De kop is 0,35 mm krom (mag geloof ik maar 0,05mm zijn). Dus ik denk: Ik vlak deze kop en doe op mn gemak die andere van de donor GTT reviseren en eventueel iets modificeren. Laat ik die kop dus aan 2 collegas zien, zeggen die: Huh, die kop van jou (niet mn hoofd

Ik met mn schele ogen niet eens gezien, ja ook niet naar gekeken. Hij is gescheurd op alle 4 de plaatsen tussen de klepzetels van elke cilinder. Dit gebeurt bij allerlei cil.koppen, van elk merk zon beetje. Ook diesels. Nu denken jullie: Die Canonballman is er mee genaaid, wederom

Dat revisiebedrijf waar ik werk heeft een hele goeie alu lasafdeling, 1 van de beste van het land. Om maar wat klanten te noemen: Savali (van die Alvlas) NS (daarom rijden die treinen nooit!!) Peugeot/Citroen en zelfs andere motorrevisiebedrijven in Nederland.
Dus die 2 zeggen: OOO, lossen wel samen wel op. Klepzittingen zijn ook niks meer, kop is krom, klepgeleiders zijn niet alles.
Dus zeggen ze: kop lassen (in sommige gevallen beter als origineel materiaal volgens lasser!!!) Nieuwe klepzittingen erin, nieuwe geleiders evt. kleppen.... Komt goed. Kost da zeg ik. Nah, regelen we wel voor weinig/niks, zeggen ze. Dus ik zeg: is die kop ook niet te richten, zodat ie minder gevlakt hoeft te worden om weer recht te zijn??? Is ook mogelijk. Heb nu dus die donor kop ook meegenomen (ook op alle plaatsen gescheurd. Doen ze dat allemaal?????) en ga die gelijk ook mee reviseren. Voor weinig. Duurt wel een week langer, maar heb ik wel 2 GEREVISEERDE koppen ipv 1 slechte gevlakte.
Nu ga ik er 1 of allebei misschien modificeren voor wat meer vermogen. Iemand goede ideeen????? Of tips???
dit had ik al in mn hoofd:
-kleprubbers weglaten
-klepgeleiders van inlaat minder diep inpersen, zodat ze minder in het inlaatkanaal steken.
-kanalen glad maken, misschien polijsten
Dit is nagenoeg onmogelijk, helaas:
-grotere kleppen De ruimte tussen de zittingen wordt dan NOG smaller, en ze scheuren origineel al.
Iemand???????
groeten Canonballman