Ik las net op een site over het cup actuater circuit, is dit raadzaam om je 5-je zo om te bouwen, heeft iemand van jullie der ervaring mee of ben ik de enigste gek die nog met een standaard circuit rond toert?
Ik heb het ook omgebouwd, en het rijdt iets "happeriger"
Je moet wel je turbodruk iets opschroeven, dus even je borgingkjes opboren (als die er nog opzitten).
-------------------------------
Leonardo di Paprika (chips die ik net aan het eten ben
)
Je moet wel je turbodruk iets opschroeven, dus even je borgingkjes opboren (als die er nog opzitten).
-------------------------------
Leonardo di Paprika (chips die ik net aan het eten ben
Hej Leonardo di paprika
En waarom moet je je druk opschroeven? Ja, ik weet graag alles.
En waarom moet je je druk opschroeven? Ja, ik weet graag alles.
Volgens mij zakt de turbodruk iets als je hem ombouwd. Je kunt dan ook een bleed-valve aansluiten en daarmee de turbodruk opschroeven. Als je hem niet ombouwd naar cup actuator dan kun je ook geen bleed-valve aansluiten. Maar van alles wat ik weet dan zakt de turbo druk als je hem ombouwd. Gelukkig niet teveel 
There will be plenty of time to rest when your dead
Omdat de actuator aan de ene kant niet meer gecorrigeerd wordt door de onderdruk, maar daar gewone atmosferische druk heeft.
Laatst gewijzigd door Marius op di 17 jul 2001 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
hallo mensen ,het cup system werkt alleen super als je er een bleedvalve tussen knikkert,als je het cup system gewoon ombouwt zonder bleedvalve rijdt je op minder druk dus ook minder snel,pas op het moment dat er een bleedvalve tussen zit merk je pas je voordeel ,en geloof me dat is echt super,
dusse s6 ,groetjes marco
dusse s6 ,groetjes marco
Nee, dat moet niet veel uitmaken, via de actuator-rod misschien nog wel beter ook , omdat er geen extra druk kan ontsnappen....
bleedvalve gaat vaak wel makkelijker
bleedvalve gaat vaak wel makkelijker
Het enige verschil tussen een bleed-valve en het aandraaien van je actuatorrod is, dat je bij een bleed-valve druk laat ontsnappen uit je druksysteem en bij het aandraaien van de rod niet. Dit betekent dat de turbo meer werkdruk moet leveren om onder de gasklep dezelfde druk te verkrijgen.
Ik geloof dat dit extra drukverlies niet echt groot is, maar je moet er wel rekening mee houden.
Ik geloof dat dit extra drukverlies niet echt groot is, maar je moet er wel rekening mee houden.
Ik rijdt tot net voor het rode gebied. Ik weet niet hoeveel druk dit precies is, aangezien die meter niet echt geijkt meer is denk ik na 14 jaar....
Maar daarvoor heb ik zelf de turbodruk wat opgedraaid, want eerts kwam ik tot 2/3 van het toegestane bereik ongeveer. Na mijn aanpassing met het cup (d) circuit moest ik de druk dus aanpassen.
Maar daarvoor heb ik zelf de turbodruk wat opgedraaid, want eerts kwam ik tot 2/3 van het toegestane bereik ongeveer. Na mijn aanpassing met het cup (d) circuit moest ik de druk dus aanpassen.
-
Hmm...ik denk dat je dan rond de 0,9-1.0 bar zit.On 2001-07-18 13:01, Marius wrote:
Ik rijdt tot net voor het rode gebied. Ik weet niet hoeveel druk dit precies is, aangezien die meter niet echt geijkt meer is denk ik na 14 jaar....
Maar heb je nog aanpassingen aan de motor gedaan (om hem te versterken of zo? Koppaking bijvoorbeeld)