Haai iedereen! Een vriendje van me zoekt een Renault Laguna RT 2.0 die op LPG rijdt (vanwege het hoge aantal kilometers die er nog mee gereden moet worden). Dit is op zich een enorm suffe vraag maar mischien weet iemand nog eentje die een beetje de moeite waard is? Uiteindelijk moet het ding bruut worden verlaagd en voorzien worden van te grote velgen sportpijp spoilers en andere onzin zodattie ook zo'n raamsticker erop kan plakken!
Bedankt! Heb je misschien nog tips voor een goede keuze? Is een RT 1.8 of een RT 2.0 de betere variant? Of is het nog beter om een RXE 1.8 of 2.0 te kiezen?
Het beste is de RT 2.0 16v (het is iest meer met RT, RTi ofzo), omdat lekker pittig is (plus lekker veel toeren) itt de V6 en minder zuipt. In nederland zeer weinig verkocht maar absoluut een topper (let op RXE is geen 2.0 16v). Is helemaal hetzelfde als de V6 behalve de motor. (5 wielbouten, versnellingsbak enz.)
De 1.8 RT is motorisch en qua onderstel hetzelfde als de 2.0 RT (en RXE's) alleen heeft de 2.0 RT een langere 5de versnelling en een 2 litermotor (duh).
als je er een koopt kopp er dan een met alles wat je erop wiltwant het kost bergen geld allemaal (meegespoten spiegels, spoiler enz.)
Standaard op de laguna was (phase 1):
verwarmde spiegels
el spiegels
el ramen voor
verstelbaar stuur
Opties
meegespoten bumpers
meegespoten spiegels
mistlampen
spoiler
LM wielen
boordcomputer
Airco
metallic lak
leren bekleding
derde remlicht
stoelverwarming en meer nutteloze zaken.
En doe een ANWB test want er kan veel aan mankeren zonder dat je het weet ! (ja ik spreek uit ervaring
)
Verder kan ik je hem alleen maar aanraden want rijden erin is erg lekker, vooral lange stukken.
Veel success met de aankoop, hou je ons op de hoogte ?
<font size=1>[ This message was edited by: ploegah on 2001-10-05 17:27 ]</font>
De 1.8 RT is motorisch en qua onderstel hetzelfde als de 2.0 RT (en RXE's) alleen heeft de 2.0 RT een langere 5de versnelling en een 2 litermotor (duh).
als je er een koopt kopp er dan een met alles wat je erop wiltwant het kost bergen geld allemaal (meegespoten spiegels, spoiler enz.)
verwarmde spiegels
el spiegels
el ramen voor
verstelbaar stuur
Opties
meegespoten bumpers
meegespoten spiegels
mistlampen
spoiler
LM wielen
boordcomputer
Airco
metallic lak
leren bekleding
derde remlicht
En doe een ANWB test want er kan veel aan mankeren zonder dat je het weet ! (ja ik spreek uit ervaring

Verder kan ik je hem alleen maar aanraden want rijden erin is erg lekker, vooral lange stukken.
Klopt de 2.0 16v motor is van oorsprong Volvo...het is de zelfe motor als in de S40/V40 maar dan als 16v en met een Renault kop ofzo tenminste met de karakterestieken van Renault
En het staat allemaal in het Autoboek 1996/1997/1998 en verschillende tests
Het model is een RTI 2.0/s 16V En hierin
zit een volvomotor.
Heb er zelf een in mijn bezit , en je ziet
er bijna geen een. Rijd perfect en snel.
En deze is storings vrij , heb zelf nooit
problemen ermee. Maar altijd dealer onderhouden..
zit een volvomotor.
Heb er zelf een in mijn bezit , en je ziet
er bijna geen een. Rijd perfect en snel.
En deze is storings vrij , heb zelf nooit
problemen ermee. Maar altijd dealer onderhouden..
-
oke feiko , waarom geen 25 op gas die dingen kunnen er veel beter over
[ This message was edited by: Jan-Geert on 2001-12-05 17:59 ]
[ This message was edited by: Jan-Geert on 2001-12-05 17:59 ]
-
klopt op gas een ellende...
mijn ervaring is dat volvos uitstekend op gas lopen vooral de 5 cil 5 ton op gas zonder koprevisie vind ik niet slecht.
en volgens mij zijn de 4 cil gewoon de 5 cil waar ze een potje vanaf gezaagd hebben en waar een ande inlaatsruitstuk op zit.
en volgens mij zijn de 4 cil gewoon de 5 cil waar ze een potje vanaf gezaagd hebben en waar een ande inlaatsruitstuk op zit.
-
nee echt niet , de 4 cil 1.8 en 2.0 voor 1998 zijn echt na 200000km uitgesteld... de nieuwere motoren zijn beter , de 5cilinders , zijn officieel 6 cilinders waar een cilinder eraf gekapt is..
-
- Contacteer:
Jammer genoeg dat ik nergens zo'n 2.0 RTi 16v zie rijden, want ik wil toch wel weten hoe snel ie eigenlijk is. Ik weet dat ie standaard 140 pk heeft. Kon je die auto 5 jaar geleden ueberhaupt wel in Nederland kopen, want als ik nou kijk naar Laguna's die te koop staan, zijn het altijd de 8-kleppers en af en toe een v6 ertussen. De 16v heb ik nog nooit te koop zien staan. (ik bedoel dus de Laguna <'98.On 2001-10-05 17:25, Ploegah
wrote:
Het beste is de RT 2.0 16v (het is iest meer met RT, RTi ofzo), omdat lekker pittig is (plus lekker veel toeren) itt de V6 en minder zuipt. In nederland zeer weinig verkocht maar absoluut een topper (let op RXE is geen 2.0 16v). Is helemaal hetzelfde als de V6 behalve de motor. (5 wielbouten, versnellingsbak enz.)
verwarmde spiegels
el spiegels
el ramen voor
verstelbaar stuur
Opties
meegespoten bumpers
meegespoten spiegels
mistlampen
spoiler
LM wielen
boordcomputer
Airco
metallic lak
leren bekleding
derde remlicht
En doe een ANWB test want er kan veel aan mankeren zonder dat je het weet ! (ja ik spreek uit ervaring)
ze bestaan echt.
kijk maar eens op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.autoweek.nl" TARGET="_blank">autoweek</A><!-- BBCode End -->
kijk maar eens op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.autoweek.nl" TARGET="_blank">autoweek</A><!-- BBCode End -->
-
- Contacteer:
Weet ik, ben ik al geweest
Er wasd een tijdje gelden iemand op het forum met zo'n kar.
Maar die heb ik al een maand niet meer gezien.
Maar die heb ik al een maand niet meer gezien.