wie weet hoe duur een nieuw motorblok kost bij de dealer voor de gturbo en wat krijg je er allemaal bij?
ik wil nl mijn turbo helemaal opnieuw opbouwen.
Krijg je dan ook de cilinderkop en kleppen,distributie,zuigers,bussen,of alleen het blok?
Dat hangt er vanaf wat je bestelt, je kunt alle onderdelen los bestellen, of een compleet blok. Ga er echter van uit dat dit vrij kostbaar is. Setje zuigers kost geloof ik al 2 mille. Kan zomaar wezen dat ze voor een compleet blok bijvoorbeeld 8 ruggen rekenen.
Je zou zeggen dat zelf reviseren, laten reviseren, of een ruilblok een betere optie is, maar 't kan wel allemaal bij de dealer.
Je zou zeggen dat zelf reviseren, laten reviseren, of een ruilblok een betere optie is, maar 't kan wel allemaal bij de dealer.
rev it like a rental
mijn blokje koste samen met cilinder kop
2750,-+vloeistoffen 180,- .
had een kapote koppakking en een cilinder beschadigd zuiger kit cilinderbussen, lagers,pakkingen e.d. wat je tegen komt ongeveer 1500 a 2000,- maar dan doe je het zelf dus vandaar mijn aanschaf van een nieuw blok van merk vege motors.
en is ook voorzien van harde klepzetels en kleppen dus ook voor euro lood vrij dus nieuw blok lijkt me zeker goeie oplossing als je er mee blijf rijden
groetjes mario
2750,-+vloeistoffen 180,- .
had een kapote koppakking en een cilinder beschadigd zuiger kit cilinderbussen, lagers,pakkingen e.d. wat je tegen komt ongeveer 1500 a 2000,- maar dan doe je het zelf dus vandaar mijn aanschaf van een nieuw blok van merk vege motors.
en is ook voorzien van harde klepzetels en kleppen dus ook voor euro lood vrij dus nieuw blok lijkt me zeker goeie oplossing als je er mee blijf rijden

groetjes mario
Never drive faster than your angels can fly
dat is niet duur,dus blok met zuigers,bussen,krukas kost nieuw rond de 3000,inclusief cilinderkop.
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Jermaine, Bij vege motoren in spijkenisse hebben ze gereviseerde blokken voor 2250,-- piek.
Wat krijg je dan een gereviseerd blok effe er in hangen wat dingetjes over zetten van het oude blok. Dan kan je het oude blok bij hun inleveren en klaar ben je.
Wat krijg je dan een gereviseerd blok effe er in hangen wat dingetjes over zetten van het oude blok. Dan kan je het oude blok bij hun inleveren en klaar ben je.
maar wat reviseren ze dan daar,gaan er ook nieuwe bussen,zuigers,veren,lagers in,of spuiten ze gewoon het blok schoon,en wat is de garantie?
-
- Erelid - RvT
- Berichten: 5939
- Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
- Locatie: Ouddorp
Alles wat er in het blok kapot is vervangen ze met nieuwe spullen. Ook alles wat kapot lijkt te gaan in zeer korte tijd vervangen ze.
Ze zijn wel relaxed daaro want na 1000 kilometer kwam ik terug met een pingelende motor en ze zeiden kom maar hier met die bak en wij bouwen een ander er in voor je.
Ik geloof maar dat weet ik niet meer zeker dat je een jaar garantie op je blok heb.
Ze zijn wel relaxed daaro want na 1000 kilometer kwam ik terug met een pingelende motor en ze zeiden kom maar hier met die bak en wij bouwen een ander er in voor je.
Ik geloof maar dat weet ik niet meer zeker dat je een jaar garantie op je blok heb.
het valt wel mee de prijs en met garantie zeker niet duur en volgens mij doen ze standaard een nieuw draaiend gedeelte en de kop nieuwe kleppen en stoterstangen
Hey Jongens,
Een ruilblok kost bij vanwijnsbergen iets van 2500 inc.piek. Het revisie bedrijf deed mij het blok reviseren voor 2500 Ex. Oftwel 3000 in ongeveer. Maar daar komt bij dat het revisie blok speciale klepzetels heeft, om ook loodvrij te kunnen rijden. De klepgeleiders worden ook vervangen. En alles werdt uitgebalanceerd en vliegwiel verlicht(20%). Ik was iets meer kwijt, namelijk 3900, maar dit kwam omdat ik ook nog speciale wensen had en tevens 2 cillinderkoppen om te reviseren. Ook andere nokkan-as erin laten zetten en dergelijke. Maar was dus 3900 totaal. EN het is super bruut. Helaas moet het blok weer uit elkaar, aangezien ik speciale zuiger veren heb besteld, en een andere koppaking voor een turbo druk te kunnen rijden van 3 bar.
dus dat wordt weer knallen
groetjes
Een ruilblok kost bij vanwijnsbergen iets van 2500 inc.piek. Het revisie bedrijf deed mij het blok reviseren voor 2500 Ex. Oftwel 3000 in ongeveer. Maar daar komt bij dat het revisie blok speciale klepzetels heeft, om ook loodvrij te kunnen rijden. De klepgeleiders worden ook vervangen. En alles werdt uitgebalanceerd en vliegwiel verlicht(20%). Ik was iets meer kwijt, namelijk 3900, maar dit kwam omdat ik ook nog speciale wensen had en tevens 2 cillinderkoppen om te reviseren. Ook andere nokkan-as erin laten zetten en dergelijke. Maar was dus 3900 totaal. EN het is super bruut. Helaas moet het blok weer uit elkaar, aangezien ik speciale zuiger veren heb besteld, en een andere koppaking voor een turbo druk te kunnen rijden van 3 bar.
dus dat wordt weer knallen
groetjes