Yep, dat bedoelde ik.
't zal dan -1 0 1,5 zijn. Die -1 is is absoluut vacuum, 0 is buitenluchtdruk, en 1.5 is anderhalve bar turbodruk. Ik zou 'm na de carburateur aansluiten, bv in de slang naar de ontstekingsmodule. Je gebruikt 't deel van -1 tot 0 dan ook. Als je 'm anders aansluit zul je dit deel niet gebruiken.
succes, en als je nog vragen hebt, hoor ik 't wel.
't zal dan -1 0 1,5 zijn. Die -1 is is absoluut vacuum, 0 is buitenluchtdruk, en 1.5 is anderhalve bar turbodruk. Ik zou 'm na de carburateur aansluiten, bv in de slang naar de ontstekingsmodule. Je gebruikt 't deel van -1 tot 0 dan ook. Als je 'm anders aansluit zul je dit deel niet gebruiken.
succes, en als je nog vragen hebt, hoor ik 't wel.
rev it like a rental
[Heb jij een fase 1 of 2 GTT? Er zijn namelijk een aantal verschillende motage's geweest van de turboslangetjes. Een betere vraag is misschien: heb jij 1 of 2 slangetjes aangesloten op de actuator? Wanneer er twee op zitten dan wordt de gebleede lucht gecompenseerd door het andere slangetje en heeft de bleed valve erg weinig effect!
[/quote]
Fase 2 GTT (blauwe raider)van 1990 met 2 slangetjes naar de actuator zoals op het schema op Tino's website.
Maar de bleedvalve werkt echt prima.
Ga vanavond de gasklep installeren en proberen er toch een Cup-versie van te maken of is dit laatste dan eigenlijk niet nodig?
Please reply!!!
[/quote]
Fase 2 GTT (blauwe raider)van 1990 met 2 slangetjes naar de actuator zoals op het schema op Tino's website.
Maar de bleedvalve werkt echt prima.
Ga vanavond de gasklep installeren en proberen er toch een Cup-versie van te maken of is dit laatste dan eigenlijk niet nodig?
Please reply!!!
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Menno thanks a lot maar ik heb hem anders aangesloten, n.l. op de carb. zitten links twee aansluitingen die je doorlust als je het cup systeem bouwt. de aansluiting die het dichtste bij het schutbord zit heb ik los gehaald en in die slang een bout gezet op de aansluiting heb ik nu mijn ext. turbo druk meter aangesloten. Ben daarnet wezen rijden en standaard is tie 0.7 en bleed valve open draaien is tie 1.1 bar, jawel zaterdag gaat ik grotere sproeiers halen en dan volgende week richting de 1.4 bar.
ik heb er weer helemaal zin in... 

Gaaf, dat gaat leuk worden. Volgens mij gaat 1.1 al errug hard, 1.4 wordt erg gruwelijk. Heb je wel je intercooler verstevigd? (geeft echt een smerige deuk in je kap, als ie ploft).
Ben trouwens benieuwd of je nu ook onderdruk op je meter ziet,
rev it like a rental
Het aanpassen van het actuator circuit naar een cup actuator circuit heeft ook als gevolg dat de druk wat makkelijker (sneller) opbouwd. Het zal dus moeten resulteren in een wat beter reagerende motor.
Please reply!!!
1.1 gaat inderdaad hard. 1.4 is niet te geloven. Ik heb daar ook effe meegereden. Heb hem maar 1 keer in de 1 doorgetrokken met 1.4 bar. Ik stond wel versteld dat die lang grip bleef houden en niet door ging slippen, maar je hebt het gevoel alsof je je aandrijf assen binnen enkele seconde naar de klote draait. Het is echt niet te geloven zo hard gaat dat. Maar 1.4 kan de turbo wel hebben, maar dan wel maar kortstondig. Dus ga niet een race van enkele minuten op 1.4 bar houden. Vindt die niet lief. Ik schakelde na 10 sec weer terug op een lagere druk, om gewoon de motor en turbo te besparen. Na 2 weken was de pret toch al voorbij, want toen werkte mijn koppeling niet meer mee.On 2001-06-19 23:01, Menno wrote:
Gaaf, dat gaat leuk worden. Volgens mij gaat 1.1 al errug hard, 1.4 wordt erg gruwelijk. Heb je wel je intercooler verstevigd? (geeft echt een smerige deuk in je kap, als ie ploft).
groetjes
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
1.1 bar gaat inderdaad hard heb ik gisteren gemerkt
die meneer in die Alfa 156 vondt het niet leuk in ieder geval 
Ik heb mijn intercooler versteviged met een spanband. Ook is alles al uit de intercooler gesloopt.

Ik heb mijn intercooler versteviged met een spanband. Ook is alles al uit de intercooler gesloopt.
Ik zou 't zowiezo niet in z'n 1 doen. Dan komt er zo ongelovelijk veel kracht op die tandwielen te staan, dat gaat niet zo lang goed. Renault heeft zelf ook deze mening, daarom wordt bij een 21Turbo de druk in z'n 1 begrensd op 0.3bar, terwijl ie in de andere versnellingen tot 0.9 gaat.
rev it like a rental
Hoe hebben ze dat gerealiseerd? Ik ben ook bezig met een systeem om de druk in de eerste versnelling laag te laten middels een drukknop op het stuur of de versnellingspook. Deze knop regelt dan een elektromagnetische sluitklep die wordt gekoppeld aan de slang waarmee de bleed valve bleed. Wanneer de knop vervolgens wordt losgelaten zal de klep opengaan en de bleed valve dus weer kunnen bleeden.Renault heeft zelf ook deze mening, daarom wordt bij een 21Turbo de druk in z'n 1 begrensd op 0.3bar, terwijl ie in de andere versnellingen tot 0.9 gaat.
d'r zit een frequentiegestuurde bleedvalve op. Als ie dicht staat heb je 0.3 paar, helemaal open iets meer dan 1 bar (d'r zit altijd nog een restrictie in die klep). In z'n 1 blijft ie dus dicht staan, en in de andere versnellingen staat er een pulsje van ongeveer 90% DC op.
Wat wel slim is van de Renault mannen, is dat ze geen sensor van de bak oid gebruiken om te kijken of ie in z'n 1 staat. Ze bepalen dit uit de verhouding tussen toerental en voertuigsnelheid.
Wat wel slim is van de Renault mannen, is dat ze geen sensor van de bak oid gebruiken om te kijken of ie in z'n 1 staat. Ze bepalen dit uit de verhouding tussen toerental en voertuigsnelheid.
rev it like a rental
Hey 10o kom later deze week nog ff langs kan ik ook weer eens in een turbotje rijden 
En heb je slangetjes al gefixed??

En heb je slangetjes al gefixed??
Ik heb dus nu een Bak met sper erin. Zou deze ook bedoeld zijn voor meer vermogen, of zal de stevigheid van het bakkie hetzelfde zijn als de standard bak??
mzzl
mzzl