Hallo ik wil eerst effe zeggen dat ik niet naar vlf kon komen. jammer volgend jaar hoop ik er wel tezijn. Ik vond dat er mooie foto's gemaakt waren. Mijn vraag is dat ik nog steeds bezig ben met mijn R 5 gt turbo, en er zitten 15 inch velgen op met 195/50 banden er op. ik geloof dat de auto 35 mm is verlaagd, maar nu komt het probleem. Als ik mijn stuur volledig uitdraai, komen mijn banden tegen het binnenste spatbord scherm. Is er wat aan tedoen? Misschien helpt het als ik er 195/45 banden op monteert. Ik wil hem eigenlijk zo laag laten want ik vind het persoonlijk heel stoer er uit zien. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Bedankt & mzll.
Ik zou inderdaad 195/45-15 banden monteren. Ik heb hetzelfde probleem. De vorige eigenaar heeft 195/50-15 banden laten monteren omdat dit een stuk goedkoper is.
Ik wil mijn auto gaan verlagen maar niet de problemen hebben die jij nu hebt. daarom: volgende week nieuwe bandjes en dan zo snel mogelijk verlagen...
Rolomtrek is ook groter bij 195/50-15 waardoor afwijking km-teller groter wordt
Ik wil mijn auto gaan verlagen maar niet de problemen hebben die jij nu hebt. daarom: volgende week nieuwe bandjes en dan zo snel mogelijk verlagen...
Rolomtrek is ook groter bij 195/50-15 waardoor afwijking km-teller groter wordt
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
195/45 R15 is in omtrek maar een schamele 3 cm groter dan 195/55 R13, dus verlagen EN kilometerteller zijn dan geen enkel probleem.On 2001-08-09 16:16, grossie wrote:
Ik zou inderdaad 195/45-15 banden monteren. Ik heb hetzelfde probleem. De vorige eigenaar heeft 195/50-15 banden laten monteren omdat dit een stuk goedkoper is.
Ik wil mijn auto gaan verlagen maar niet de problemen hebben die jij nu hebt. daarom: volgende week nieuwe bandjes en dan zo snel mogelijk verlagen...
Rolomtrek is ook groter bij 195/50-15 waardoor afwijking km-teller groter wordt
195/50 R15 is a: te groot bij verlagen, b: geeft een verkeerde snelheid.
Ik zeg altijd maar: wil je R5 rijden, dan moet je ook de kosten op willen hoesten en niet een laf bandenmaatje op je auto schroeven omdat dat knaken scheelt. Krijg je alleen maar problemen mee

175/60 13 tyres 1.65 m
195/55 13 tyres 1.66 m
195/45 15 tyres 1.69 m + 3cm
195/55 15 tyres 1.75 m + 9cm
Laatst gewijzigd door Stefijn op do 9 aug 2001 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
verlagen veranderd niets aan je snelheidsmeter...???
heeele simpele oplossing voor.
koop bij bv de hallfords voor 20 piek een set van 8 rubbers. deze kan je op 2 manieren tussen je veren zetten. ja ik weet t klikt wat lullig. maar het werkt wel.
hup krik eronder rubbers ertussen klaar~!!
koop bij bv de hallfords voor 20 piek een set van 8 rubbers. deze kan je op 2 manieren tussen je veren zetten. ja ik weet t klikt wat lullig. maar het werkt wel.
hup krik eronder rubbers ertussen klaar~!!
Een echte Quick-Fit oplossing...
:lol::lol:
Dat lijkt me niet echt de oplossing. gewoon nieuwe banden, want met rubbers glopen je wielen nog steeds aan, je hoort het alleen niet.

Dat lijkt me niet echt de oplossing. gewoon nieuwe banden, want met rubbers glopen je wielen nog steeds aan, je hoort het alleen niet.
weg - ligging 
Die windingen in zo'n veer bepalen het karakter van een auto. Iedere winding wordt zo gedraaid dat hij bij een bepaalde snelheid van inveren een bepaalde veerweg heeft.
Als je daar van alles tussen gaat vrotten komt dat de wegligging echt niet ten goede.
Je bent dan eerder aan het einde van je veerweg met in het uiterste geval een koprol als gevolg.
Het verhogen wat je doet in optische zin heeft de tegenovergestelde werking op de veerweg als je het zo doet..

Die windingen in zo'n veer bepalen het karakter van een auto. Iedere winding wordt zo gedraaid dat hij bij een bepaalde snelheid van inveren een bepaalde veerweg heeft.
Als je daar van alles tussen gaat vrotten komt dat de wegligging echt niet ten goede.
Je bent dan eerder aan het einde van je veerweg met in het uiterste geval een koprol als gevolg.
Het verhogen wat je doet in optische zin heeft de tegenovergestelde werking op de veerweg als je het zo doet..
Laatst gewijzigd door Tijn op do 9 aug 2001 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Nauw weetje waar ik eigenlijk een beetje bang voor ben. de auto is naar mijn idee 35 mm verlaagd. Maar als ik 195/45 banden er op gooi krijg ik dan niet het zelfde probleem? Is de auto niet te laag om 15" er op te gooien?
Met 195/45/15 is de diameter van het wiel toch nagenoeg gelijk aan die van de 13" variant? Het kan echt wel, maar controleer de ET waarde van je velg even of die niet te hoog is, waardoor je velg meer naar binnen staat. Anders ben je met spacers in 1 keer uit de problemen.
6.5J 15" ET35 loopt met 195/45/15 namenlijk zonder verlaging ook nog een pietsje aan bij maximaal insturen, terwijl je dat met ET 30 niet meer hebt.
6.5J 15" ET35 loopt met 195/45/15 namenlijk zonder verlaging ook nog een pietsje aan bij maximaal insturen, terwijl je dat met ET 30 niet meer hebt.
Wat was de et waarde van 15" ook alweer. Ik weet dat er een topic overwas maar wat was het ook alweer. Maar ik ben eigenlijk niet helemaal weg van spacers, je wiellagers krijgen op hun klote.
Dat verschilt dus per velg. Het moet eigenlijk 30 zijn voor de GTT.
maar als je een 7J 15 velg hebt werkt het anders dan als je een 6.5J 15 velg hebt...
dus: wat voor velg heb je?
maar als je een 7J 15 velg hebt werkt het anders dan als je een 6.5J 15 velg hebt...
dus: wat voor velg heb je?
ik denk 7j maar ik moet effe kijken. Ik heb een dieperand in de velg, dus vandaar dat ik 7j vermoed.
Dat denk ik ook , da's vaak zo, maar wat voor ET heb jij?
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Hoe kom je daarbij? Er verandert NIETS aan de wielomtrek, het aantal toeren van wielen en versnellingsbak.On 2001-08-09 20:01, grossie wrote:
verlagen veranderd niets aan je snelheidsmeter...???
Dat is alleen bij verandering van wielgrootte
Als ik de juiste et waarde heb voor mijn 15" velgen. lopen mijn voorbanden dan niet meer aan. Met 195/45, mogelijk of niet? Want ik zat nu na tedenken ik denk dat de velgen zelfs 7 1/2 j kunnen zijn. Weet het niet zeker, maar was toch al van plan om andere velgen te kopen. Maar ik dacht van effe overbruggen met de oude velgen.
-
- Berichten: 2363
- Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
- Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE
Als je de juiste et waarde aanhoudt is je 195/45 r15 wiel (dus het totaal van velg en band, in omtrek, breedte en stand op de as) precies gelijk aan een standaard 195/55 r13 wiel, dus kun je hem net zo ver verlagen als je dat met de standaard wielen kunt...On 2001-08-10 12:01, alesi wrote:
Als ik de juiste et waarde heb voor mijn 15" velgen. lopen mijn voorbanden dan niet meer aan. Met 195/45, mogelijk of niet? Want ik zat nu na tedenken ik denk dat de velgen zelfs 7 1/2 j kunnen zijn. Weet het niet zeker, maar was toch al van plan om andere velgen te kopen. Maar ik dacht van effe overbruggen met de oude velgen.
Ik had hetzelfde bij mijn clio.. en heb het binnenwerk van de wielkast wat strakker aangetrokken. Voor bij de bumper komt de kunststof bekleding van de wielkast samen met de bevestiging van de bumper. Gaatje verplaatst, boutje erdoor en aandraaien maar.. Nergens geen last meer van 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
@dixie kijk eens naar de datum van de postst 

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
je gebruikt iig de search, kun je van weinig anderen zeggen 
