Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rick

Wat is het verschil tussen de renix c.q. bendix van een gtt en een "gewoon" vijfje?? Want ik dacht dat die van mij een keer kapot was(was niet zo, was de aftaster van het vliegwiel), dus eentje van een gewoon vijfje erop gezet(re 257), en wat schetste mijn verbazing, het maakte nix uit! Je merkt totaal geen verschil. Dus zou iemand mij uit kunnen leggen wat het verschil is??

Groetjes Rick
Stefijn

Waar heb je het uberhaupt over? (Dat zijn termen die ik nog niet ken :smile: )
Rick

De renix is de ontsteking
Laatst gewijzigd door Rick op do 13 sep 2001 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefijn

[quote]
On 2001-09-13 17:51, Mapschen wrote:
Laatst gewijzigd door Stefijn op do 13 sep 2001 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander
Contacteer:

Lijkt mij niet goed om er een ontsteking van een gewoone 5 op te zetten. Ik denk niet dat hij de zelfde ontstekings curve heeft. En hij kan waarschijnlijk niet onder druk werken. Maar ik weet dat niet zeker!!!

:lol:
Rick

[quote]
On 2001-09-13 17:54, Stefijn wrote:
[quote]
On 2001-09-13 17:51, Mapschen wrote:
Laatst gewijzigd door Rick op do 13 sep 2001 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
canonballman

Hij zal er zeker wel redelijk mee lopen, maar 100%???????? (as in: max. turbodruk e.d.) lijkt mij ook sterk!
Heino

Volgens kluwer werkt de RE 257 met een voorontsteking van <15 graden ,en vervroegings correctie tussen 1200 en 2900 t/min afhankelijk van de olie temperatuur waar een extra aansluiting voor is.
de RE 208 en 209 hebben een vaste voorontsteking van 8 +/- 1 graden.
De opnemer op het vliegwiel noemt men ook wel de BDP(bovenste dode punt) sensor,dat klopt niet helemaal omdat hij ook het ODP en het motor toerental bepaald en aan de hand daarvan het ontstekings tijdstip.
Zo eerst genoeg?
Rick

Ok dank je, maar in de praktijk merk je er toch weinig van. :smile:
Arjen

Weet iemand ook iets van de ontstekingskromme van de RE037. Dat is de ontsteking die standaard op de 11 turbo zit. Ben nu toch wel nieuwsgierig of er door het monteren van de 208/209 nog wat winst valt te behalen.
Menno

On 2001-09-14 01:59, Mapschen wrote:
Ok dank je, maar in de praktijk merk je er toch weinig van. :smile:
Toch jammer dat mensen d'r zo mee omgaan, daar heeft Renault dan ooit z'n best voor gedaan :sad:

't klinkt mij een beetje als een Beethoven CD opzetten op een house party, en dan ook nog doodleuk zeggen: "werkt prima hoor, ik hoor toch geluid?"
rev it like a rental
Anonymous

Als je niet boven de 2500 rpm durft
te komen merk je het inderdaad niet....
:grin:
Menno

Als je kickt op gesmolten zuigers, verslechterde prestaties en hoger verbruik, is 't wel een van de makkelijkste methoden.
rev it like a rental
canonballman

ik dacht dat je dat alleen had met autos op LPG!!!! :lol: :lol: :lol:
canonballman

of gooi ik nou een hengeltje uit ??? :smile:

kijken wie er hapt....................
Menno

ok, ik hap een beetje:

dacht dat je naast een hekel aan LPG, ook wel wat tech. kennis had, NOT. Hoe zat 't ook alweer met octaangetallen? :smile:
rev it like a rental
canonballman

ok, ik hap óók!
Nou, LPG geeft een hoger verbruik omdat een liter LPG minder energie bevat dan een liter benzine.
Verslechterde prestaties is nog steeds met de meeste autos op gas het geval. Er zijn uitzonderingen, ik weet het, maar dat zijn over het algemeen speciale, oudere autos, waar sommige zaken gemodificeerd zijn
En dan die gesmolten zuigers: LPG geeft hogere verbrandingstemperaturen. Okee okee, gesmolten zuigers komt misschien niet vaak voor, maar gasbakken waar de kleppen bij 50000 km volledig uitgesteld zijn, zijn er genoeg.
nou jij weer!! :smile:

Oja pluspuntje wat ik wel aan gas vindt: je (ja, niet de mijne, ik kook alleen op gas :smile:smile: olie blijft zo schoon

groeten
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

oke weer ff over de ontstekingsmodules .
ik had laatst op een 5 een 223 zitten naar ik meen en op de mijne zit 209 .
welke moet je nu hebben ? bij renault geven ze 3 mogenlijkheden alleen al voor de turbo !! . en wat is de beste ?
jnjansen_r5gtturbo

Jochem, volgens mij heb je voor de phase 1, de Renix 208 en voor de phase 2, de 209, die laatste is iets beter, omdat die 500 rpm hoger staat afgesteld/geprogrammeerd.
Anonymous

Kewl, ik heb een 209 ! Trouwens uitkijken met losdraaine, als je de onderste bout los aan het draaien bent blijft hij niet op de bovenste hangen !! (mijn ringvinger is een beetje dikker nu)

Maat van mij heeft een ontstekingsmodule van siemens iemand daar bekend mee ?
Marius

Ik heb er ook een siemens in. Zit gewoon een sticker op met 208 erop.
Arjen

On 2001-09-15 18:55, canonballman wrote:
ok, ik hap óók!
Nou, LPG geeft een hoger verbruik omdat een liter LPG minder energie bevat dan een liter benzine.
Verslechterde prestaties is nog steeds met de meeste autos op gas het geval. Er zijn uitzonderingen, ik weet het, maar dat zijn over het algemeen speciale, oudere autos, waar sommige zaken gemodificeerd zijn
En dan die gesmolten zuigers: LPG geeft hogere verbrandingstemperaturen. Okee okee, gesmolten zuigers komt misschien niet vaak voor, maar gasbakken waar de kleppen bij 50000 km volledig uitgesteld zijn, zijn er genoeg.
nou jij weer!! :smile:

Oja pluspuntje wat ik wel aan gas vindt: je (ja, niet de mijne, ik kook alleen op gas :smile:smile: olie blijft zo schoon

groeten
Menno zit in the US of A. Dan moet ik maar ff waarnemen. Ik weet dat Menno zijn 21 op de bank heeft gehad. Toen bleek dat er maar ongeveer 2 pk verschil zat tussen gas en benzine. Je hebt wel een hogere verbrandingstemperatuur. Maar pingelen, wat je op benzine sneller hebt, is toch veel schadelijker voor de zuigers, dacht ik zo.

Nog een nadeel van diesel heb ik zondag ondervonden. Rij ik daar rustig door de bocht, ga ik daar opeen sideways. Alleen door snel corrigeren kon ik de auto nog houden. Wat bleek: zo'n vieze diesel had een dieselspoor achtergelaten van ongeveer 2km lang. De weg was echt spekglad. Ook op rechte stukken viel de auto nauwelijks op de weg te houden. Oftewel: diesel is voor vrachtwagens of nog beter voor trekkers. Die komen tenminste nauwelijks op de weg.
canonballman

Kheb nu het allerlaatste nieuws uit het DIESEL BULLETIN. Na een proef enkele jaren geleden om dieselautos op afgewerkte frituurolie te laten rijden, heb ik zojuist Radar gezien, bij de grootste familie van Nederland, waar ze een item hadden over diesels die op sla olie e.d. rijden. Is zeeeeer goedkoop en ruikt ook tof! :smile:
Anonymous

Weet iemand in welke auto's die renix 209 nog meer gemonteerd is ? (ivm zoeken op de sloop)
Anonymous

On 2001-09-17 19:57, canonballman wrote:
Kheb nu het allerlaatste nieuws uit het DIESEL BULLETIN. Na een proef enkele jaren geleden om dieselautos op afgewerkte frituurolie te laten rijden, heb ik zojuist Radar gezien, bij de grootste familie van Nederland, waar ze een item hadden over diesels die op sla olie e.d. rijden. Is zeeeeer goedkoop en ruikt ook tof! :smile:
Dat was toch die student met die bruine golf ?

Tsjeezes wat een idioot was dat
Plaats reactie