Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Hallo allemaal,

Nadat onze server plat is gegaan vanmorgen ben ik samen met Marco (ook systeembeheerder van deze server) om 16:30 bij de provider aangekomen. Bleek dat de server met 1 of ander is volgelopen, en niet meer wilde herstarten.

We hebben onderhoud gepleegd, en 256MB toegevoegd, dus totaal geheugen is nu 384MB.

De server is bijgewerkt naar RedHat 7.1

Helaas is heeft de database de klap van vanmorgen niet helemaal overleeft. Er missen bepaalde gedeeltes met data, er zijn 3 mensen die niet meer in kunnen loggen:

Chris
Turboman Cat
Marius

Deze mensen moeten opnieuw een account aanmaken helaas. We hebben nog een backup bekeken, maar die was van een fok kwaliteit, dus hebben we die niet gebruikt.

Verder zijn

nl.info
nl.meeting

helemaal pleite. Geen idee waar ze gebleven zijn.

Ik wil jullie er op wijzen dat het forum wat mij betreft verdacht is, dat betekent dat het kan zijn dat iemands naam genoemd wordt bij een post die hij zelf niet gemaakt heeft. Let hier op en mail mij op <a href="mailto:bas@renault-tuning.com" target="_new">bas@renault-tuning.com</a> als je denkt dat iets niet goed gaat.

Het kan zijn dat ik nogmaals een dump van de database terug ga zetten, ik zal dat melden in deze topic. In het uiterste geval flikker ik de database leeg en moeten we opnieuw beginnen :sad::sad::sad::sad:

Ik hou jullie op de hoogte, ik kan jullie verzekeren dat ik er alles aan doe om deze database te blijven gebruiken.

Groet,

Bas.
-----------------
Of een computer kan denken is net zo irrelevant als of een onderzeeer kan zwemmen...
<a href="http://www.renault-tuning.com/renault5/ ... idx.php</a>.
Laatst gewijzigd door Bas op za 2 jun 2001 0:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Hmmmmz damn dit is Kl*te, ik denk dat ik forum van Dapozza en mij toch ook maar wat beter door ga kijken.

Hoop voor je dat deze repair voldoende werkt. Zou zonde zijn opnieuw te beginnen.

Overigens als je je profiel aanpast wordt je doorverwezen naar een niet bestaande URL. (had ik ooit al is eerder gezegt maar bij deze nog is.

Succes iig.
Bas
Bestuurslid

Ha Spade.

Ik zou dat OIP forum ook maar even checken ja.
Link kijk ik nog ff naar!
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Anonymous

Ik heb het idee dat metname je posts tabel een behoorlijke klap heeft gehad he? (Gezien missende informatie: 'From: ' 'Posts: ' en 'Iets: ' bij sommige berichten.

Misschien een idee (als het niet bij te veel berichten zo is) om in elk geval de from: in te vullen (handmatig). Maar ik weet zo niet hoe de database van phpBB in elkaar zit en of dit dus mogelijk is.

Beter als opnieuw beginnen lijkt me. En de users hier zullen wel weten of een post van hun is die 'informatie loos is'. Als iedereen die ziet dat een posting van hem/haar informatie loos is een berichtje achterlaat in een speciaal topic oid. (bericht id en userid of username daar inzetten) Moet dit in theorie te doen zijn.

Mocht je hier iets voor voelen dan wil ik er best tijd in steken als je hulp wilt / nodig hebt of wat ooit. (Niet dat ik super ben met MySQL en PHP maar toch leer ik er dan vast ook weer wat van >-)

Zie maar, je weet me vast wel te vinden :smile:

Het ziet er naar uit dat het OIP forum alles heeft overleeft, alleen een paar php files waren uiteindelijk nog corrupt maar gelukkig had ik een backup daarvan van 4 dagen oud dus dat was vrijsnel opgelost.

-SA-
-----------------
Users are just like your boss, always bitching andcomplaining. And to dumb to do it them selfs
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 2 jun 2001 0:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Marius

Nou ik heb me opnieuw aangemeld hoor. Zonde van alle postings en de extra moeite die jullie nu moeten doen om alles weer op de rit te krijgen!!
succes en alvast weer bedankt !!!

Bas kun je btw in de dbase mijn postings weer op 140 zetten ofzo, ik had er iets van zoveel geloof ik. Thanx! (als je tijd hebt hoor anders laat maar)
Laatst gewijzigd door Marius op za 2 jun 2001 1:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bas
Bestuurslid

Spade, tnx voor het aanbod, ik kijk wel ff, ik ben van het weekend zo druk dat ik pas volgende week tijd heb waarschijnlijk. Ik laat wel ff weten hoe/of ik het ga oplossen.

Marius, ik heb gisteren al geprobeerd dit aan te passen voor Chris, maar de database accepteert mijn wijzigingen (nog) niet. Ik moet ff uitzoeken waarom ie loopt de fokken, dan pas ik het aan. Kan ff duren dus.... :sad:
catrinus

Ha die bas, Het is dus niet gelukt gisteren lees ik. Maar het geeft niet ik heb me ook alweer opnieuw aangemeld en begin gewoon weer opnieuw te posten. Alleen wel rottig voor chris maar het komt wel goed.

Groet van

Turboman cat
Marius

Doe maar releksed wat het belangrijkste is hoor!

Grz!
Anonymous

Sja , shit happens. Ik heb verschillende methodes geprobeerd om de database te redden, dit was het beste wat ik er van kon maken. De schade _lijkt_ beperkt te zijn gebleven. Natuurlijk hebben we hier wel wat van geleert en we zullen er alles aan doen om dit niet nog een keer te laten gebeuren. Bas is dit weekend druk, zo mocht er wat zijn met de database dan kunnen jullie mij ook eventueel mailen op <a href="mailto:marco@datarack.nl" target="_new">marco@datarack.nl</a>
Anonymous

Kan bijv. Chris helemaal niet meer op de site komen??? Ik heb namelijk helemaal geen verstand van computers.

Mzzl...:wink:
Bas
Bestuurslid

Inmiddels kunnen die mensen wel weer op de site, ze zijn opnieuw lid geworden...
Anonymous

[/quote]
Hey Bas,
Na mijn ontmoeting met jullie club op (of eerder na) Speed 2001 had ik me aangemeld, maar was er na die crash van gisteren ook weer uitgegooid. Heb me uiteraard weer opnieuw ingeschreven maar moest het toch even melden.

Gr. Peter
Bas
Bestuurslid

Okee Peter (van E.??)

Dit geeft me nog even een beter idee van wat de schade zou kunnen zijn...

Jij hebt dacht ik zo'n mono wisser op je auto he? Heb je dat met een Bonrath kit ofzo gedaan, of ben je wezen shoppen bij Fiat (uno) of Seat (Ibiza)? (Just curious :smile: )
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Anonymous

Sorry Bas, maar ik ben niet degene met de oranje/goude gtt maar was toen de bijrijder. Ik had mijn eigen gtt niet bij me naar Speed 2001.(stom)
Die wisser was trouwens een Bonrath-kit speciaal voor een r5, maar het kan ook anders.
Ikzelf heb de wisser van een Fiat Brava/Bravo.

Gr. Peter v
Menno

Ligt 't nou aan mij, of is 't echt aanzienlijk rustiger hier sinds de crash?
Dat kan toch niet de bedoeling zijn, net zo gaaf zo'n Renaultfreak forum.
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dat idee had ik ook al Menno, het lijkt sinds vrijdag een stuk rustiger, terwijl het deze week juist zo druk was.
Misschien zijn er veel mensen een weekendje weg.
Menno

Gewoon maar blijven stoken lijkt me, Chris
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

:lol:
Menno

Was overigens vorige week zo druk, dat 't onderhand serieus tijd en moeite begint te kosten om alles te blijven volgen, :smile: maar dat geeft nix
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Inderdaad, het was echt niet meer bij te houden bijna, tezij je 4 keer op een dag even inlogd.
Menno

En dat ging dan meestal niet lukken. 's morgens ben ik niet toerekeningsvatbaar :smile: overdag werken, en 's avonds een paar keer RTC huiswerk doen :smile::smile:
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik heb gelukkig wat mogelijkheden op mijn werk! Hehehe! :lol:
mario

goede avond heren :smile: had ook weinig tijd ,ben net thuis maar ff rtc site op :smile:
groeten mario
Never drive faster than your angels can fly
Goof

Heb crash schijnbaar niet meegemaakt, ben tijdje weg geweest (cursus UNIX).

Hoewel dat waarschijnlijk niets met de crash te maken heeft kom ik wel iets niews tegen, nl. <a href="http://www.renault-tuning.com/whosonline.php" target="_blank" target="_new">http://www.renault-tuning.com/whosonline.php</a>.
Alleen is tie niet helemaal real-time.
Ook ingelogd kom me zelf pas tegen na reply en refresh (met login en passwd).

En hoewel ik twijfel is volgens mij is de kleurstelling veranderd, ten goede!!
Menno

181 berichtjes lang niet gezien dat de site altijd geel was? :smile::smile::smile::smile:
rev it like a rental
Goof

Ja vlek,
nogmaals: TIJDJE NIET GEWEEST
:grin:
Arjen

He, he,

Nadat we gisteravond laat bij de receptie van onze camping de waterstanden hadden opgevraagd bleek dat het mogelijk was om van de camping af te komen. De rubberboot en flippers snel in de auto gegooid en wegwezen. Wat een K.U.T. weer zeg. Ik heb het nog steeds koud. Maar nu ben ik gelukkig weer thuis en kan ik weer ff op het forum kijken.

Beter !
marco

hallo mede turbo freaks, klopt wat jullie zeggen naar die crash is het echt rustig bijna niemand post nog wat en niemand reageert meer , echt jammer,en de site loopt ook nog niet zoals het moet hij blijft gewoon hangen ,ook alweer doodzonde,nou hoop dat het snel opgelost is en dat we weer zoals vanouds verder kunnen gaan , het was net zo leuk aan het worden veel post veel reacktie en dat valt nu allemaal weg waarom???????????????????????????????????????
gt turbo groetjes marco
Anonymous

Valt best mee, hij loopt bij mij weer soepeltjes als nooit te voren (zowel thuis als werk) Goede zaak Bas !
Anonymous

Hé marius,

Wist je al, dat je via een zokemnachine gewoon bij jouw profiel uit kan komen?
Lijkt me niet erg veilig...

Hans Pama
Hoogezand
Rudo

On 2001-11-18 01:40, hyp-e
wrote:
Hé marius,

Wist je al, dat je via een zokemnachine gewoon bij jouw profiel uit kan komen?

Hans Pama
Hoogezand
En wéér een nieuwe bezoeker!

Welkom op de site!!

Stel je anders even netjes voor :smile: :

<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 83&forum=6" TARGET="_blank">www.renault-tuning.com/viewtopic.php?to ... forum=6</A><!-- BBCode End -->
Jan-Geert (Momentsleutel)

kan er in komen !! valt dat weer mee
catrinus

wrote:
Hans Pama
Hoogezand
Hee een plaatsgenoot. Welkom hiero. Wat voor wagen heb je. Kan best wel eens zo wezen dat ik je eens heb gezien.

Groeten van catrinus
There will be plenty of time to rest when your dead
Marius

wrote:
Hé marius,

Wist je al, dat je via een zoekmnachine gewoon bij jouw profiel uit kan komen?

Hans Pama
Hoogezand

Hey Hans !!! :smile:

Hoe is het?

Van die zoekmachine is toch geen probleem. Mensen kunnen niets wijzigen nl.
Plaats reactie