-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Freakz.
Zaterdag 29 sept. wordt er op ouddorp een slipcursus georganiseerd. Het is waarschijnlijk te laat om je nog in te schrijven.
Ik ga daar aan mee doen met de 5 gt turbo. Nu vroeg ik mezelf dus af of er niet meer RTC'ers geintresseerd waren om deze cursus te doen.
Als jullie hier nou effe reageren of jullie het tof vinden om te doen. Dan ga ik achter de informatie aan om er voor te zorgen dat de RTC ook een slipcursus dag krijgt.
Laat het hier even weten dan!
Zaterdag 29 sept. wordt er op ouddorp een slipcursus georganiseerd. Het is waarschijnlijk te laat om je nog in te schrijven.
Ik ga daar aan mee doen met de 5 gt turbo. Nu vroeg ik mezelf dus af of er niet meer RTC'ers geintresseerd waren om deze cursus te doen.
Als jullie hier nou effe reageren of jullie het tof vinden om te doen. Dan ga ik achter de informatie aan om er voor te zorgen dat de RTC ook een slipcursus dag krijgt.
Laat het hier even weten dan!
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Ik heb al eens de forums nagezocht, want zoiets is eerder besproken. Kon het helaas niet meer vinden.
Ik ben dus geinteresseerd!
Ik ben dus geinteresseerd!

-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
- Locatie: Westerbork
Goed idee Tino !!
-
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
- Locatie: Den Bosch, The Netherlands
Mij lijkt het ook wel vet. Ik zat er toch al een tijdje over te denken om een slipcursus te doen.
-
- Berichten: 1631
- Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
- Locatie: Purmerend(Noord-Holland
Ik ook
dat zalOn 2001-09-19 17:33, Mr. TX wrote:
Ik heb al eens de forums nagezocht, want zoiets is eerder besproken. Kon het helaas niet meer vinden.
Ik ben dus geinteresseerd!![]()
<a href="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 6">deze</a> zijn die je gezien had. Het probleem is dat de kosten van een goede training niet door iedereen leuk gevonden worden. Het idee altijd wel.
-
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
- Locatie: Friesland
- Contacteer:
Yep, dat was hem
En het is inderdaad nogal prijzig ja. Iets van 300,- ofzo?
Ik doe de hele dag niks anders(heb nu een goede handrem
) Maar ik ben zeer geintreseerd.
mzzl

mzzl
Mijn intresse gaat meer uit naar een driftcursus , wat te doen bij onder& overstuur
Dus een soort van race/rally cursus
Dus een soort van race/rally cursus
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Me2On 2001-09-21 08:35, maxxy wrote:
Mijn intresse gaat meer uit naar een driftcursus , wat te doen bij onder& overstuur
Dus een soort van race/rally cursus

Idd een racy manier van rijden (niet noodzakelijk snelheid, maar wel het onder-/overstuurverhaal. Dat krijg je geloof ik neit bij een slipcursu, dat is heel verkeerspraktijkgericht volgns mij)
Kijk, dat zijn geluidenOn 2001-09-21 08:35, maxxy wrote:
Mijn intresse gaat meer uit naar een driftcursus , wat te doen bij onder& overstuur
Dus een soort van race/rally cursus

Een slipcursus leert je inderdaad alleen slippen op natte ondergrond, je auto weer onder controle krijgen als het misgegaan is.
Een race / rally-cursus leert je eerst wat je moet doen om te voorkomen dat het zo ver komt.
Driften met een GT is niet iets wat je gelijk in je eerste racecursus aangeleerd krijgt trouwens. Als je dat wilt leren kan je alleen maar een rally cursus doen, een circuit cursus zal je niet zo snel aanleren wat je moet doen om dwars te gaan.
Het lijkt misschien op gratis reclame, maar ik kan je vertellen dat er op dat gebied binnenkort interessante dingen gaan gebeuren op <a href="http://www.333events.nl">www.333events.nl</a>
Ik kan het ook niet helpen dat wij dat product verkopen

Zodra er meer bekend is zal ik het hier melden.
In het eerder genoemde topic over rijvaardigheidstrainingen werd wat geklaagd over prijzen.
Hier wil ik het volgende over kwijt:
- Bij CRS kost een circuitdag ongeveer 200 gulden, dan rijd je met je eigen auto.
- kosten slipcursus ANWB: fl.374 inclusief een halve dag in de schoolbanken.
- kosten circuitdag zandvoort: fl.395 weekdagen en 425 in het weekeinde.
Verwacht dus nooit dat je iets dergelijks als club kunt organiseren voor een gulden of 150 en dan niet met je eigen auto hoeft te rijden. 300 piek voor een dag waarbij je in gehuurde auto's rijd (met kooi etc.) zou RETEGOEDKOOP zijn.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Van de winter, toen er sneeuw lag, ben ik helemaal loos gegaan met me GTT. Urenlang driften over lege industrieterreinen, echt vet, zo'n GTT heeft echt een superbalans, je kunt er - ZONDER handrem - op sneeuw door gas/rem 360 graden rond (en meer)On 2001-09-21 09:59, Tijn wrote:
Kijk, dat zijn geluiden
Een slipcursus leert je inderdaad alleen slippen op natte ondergrond, je auto weer onder controle krijgen als het misgegaan is.
Een race / rally-cursus leert je eerst wat je moet doen om te voorkomen dat het zo ver komt.
Driften met een GT is niet iets wat je gelijk in je eerste racecursus aangeleerd krijgt trouwens. Als je dat wilt leren kan je alleen maar een rally cursus doen, een
Verwacht dus nooit dat je iets dergelijks als club kunt organiseren voor een gulden of 150 en dan niet met je eigen auto hoeft te rijden. 300 piek voor een dag waarbij je in gehuurde auto's rijd (met kooi etc.) zou RETEGOEDKOOP zijn.


Daar heb ik het echt wel goed geleerd, ging daar links-rechts zwaaiend tussen de lantaarnpalen door.
Zou wel eens op onverhard willen proberen, maar ja, waar vind je ergens een vlakte waar dat enigzins verantwoord kan in nederland

Ik verlang al weer naar de winter


En 300 piek voor een rallycursus, dat mag van mij best meer zijn


Laatst gewijzigd door Stefijn op vr 21 sep 2001 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, tja, eh.... dat nieuws komt dus nog. Maar het gaat kunnen. Onverhard rallyrijden in nederland. Met cursus uiteraard.Zou wel eens op onverhard willen proberen, maar ja, waar vind je ergens een vlakte waar dat enigzins verantwoord kan in nederland
Het lukt op asfalt ook , zelfs op droog.Van de winter, toen er sneeuw lag, ben ik helemaal loos gegaan met me GTT. Urenlang driften over lege industrieterreinen, echt vet, zo'n GTT heeft echt een superbalans, je kunt er - ZONDER handrem - op sneeuw door gas/rem 360 graden rond (en meer)
Vandeweek was het wat eh... vochtig zeg maar... en dan kan je alle haakse bochten bloedhard door met die GT, iets dwars op de helft van de bocht en dan volgas er weer uit.


-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Ja ... uiteraard kan dat ook op asfalt, maar ...op asfalt zijn de grenzen zo klein en de snelheden zo hoog, ik wil het risico niet lopen dat ik dwars op een stoeprand, lantaarnpaal, vangrail of tegenligger klap.On 2001-09-21 11:11, Tijn wrote:
Het lukt op asfalt ook , zelfs op droog.
Vandeweek was het wat eh... vochtig zeg maar... en dan kan je alle haakse bochten bloedhard door met die GT, iets dwars op de helft van de bocht en dan volgas er weer uit.Errug fijn. Ik kan negatief camber van de voorwielen aan iedereen aanbevelen
![]()
In mijn buurt ken ik geen "ruime" oefenplek en de openbare weg vind ik er niet zo geschikt voor wegens het risico dat mijn GTT-tje in elkaar gaat

En dat negatief camber, ik heb me door mijn garage laten "wijsmaken" dat dat niet te verstellen is, maar dat je dan andere veerpoten moet hebben? Ik wil dat nl. ook!
Laatst gewijzigd door Stefijn op vr 21 sep 2001 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Monroe (je weet wel, van de "sensatrack" veerpoten) levert zgn. "magic cambers" . Dat zijn bouten met een nokje er op die je in plaats van je bovenste bout tussen fuseestuk en veerpoot zet. Vastdraaien, steeksleutel er op en draaien totdat hij op het juiste camber staat.En dat negatief camber, ik heb me door mijn garage laten "wijsmaken" dat dat niet te verstellen is, maar dat je dan andere veerpoten moet hebben? Ik wil dat nl. ook!
kosten? 5 tientjes. effect? onbetaalbaar

succes.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
KoelOn 2001-09-21 12:13, Tijn wrote:
Monroe (je weet wel, van de "sensatrack" veerpoten) levert zgn. "magic cambers" . Dat zijn bouten met een nokje er op die je in plaats van je bovenste bout tussen fuseestuk en veerpoot zet. Vastdraaien, steeksleutel er op en draaien totdat hij op het juiste camber staat.
kosten? 5 tientjes. effect? onbetaalbaar
succes.

Als je weet wat het kost???
Ik kan dinsdag wel even de exacte prijs opvragen en een zooitje van die dingen bestellen voor gegadigden.....
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Wat is dat precies? Negatief camber? Kan iemand dat even uitleggen....?
Thanks!
Thanks!
-
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
- Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
- Contacteer:
Aha. Thanks!!!!