous

Er wasd een tijdje gelden iemand op het forum met zo'n kar.

Maar die heb ik al een maand niet meer gezien.
Plaats reactie