Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Freakz.

Zaterdag 29 sept. wordt er op ouddorp een slipcursus georganiseerd. Het is waarschijnlijk te laat om je nog in te schrijven.

Ik ga daar aan mee doen met de 5 gt turbo. Nu vroeg ik mezelf dus af of er niet meer RTC'ers geintresseerd waren om deze cursus te doen.

Als jullie hier nou effe reageren of jullie het tof vinden om te doen. Dan ga ik achter de informatie aan om er voor te zorgen dat de RTC ook een slipcursus dag krijgt.

Laat het hier even weten dan!
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Ik heb al eens de forums nagezocht, want zoiets is eerder besproken. Kon het helaas niet meer vinden.
Ik ben dus geinteresseerd! :smile:
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

Hmmm........ Ik eigenlijk ook wel!
Driekus
Berichten: 98
Lid geworden op: za 1 sep 2001 0:00
Locatie: Nijmegen

Dat lijkt mij ook wel interessant!
Marius
Berichten: 2882
Lid geworden op: vr 2 mar 2001 0:00

Nee dank u.
André ter Velde
Berichten: 1894
Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
Locatie: Westerbork

Goed idee Tino !!
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

Me2
Marcel dLC
Berichten: 1602
Lid geworden op: do 12 apr 2001 0:00
Locatie: Den Bosch, The Netherlands

Mij lijkt het ook wel vet. Ik zat er toch al een tijdje over te denken om een slipcursus te doen.
Jeffrey E.
Berichten: 1631
Lid geworden op: di 10 jul 2001 0:00
Locatie: Purmerend(Noord-Holland

Ik ook
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

On 2001-09-19 17:33, Mr. TX wrote:
Ik heb al eens de forums nagezocht, want zoiets is eerder besproken. Kon het helaas niet meer vinden.
Ik ben dus geinteresseerd! :smile:
dat zal
<a href="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 6">deze</a> zijn die je gezien had. Het probleem is dat de kosten van een goede training niet door iedereen leuk gevonden worden. Het idee altijd wel.
Rene (Mr. TX)
Berichten: 2312
Lid geworden op: wo 6 jun 2001 0:00
Locatie: Friesland
Contacteer:

Yep, dat was hem :wink: En het is inderdaad nogal prijzig ja. Iets van 300,- ofzo?
Anonymous

Ikke ook slippen:wink:
Anonymous

leuk ook een Volvo toegestaan ??? 5je nog lang niet af !!! :sad: :sad:
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Ik doe de hele dag niks anders(heb nu een goede handrem :smile: ) Maar ik ben zeer geintreseerd.

mzzl
Anonymous

Mijn intresse gaat meer uit naar een driftcursus , wat te doen bij onder& overstuur
Dus een soort van race/rally cursus
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

On 2001-09-21 08:35, maxxy wrote:
Mijn intresse gaat meer uit naar een driftcursus , wat te doen bij onder& overstuur
Dus een soort van race/rally cursus
Me2 :smile:

Idd een racy manier van rijden (niet noodzakelijk snelheid, maar wel het onder-/overstuurverhaal. Dat krijg je geloof ik neit bij een slipcursu, dat is heel verkeerspraktijkgericht volgns mij)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

On 2001-09-21 08:35, maxxy wrote:
Mijn intresse gaat meer uit naar een driftcursus , wat te doen bij onder& overstuur
Dus een soort van race/rally cursus
Kijk, dat zijn geluiden :smile:

Een slipcursus leert je inderdaad alleen slippen op natte ondergrond, je auto weer onder controle krijgen als het misgegaan is.

Een race / rally-cursus leert je eerst wat je moet doen om te voorkomen dat het zo ver komt.

Driften met een GT is niet iets wat je gelijk in je eerste racecursus aangeleerd krijgt trouwens. Als je dat wilt leren kan je alleen maar een rally cursus doen, een circuit cursus zal je niet zo snel aanleren wat je moet doen om dwars te gaan.

Het lijkt misschien op gratis reclame, maar ik kan je vertellen dat er op dat gebied binnenkort interessante dingen gaan gebeuren op <a href="http://www.333events.nl">www.333events.nl</a>
Ik kan het ook niet helpen dat wij dat product verkopen :grin:
Zodra er meer bekend is zal ik het hier melden.

In het eerder genoemde topic over rijvaardigheidstrainingen werd wat geklaagd over prijzen.
Hier wil ik het volgende over kwijt:
- Bij CRS kost een circuitdag ongeveer 200 gulden, dan rijd je met je eigen auto.
- kosten slipcursus ANWB: fl.374 inclusief een halve dag in de schoolbanken.
- kosten circuitdag zandvoort: fl.395 weekdagen en 425 in het weekeinde.

Verwacht dus nooit dat je iets dergelijks als club kunt organiseren voor een gulden of 150 en dan niet met je eigen auto hoeft te rijden. 300 piek voor een dag waarbij je in gehuurde auto's rijd (met kooi etc.) zou RETEGOEDKOOP zijn.
Anonymous

Tijn, zoals ik in het vorige topic al zei:

lijkt mij cool, ik ben voor.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

On 2001-09-21 09:59, Tijn wrote:

Kijk, dat zijn geluiden :smile:

Een slipcursus leert je inderdaad alleen slippen op natte ondergrond, je auto weer onder controle krijgen als het misgegaan is.

Een race / rally-cursus leert je eerst wat je moet doen om te voorkomen dat het zo ver komt.

Driften met een GT is niet iets wat je gelijk in je eerste racecursus aangeleerd krijgt trouwens. Als je dat wilt leren kan je alleen maar een rally cursus doen, een


Verwacht dus nooit dat je iets dergelijks als club kunt organiseren voor een gulden of 150 en dan niet met je eigen auto hoeft te rijden. 300 piek voor een dag waarbij je in gehuurde auto's rijd (met kooi etc.) zou RETEGOEDKOOP zijn.
Van de winter, toen er sneeuw lag, ben ik helemaal loos gegaan met me GTT. Urenlang driften over lege industrieterreinen, echt vet, zo'n GTT heeft echt een superbalans, je kunt er - ZONDER handrem - op sneeuw door gas/rem 360 graden rond (en meer) :smile: :smile:
Daar heb ik het echt wel goed geleerd, ging daar links-rechts zwaaiend tussen de lantaarnpalen door.
Zou wel eens op onverhard willen proberen, maar ja, waar vind je ergens een vlakte waar dat enigzins verantwoord kan in nederland :sad:


Ik verlang al weer naar de winter :grin: :grin:

En 300 piek voor een rallycursus, dat mag van mij best meer zijn :smile: als je een auto met rolkooi en zo krijgt. Schrijf mij maar in :smile:
Laatst gewijzigd door Stefijn op vr 21 sep 2001 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Zou wel eens op onverhard willen proberen, maar ja, waar vind je ergens een vlakte waar dat enigzins verantwoord kan in nederland
Nou, tja, eh.... dat nieuws komt dus nog. Maar het gaat kunnen. Onverhard rallyrijden in nederland. Met cursus uiteraard.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Van de winter, toen er sneeuw lag, ben ik helemaal loos gegaan met me GTT. Urenlang driften over lege industrieterreinen, echt vet, zo'n GTT heeft echt een superbalans, je kunt er - ZONDER handrem - op sneeuw door gas/rem 360 graden rond (en meer)
Het lukt op asfalt ook , zelfs op droog.
Vandeweek was het wat eh... vochtig zeg maar... en dan kan je alle haakse bochten bloedhard door met die GT, iets dwars op de helft van de bocht en dan volgas er weer uit. :grin: Errug fijn. Ik kan negatief camber van de voorwielen aan iedereen aanbevelen :grin:
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

On 2001-09-21 11:11, Tijn wrote:
Het lukt op asfalt ook , zelfs op droog.
Vandeweek was het wat eh... vochtig zeg maar... en dan kan je alle haakse bochten bloedhard door met die GT, iets dwars op de helft van de bocht en dan volgas er weer uit. :grin: Errug fijn. Ik kan negatief camber van de voorwielen aan iedereen aanbevelen :grin:
Ja ... uiteraard kan dat ook op asfalt, maar ...op asfalt zijn de grenzen zo klein en de snelheden zo hoog, ik wil het risico niet lopen dat ik dwars op een stoeprand, lantaarnpaal, vangrail of tegenligger klap.

In mijn buurt ken ik geen "ruime" oefenplek en de openbare weg vind ik er niet zo geschikt voor wegens het risico dat mijn GTT-tje in elkaar gaat :sad:

En dat negatief camber, ik heb me door mijn garage laten "wijsmaken" dat dat niet te verstellen is, maar dat je dan andere veerpoten moet hebben? Ik wil dat nl. ook!
Laatst gewijzigd door Stefijn op vr 21 sep 2001 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

En dat negatief camber, ik heb me door mijn garage laten "wijsmaken" dat dat niet te verstellen is, maar dat je dan andere veerpoten moet hebben? Ik wil dat nl. ook!
Monroe (je weet wel, van de "sensatrack" veerpoten) levert zgn. "magic cambers" . Dat zijn bouten met een nokje er op die je in plaats van je bovenste bout tussen fuseestuk en veerpoot zet. Vastdraaien, steeksleutel er op en draaien totdat hij op het juiste camber staat.

kosten? 5 tientjes. effect? onbetaalbaar :smile:

succes.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

On 2001-09-21 12:13, Tijn wrote:

Monroe (je weet wel, van de "sensatrack" veerpoten) levert zgn. "magic cambers" . Dat zijn bouten met een nokje er op die je in plaats van je bovenste bout tussen fuseestuk en veerpoot zet. Vastdraaien, steeksleutel er op en draaien totdat hij op het juiste camber staat.

kosten? 5 tientjes. effect? onbetaalbaar :smile:

succes.
Koel :smile: die moek hebbe!
Jesper16v
Berichten: 2179
Lid geworden op: wo 12 sep 2001 0:00
Locatie: Nijmegen castle
Contacteer:

Als je weet wat het kost???
Anonymous

Die dingen wil ik ook !

hebben hebben hebben !
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Ik kan dinsdag wel even de exacte prijs opvragen en een zooitje van die dingen bestellen voor gegadigden.....
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Wat is dat precies? Negatief camber? Kan iemand dat even uitleggen....?
Thanks!
Anonymous

Dan krijg je dit /---\ effect geloof ik
RickGT TURBO
Berichten: 1577
Lid geworden op: ma 21 jan 2002 0:00
Locatie: Utrecht... garage in Portengen....
Contacteer:

Aha. Thanks!!!!
Plaats reactie