Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Hallo ik wil eerst effe zeggen dat ik niet naar vlf kon komen. jammer volgend jaar hoop ik er wel tezijn. Ik vond dat er mooie foto's gemaakt waren. Mijn vraag is dat ik nog steeds bezig ben met mijn R 5 gt turbo, en er zitten 15 inch velgen op met 195/50 banden er op. ik geloof dat de auto 35 mm is verlaagd, maar nu komt het probleem. Als ik mijn stuur volledig uitdraai, komen mijn banden tegen het binnenste spatbord scherm. Is er wat aan tedoen? Misschien helpt het als ik er 195/45 banden op monteert. Ik wil hem eigenlijk zo laag laten want ik vind het persoonlijk heel stoer er uit zien. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Bedankt & mzll.
Pieter
Contacteer:

Ik zou inderdaad 195/45-15 banden monteren. Ik heb hetzelfde probleem. De vorige eigenaar heeft 195/50-15 banden laten monteren omdat dit een stuk goedkoper is.

Ik wil mijn auto gaan verlagen maar niet de problemen hebben die jij nu hebt. daarom: volgende week nieuwe bandjes en dan zo snel mogelijk verlagen...

Rolomtrek is ook groter bij 195/50-15 waardoor afwijking km-teller groter wordt
Stefijn

On 2001-08-09 16:16, grossie wrote:
Ik zou inderdaad 195/45-15 banden monteren. Ik heb hetzelfde probleem. De vorige eigenaar heeft 195/50-15 banden laten monteren omdat dit een stuk goedkoper is.

Ik wil mijn auto gaan verlagen maar niet de problemen hebben die jij nu hebt. daarom: volgende week nieuwe bandjes en dan zo snel mogelijk verlagen...

Rolomtrek is ook groter bij 195/50-15 waardoor afwijking km-teller groter wordt
195/45 R15 is in omtrek maar een schamele 3 cm groter dan 195/55 R13, dus verlagen EN kilometerteller zijn dan geen enkel probleem.

195/50 R15 is a: te groot bij verlagen, b: geeft een verkeerde snelheid.

Ik zeg altijd maar: wil je R5 rijden, dan moet je ook de kosten op willen hoesten en niet een laf bandenmaatje op je auto schroeven omdat dat knaken scheelt. Krijg je alleen maar problemen mee :smile:

175/60 13 tyres 1.65 m
195/55 13 tyres 1.66 m
195/45 15 tyres 1.69 m + 3cm
195/55 15 tyres 1.75 m + 9cm
Laatst gewijzigd door Stefijn op do 9 aug 2001 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Pieter
Contacteer:

verlagen veranderd niets aan je snelheidsmeter...???
dennis16v

heeele simpele oplossing voor.
koop bij bv de hallfords voor 20 piek een set van 8 rubbers. deze kan je op 2 manieren tussen je veren zetten. ja ik weet t klikt wat lullig. maar het werkt wel.
hup krik eronder rubbers ertussen klaar~!!
Pieter
Contacteer:

Een echte Quick-Fit oplossing...:lol::lol::lol:

Dat lijkt me niet echt de oplossing. gewoon nieuwe banden, want met rubbers glopen je wielen nog steeds aan, je hoort het alleen niet.
dennis16v

nee was echt de oplossing je verhoogt hem daarmee een cm of meer naar eigen keuze., heb er al een aantal aanloop problemen mee opgelost. (werkt wel alleeen voor)
Tijn
Contacteer:

weg - ligging :grin:

Die windingen in zo'n veer bepalen het karakter van een auto. Iedere winding wordt zo gedraaid dat hij bij een bepaalde snelheid van inveren een bepaalde veerweg heeft.
Als je daar van alles tussen gaat vrotten komt dat de wegligging echt niet ten goede.
Je bent dan eerder aan het einde van je veerweg met in het uiterste geval een koprol als gevolg.
Het verhogen wat je doet in optische zin heeft de tegenovergestelde werking op de veerweg als je het zo doet..
Laatst gewijzigd door Tijn op do 9 aug 2001 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Nauw weetje waar ik eigenlijk een beetje bang voor ben. de auto is naar mijn idee 35 mm verlaagd. Maar als ik 195/45 banden er op gooi krijg ik dan niet het zelfde probleem? Is de auto niet te laag om 15" er op te gooien?
Tijn
Contacteer:

Met 195/45/15 is de diameter van het wiel toch nagenoeg gelijk aan die van de 13" variant? Het kan echt wel, maar controleer de ET waarde van je velg even of die niet te hoog is, waardoor je velg meer naar binnen staat. Anders ben je met spacers in 1 keer uit de problemen.

6.5J 15" ET35 loopt met 195/45/15 namenlijk zonder verlaging ook nog een pietsje aan bij maximaal insturen, terwijl je dat met ET 30 niet meer hebt.
Anonymous

Wat was de et waarde van 15" ook alweer. Ik weet dat er een topic overwas maar wat was het ook alweer. Maar ik ben eigenlijk niet helemaal weg van spacers, je wiellagers krijgen op hun klote.
Tijn
Contacteer:

Dat verschilt dus per velg. Het moet eigenlijk 30 zijn voor de GTT.

maar als je een 7J 15 velg hebt werkt het anders dan als je een 6.5J 15 velg hebt...

dus: wat voor velg heb je?
Anonymous

ik denk 7j maar ik moet effe kijken. Ik heb een dieperand in de velg, dus vandaar dat ik 7j vermoed.
Tijn
Contacteer:

Dat denk ik ook , da's vaak zo, maar wat voor ET heb jij?
Anonymous

weet ik niet, maar ik ga vanavond wel effe kijken.
Stefijn

On 2001-08-09 20:01, grossie wrote:
verlagen veranderd niets aan je snelheidsmeter...???
Hoe kom je daarbij? Er verandert NIETS aan de wielomtrek, het aantal toeren van wielen en versnellingsbak.

Dat is alleen bij verandering van wielgrootte
Anonymous

Als ik de juiste et waarde heb voor mijn 15" velgen. lopen mijn voorbanden dan niet meer aan. Met 195/45, mogelijk of niet? Want ik zat nu na tedenken ik denk dat de velgen zelfs 7 1/2 j kunnen zijn. Weet het niet zeker, maar was toch al van plan om andere velgen te kopen. Maar ik dacht van effe overbruggen met de oude velgen.
Stefijn

On 2001-08-10 12:01, alesi wrote:
Als ik de juiste et waarde heb voor mijn 15" velgen. lopen mijn voorbanden dan niet meer aan. Met 195/45, mogelijk of niet? Want ik zat nu na tedenken ik denk dat de velgen zelfs 7 1/2 j kunnen zijn. Weet het niet zeker, maar was toch al van plan om andere velgen te kopen. Maar ik dacht van effe overbruggen met de oude velgen.
Als je de juiste et waarde aanhoudt is je 195/45 r15 wiel (dus het totaal van velg en band, in omtrek, breedte en stand op de as) precies gelijk aan een standaard 195/55 r13 wiel, dus kun je hem net zo ver verlagen als je dat met de standaard wielen kunt...
dixie

Ik had hetzelfde bij mijn clio.. en heb het binnenwerk van de wielkast wat strakker aangetrokken. Voor bij de bumper komt de kunststof bekleding van de wielkast samen met de bevestiging van de bumper. Gaatje verplaatst, boutje erdoor en aandraaien maar.. Nergens geen last meer van :)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

@dixie kijk eens naar de datum van de postst ;)
dixie

haha jullie houwe me wel in de gate ist nie? :p ach jahh denk als iemand ooit t zelfde probleem heb en hij zoek ut op... weet ie misschien ietsje meer.. nie da iemand door mij ooit veel wijzer is geworde :D :bonk:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

je gebruikt iig de search, kun je van weinig anderen zeggen (Y)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Plaats reactie