5 TR-T [400K!!!]
gooi je tank eens half vol met nieuwe 98 en een reiniger
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Reiniger om het brandstoftraject schoon te maken hoorde ik gisteravond ook al iemand over.
Ga ik vanmiddag bij mn tankbeurt eens erbij flikkeren. Kijken of dat misschien het een en ander losweekt....
Misschien toch vervuilde sproeier ofzo.
Ga ik vanmiddag bij mn tankbeurt eens erbij flikkeren. Kijken of dat misschien het een en ander losweekt....
Misschien toch vervuilde sproeier ofzo.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Van het weekend zo'n flesje van Wynns (benzine/carb) erin gemikt.
Leek gaandeweg wel iets van werking te hebben. Stotteren/inhouden leek minder te zijn.
Maar het blijft lastig te zeggen omdat het per dag kan schelen...per minuut zelfs...
Vandaag een lang stuk gereden en hij leek het prima te doen. Heel af en toe een hikje als ik weinig gas gaf, maar verder niet verkeerd. Stationair ook prima.
Ik redelijk blij. Wil ik hem net starten voor de terugweg...niks.
Ik ruik benzine maar hij slaat gewoon totaal niet aan. (lijkt hetzelfde probleem als waar het toen allemaal mee begon een paar weken terug...alleen nu weet ik wel zeker dat hij benzine krijgt)
Hij sputtert ook niet alsof-ie bijna wil aanslaan. Helemaal niks. alleen maar ronddraaien door startmotor.
Uiteindelijk maar wanhopig overal aan zitten rommelen....
Vooral rond de ontsteking (stekkers/draden/relais dat daar in de buurt hangt/etc/etc...)
En warempel daarna deed hij het ineens weer!
Liep daarna ook erg goed.
Ik trek die ontsteking binnenkort dus eens even helemaal los.
Alles even goed checken.
Maar zijn er dingen die ik zelf aan die ontsteking kan bekijken?
Joost had het over een membraan...???
Kan ik dat ding gewoon zelf opentrekken om het een en ander te bekijken?
Zit nu toch echt weer in de richting van ontsteking te denken. Ook omdat het probleem niet continue aanwezig is.
Een vervuilde carb of valse lucht zou toch continue een probleem moeten geven?
Misschien rammelt er wel iets los in/bij de ontsteking ofzo...
Leek gaandeweg wel iets van werking te hebben. Stotteren/inhouden leek minder te zijn.
Maar het blijft lastig te zeggen omdat het per dag kan schelen...per minuut zelfs...

Vandaag een lang stuk gereden en hij leek het prima te doen. Heel af en toe een hikje als ik weinig gas gaf, maar verder niet verkeerd. Stationair ook prima.
Ik redelijk blij. Wil ik hem net starten voor de terugweg...niks.
Ik ruik benzine maar hij slaat gewoon totaal niet aan. (lijkt hetzelfde probleem als waar het toen allemaal mee begon een paar weken terug...alleen nu weet ik wel zeker dat hij benzine krijgt)
Hij sputtert ook niet alsof-ie bijna wil aanslaan. Helemaal niks. alleen maar ronddraaien door startmotor.
Uiteindelijk maar wanhopig overal aan zitten rommelen....
Vooral rond de ontsteking (stekkers/draden/relais dat daar in de buurt hangt/etc/etc...)
En warempel daarna deed hij het ineens weer!
Liep daarna ook erg goed.
Ik trek die ontsteking binnenkort dus eens even helemaal los.
Alles even goed checken.
Maar zijn er dingen die ik zelf aan die ontsteking kan bekijken?
Joost had het over een membraan...???
Kan ik dat ding gewoon zelf opentrekken om het een en ander te bekijken?
Zit nu toch echt weer in de richting van ontsteking te denken. Ook omdat het probleem niet continue aanwezig is.
Een vervuilde carb of valse lucht zou toch continue een probleem moeten geven?
Misschien rammelt er wel iets los in/bij de ontsteking ofzo...
op de vacuum aansluiting zuigen en ff je tong tegen het gaatje zodat die "vastplakt" als je tong los gaat zonder dat je dit zelf doet is het membraam lek. Dit is dat potje op de ontsteking en daar zit 1 slang aan die onder de kasklep op de inlaatspruitstuk zit aangesloten.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
en een lek membraan betekend een nieuwe ontsteking?
Zal wel een duur grapje zijn.... (als die uberhaupt nog te krijgen is...)
Ik zal morgen effe zuigen aan mn ontsteking.........................
Zal wel een duur grapje zijn.... (als die uberhaupt nog te krijgen is...)

Ik zal morgen effe zuigen aan mn ontsteking.........................

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Gebruikte Re209 is vast nog wel ergens te vinden hoor
Ik heb ooit bij mijn eerste 209 ook gezeik gehad met de ontsteking, zat uiteindelijk in één van de stekker aansluitingen. Je kan eens kijken of al je contacten nog vrij zijn van roest/oxidatie en wellicht alles even voorzien van een rondje contactspray/WD40. Hetzelfde geldt eventueel voor de relais die naar de ontsteking gaan. Even eruit trekken en contacten controleren.
Waar hangt je ontsteking? Achter het schutbord?

Ik heb ooit bij mijn eerste 209 ook gezeik gehad met de ontsteking, zat uiteindelijk in één van de stekker aansluitingen. Je kan eens kijken of al je contacten nog vrij zijn van roest/oxidatie en wellicht alles even voorzien van een rondje contactspray/WD40. Hetzelfde geldt eventueel voor de relais die naar de ontsteking gaan. Even eruit trekken en contacten controleren.
Waar hangt je ontsteking? Achter het schutbord?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik ga het straks inderdaad eens even allemaal loshalen en controleren.
Heb hem inderdaad ooit achter het schutbord gehangen (zoals geadviseerd...).
Heb er ook al jaren geen blik meer op geworpen dus kan best dat er gewoon iets niet helemaal lekker/fris zit.
Heb hem inderdaad ooit achter het schutbord gehangen (zoals geadviseerd...).
Heb er ook al jaren geen blik meer op geworpen dus kan best dat er gewoon iets niet helemaal lekker/fris zit.
Lek membraan wil de auto nog wel enigzins lopen, slecht contact/draad schade op je ontsteking van bijv. je BDP sensor en hij doet inderdaad niets.
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Gister de ontsteking losgehaald en alle contacten gereinigd en gechecked.
Aan het membraan gezogen en die trok gewoon nog goed vacuüm. (mn tong bleef plakken...)
starten...prachtig! Helemaal goed.
Liep goed. geen gestotter. Niks aan het handje.
Vandaag wilde ik even een goeie testrit maken om te kijken of alles nu echt goed was.
Starten. Prima. Stukkie rijden.... helemaal goed. Smooth as (20+ year old) silk...
Na tien minuten kom ik aan bij een stoplicht.... valt de motor in een keer helemaal uit.
Starten...niks meer. Zelfde als eerst. Hoop benzine lucht maar niet aanslaan.
Nog maar weer rommelen met alles. Dit keer 1 voor 1 zodat ik weet welk gerommel heeft geholpen.
Rommel wat aan de kabel van ontsteking naar verdeler...
Starten, lopen.
Bingo.
Maar ook...
Want dat is namelijk de enige kabel die ik (nog) niet had vervangen.....
Zit nog te wachten op een nieuwe set Magnecor kabels en in de tijdelijke set die ik er nu op heb zitten was de kabel tussen ontsteking en verdeler te kort (ontsteking achter schutbord....)
Daarom dus nog maar de oude er op laten zitten...ervanuit gaande "dat die nog wel ok was"....
Maar als ik aan de kabel/stekker rommelde aan de verdeler-kant terwijl de motor liep dan begon hij soms weer slecht te lopen...dan weer goed..en dan viel hij weer uit.
Oftewel...dat is de modderfukker die ik moest hebben!
Dusss....montage van de ontsteking iets aangepast zodat die kortere kabel nèt wel past...
Jackpot. Starten. Lopen en stotter vrije heerlijkheid!
Nu nog even afwachten of het nu ècht helemaal goed is, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik het probleem nu echt gevonden heb.
Beetje dom natuurlijk dat ik dit niet eerder had gedaan.....
Aan het membraan gezogen en die trok gewoon nog goed vacuüm. (mn tong bleef plakken...)
starten...prachtig! Helemaal goed.
Liep goed. geen gestotter. Niks aan het handje.
Vandaag wilde ik even een goeie testrit maken om te kijken of alles nu echt goed was.
Starten. Prima. Stukkie rijden.... helemaal goed. Smooth as (20+ year old) silk...
Na tien minuten kom ik aan bij een stoplicht.... valt de motor in een keer helemaal uit.
Starten...niks meer. Zelfde als eerst. Hoop benzine lucht maar niet aanslaan.

Nog maar weer rommelen met alles. Dit keer 1 voor 1 zodat ik weet welk gerommel heeft geholpen.
Rommel wat aan de kabel van ontsteking naar verdeler...
Starten, lopen.
Bingo.
Maar ook...

Want dat is namelijk de enige kabel die ik (nog) niet had vervangen.....

Zit nog te wachten op een nieuwe set Magnecor kabels en in de tijdelijke set die ik er nu op heb zitten was de kabel tussen ontsteking en verdeler te kort (ontsteking achter schutbord....)
Daarom dus nog maar de oude er op laten zitten...ervanuit gaande "dat die nog wel ok was"....


Maar als ik aan de kabel/stekker rommelde aan de verdeler-kant terwijl de motor liep dan begon hij soms weer slecht te lopen...dan weer goed..en dan viel hij weer uit.
Oftewel...dat is de modderfukker die ik moest hebben!
Dusss....montage van de ontsteking iets aangepast zodat die kortere kabel nèt wel past...
Jackpot. Starten. Lopen en stotter vrije heerlijkheid!

Nu nog even afwachten of het nu ècht helemaal goed is, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik het probleem nu echt gevonden heb.
Beetje dom natuurlijk dat ik dit niet eerder had gedaan.....

Top! Hopelijk blijft ie nu goed.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Top! Goed aangepakt om het 1 voor 1 te doen
Weer een stapje gestegen op de 'hoe-houd-ik-een-ouwe-gare-GTT-aan-de-gang' ladder




'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Na een aantal stottervrije dagen vandaag toch weer problemen.
Op de snelweg ineens knallen uit de uitlaat en stotteren als een gek. Zo erg dat ik langs de kant van de weg kwam te staan omdat ik totaal geen vermogen meer had en hij daarna ook uitviel.
Als eerste weer staan rommelen aan de (nieuwe) ontstekingskabel (van ontsteking naar verdeler) en daarna liep hij weer perfect.
Stuk gereden. niks aan de hand.
10 minuten snelweg later...stotter stotter...
dit keer gelijk de afslag gepakt om te kijken.
Voelde toen dat de kabel (die vanwege zn korte lengte recht over de turbo (...zonder hitteschild...) loopt) wel erg heet werd....
Zou die kabel gewoon te heet kunnen worden en dan problemen kunnen geven?!?!
Het is wel zo'n el cheapo "Beru"-kabelset die er nu, tijdelijk, opzit totdat mn nieuwe Magnecor set binnen is.
Deze is dus een stuk dunner (en de kwaliteit ook een stuk minder....).
Heb hem deze keer dan ook iets weten te verleggen zodat hij niet direct boven de hitte van de turbo zit.
Daarna geen problemen meer gehad.
Dus...turbo-hitte en zo'n kabel = problemen?
Ben sowieso geen fan van die Beru set....
Zeer matige aansluitingen die ook nog eens niet helemaal lekker strak lijken te zitten.
En je ziet gewoon aan alles dat het cheap is. Maar goed...dat is het dan ook.
Op de snelweg ineens knallen uit de uitlaat en stotteren als een gek. Zo erg dat ik langs de kant van de weg kwam te staan omdat ik totaal geen vermogen meer had en hij daarna ook uitviel.
Als eerste weer staan rommelen aan de (nieuwe) ontstekingskabel (van ontsteking naar verdeler) en daarna liep hij weer perfect.
Stuk gereden. niks aan de hand.
10 minuten snelweg later...stotter stotter...
dit keer gelijk de afslag gepakt om te kijken.
Voelde toen dat de kabel (die vanwege zn korte lengte recht over de turbo (...zonder hitteschild...) loopt) wel erg heet werd....
Zou die kabel gewoon te heet kunnen worden en dan problemen kunnen geven?!?!
Het is wel zo'n el cheapo "Beru"-kabelset die er nu, tijdelijk, opzit totdat mn nieuwe Magnecor set binnen is.
Deze is dus een stuk dunner (en de kwaliteit ook een stuk minder....).
Heb hem deze keer dan ook iets weten te verleggen zodat hij niet direct boven de hitte van de turbo zit.
Daarna geen problemen meer gehad.
Dus...turbo-hitte en zo'n kabel = problemen?
Ben sowieso geen fan van die Beru set....
Zeer matige aansluitingen die ook nog eens niet helemaal lekker strak lijken te zitten.
En je ziet gewoon aan alles dat het cheap is. Maar goed...dat is het dan ook.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Denk dat het zeker met die hitte te maken heeft ja. Bij de volgende set even goed om de turbo heen leggen of anders goed isoleren tegen de hitte (aluminium tape oid). Dit is ook één van de redenen dat de ontsteking altijd achter het schutbord wordt geplaatst ipv boven de turbo.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Kan het evt ook zijn dat je carb bevriest?
Heb je een open IC?
Of originele met thermostaat?
Anders ff stukkie karton er voor zetten wn dan weer gaan rijden.
Heb je een open IC?
Of originele met thermostaat?
Anders ff stukkie karton er voor zetten wn dan weer gaan rijden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Mark, bevroren carb heb ik in de koude maanden wel last van gehad.
Dit lijkt me op dit moment (20+ graden) niet van toepassing.
Vanmorgen (stuk kouder) had ik namelijk nergens last van. Pas op de terugweg vanmiddag kreeg ik problemen.
Lijkt toch echt weer met die kabel te maken te hebben. Ook het knallen van de uitlaat lijkt mij aan te geven dat de ontsteking faalt.
Die kabel voelde echt behoorlijk heet aan. Isolatie van dat ding is ook een stuk minder dan bijv. Magnecor.
En hij hing ook echt vlak boven de turbo.
Heb hem nu iets omgelegd zodat hij iets koeler hangt.
Als het goed is heb ik straks weer een langere kabel zodat ik hem ver uit de buurt van de turbo kan hangen.
Misschien ook maar weer eens dat hitteschild boven de turbo gaan monteren.... (heb al eeuwen een vers nieuw schild liggen....
)
Dit lijkt me op dit moment (20+ graden) niet van toepassing.
Vanmorgen (stuk kouder) had ik namelijk nergens last van. Pas op de terugweg vanmiddag kreeg ik problemen.
Lijkt toch echt weer met die kabel te maken te hebben. Ook het knallen van de uitlaat lijkt mij aan te geven dat de ontsteking faalt.
Die kabel voelde echt behoorlijk heet aan. Isolatie van dat ding is ook een stuk minder dan bijv. Magnecor.
En hij hing ook echt vlak boven de turbo.
Heb hem nu iets omgelegd zodat hij iets koeler hangt.
Als het goed is heb ik straks weer een langere kabel zodat ik hem ver uit de buurt van de turbo kan hangen.
Misschien ook maar weer eens dat hitteschild boven de turbo gaan monteren.... (heb al eeuwen een vers nieuw schild liggen....


Hoop voor je dat het idd die kabel is.
Maar toch kan het wel hoor ook bij 20 graden.
Geen brandstof gaat ie ook knallen.
Maar toch kan het wel hoor ook bij 20 graden.
Geen brandstof gaat ie ook knallen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Krijg je bij geen brandstof ook knallen???
Ik dacht juist dat het de onverbrande brandstof was die in de uitlaat knalt....
Daardoor dat ik ook direct aan een falende ontsteking zit te denken.
Heb in de winter wel last van bevroren carb gehad. Voelde toch anders toen.
Geen knallen maar gewoon inhouden en uitvallen.
Merijn, heb de set met de 42,5 inch(+-108cm) lead besteld. (artikelnr. 4537)
Dat is bijna twee keer zo lang als de kabel die ik nu heb. Lang zat dus. En ook wat ik er eerst op had zitten.
Ik dacht juist dat het de onverbrande brandstof was die in de uitlaat knalt....
Daardoor dat ik ook direct aan een falende ontsteking zit te denken.
Heb in de winter wel last van bevroren carb gehad. Voelde toch anders toen.
Geen knallen maar gewoon inhouden en uitvallen.
Merijn, heb de set met de 42,5 inch(+-108cm) lead besteld. (artikelnr. 4537)
Dat is bijna twee keer zo lang als de kabel die ik nu heb. Lang zat dus. En ook wat ik er eerst op had zitten.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
In afwachting van de nieuwe ontstekingskabels komen we nu het volgende probleem tegen...
Spoorverbreders.
In verband met de nieuwe wielen die helaas niet genoeg ruimte hadden bij de achterremmen had ik besloten om spoorverbreders/spacers te gebruiken.
Deze set besteld:
http://www.spoorverbreder-shop.nl/spoor ... 66166.html
10mm, met centrering. m12x1,5 4x100.
Pico bello dacht ik.
Set ziet er goed uit ook. Prima spul.
Maaaarrrr....
probeer ze net te passen...en jawel...past niet.
Gaat simpelweg niet volledig over de naaf heen.
Eerste stuk wel, maar dan stuit ik op het randje in de spacer (zie foto's)
Op de velg zelf passen ze overigens prima.
De spacer zelf opgemeten en de diameter is netjes 60(,1).
Het ligt echt aan de randjes in de spacer die de diameter op een gegeven moment verkleinen.
Hieronder wat foto's om het duidelijk te maken. (zie de "stapjes" in de spacer...)
Doe ik iets verkeerds?
Ben ik nou echt zo retarded dat ik dit gewoon niet snap?!?!
Of is er iets niet goed aan de spacer...???
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-9lOA ... AG0209.jpg[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-bres ... AG0206.jpg[/img]
Spoorverbreders.
In verband met de nieuwe wielen die helaas niet genoeg ruimte hadden bij de achterremmen had ik besloten om spoorverbreders/spacers te gebruiken.
Deze set besteld:
http://www.spoorverbreder-shop.nl/spoor ... 66166.html
10mm, met centrering. m12x1,5 4x100.
Pico bello dacht ik.
Set ziet er goed uit ook. Prima spul.
Maaaarrrr....
probeer ze net te passen...en jawel...past niet.

Gaat simpelweg niet volledig over de naaf heen.
Eerste stuk wel, maar dan stuit ik op het randje in de spacer (zie foto's)
Op de velg zelf passen ze overigens prima.
De spacer zelf opgemeten en de diameter is netjes 60(,1).
Het ligt echt aan de randjes in de spacer die de diameter op een gegeven moment verkleinen.
Hieronder wat foto's om het duidelijk te maken. (zie de "stapjes" in de spacer...)
Doe ik iets verkeerds?
Ben ik nou echt zo retarded dat ik dit gewoon niet snap?!?!
Of is er iets niet goed aan de spacer...???
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-9lOA ... AG0209.jpg[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-bres ... AG0206.jpg[/img]
Bekend verhaal...
Haas heeft al eens een setje 12mm spacers naar de neuk gedraaid, omdat ze niet over de naaf paste, maar hij dat niet gezien had.
Ook Jasper (m1n1) heeft er last van gehad. Je zult een stuk van je naaf moeten slijpen, ben ik bang!


-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik zie dat deze set niet die centrering heeft (waarvan ik dus dacht dat dat juist raadzaam was om WEL te hebben!)
http://www.spoorverbreder-shop.nl/spoor ... 66165.html
Misschien dat ik ze nog kan ruilen....
http://www.spoorverbreder-shop.nl/spoor ... 66165.html
Misschien dat ik ze nog kan ruilen....
Past wel in wiel, maar niet op de naaf. Geldt dit als je ze op beide naven probeert te passen. Ik heb ook al een keer gehad dat de uitstekende rand van de wielflens iets onrond was en dan gaat hij er niet op. En op de andere kant ging het probleemloos. Het lag aan de wielflens. Is alle roest eraf?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29
heb je de naafdop waar het wiellager achter zit er ook af? dat komt ook wel eens voor dat dan de spacer niet op de naaf past
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik zal morgen nog effe wat proberen en wat meer foto's maken.
Was het nu even allemaal zat...
Vind dit trouwens op een ANDERE website...
LET OP!
Bij montage van Systeem 2 mag de naaf van de auto nooit langer zijn dan het systeem breed is.
Wilt u systeem 2 monteren in een breedte van 10 mm en is de naaf van uw auto 12 mm lang is de kans zeer groot dat de naafcentreerrand van het systeem afbreekt. In dat geval adviseren wij u systeem 2 in 15 mm te nemen.
waarom zetten ze dit nou niet effies op de site waar ik ze vandaan heb?!....
Maar mocht het niet passen dan zou zo'n set zonder centrering toch een oplossing kunnen zijn?
Want de naaf zelf is kennelijk lang zat om nog voor een juiste centrering te zorgen.
Was het nu even allemaal zat...
Vind dit trouwens op een ANDERE website...
LET OP!
Bij montage van Systeem 2 mag de naaf van de auto nooit langer zijn dan het systeem breed is.
Wilt u systeem 2 monteren in een breedte van 10 mm en is de naaf van uw auto 12 mm lang is de kans zeer groot dat de naafcentreerrand van het systeem afbreekt. In dat geval adviseren wij u systeem 2 in 15 mm te nemen.
waarom zetten ze dit nou niet effies op de site waar ik ze vandaan heb?!....


Maar mocht het niet passen dan zou zo'n set zonder centrering toch een oplossing kunnen zijn?
Want de naaf zelf is kennelijk lang zat om nog voor een juiste centrering te zorgen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Dat draaien heb ik wel eens gezien, resulteert doorgaans in kapotte spoorverbreders 

hehe he bet zoals bij mijn clio op Zolder remember?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
O.a. ja
Heb het vaker gezien, scheuren meestal toch wel uit omdat er te weinig materiaal overblijft.

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik kan ze nog omruilen.
Ga dan toch maar voor de spoorverbreders zonder centrering.
http://www.spoorverbreder-shop.nl/spoor ... 66165.html
Lijkt me een makkelijkere optie dan naven afslijpen of spoorverbreders afdraaien....
Als die naaf toch nog zo ver uitsteekt dan lijkt me die centrering toch ook overbodig?
Ga dan toch maar voor de spoorverbreders zonder centrering.
http://www.spoorverbreder-shop.nl/spoor ... 66165.html
Lijkt me een makkelijkere optie dan naven afslijpen of spoorverbreders afdraaien....
Als die naaf toch nog zo ver uitsteekt dan lijkt me die centrering toch ook overbodig?
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Jup naven inkorten idd! voor is makkelijk:
Auto op assteunen, voorwielen eraf, stationair laten lopen in de 1e versnelling en de haakse slijper tegen de naaf aan met een afbraam of lammellenschijf tot je er 2 mm af hebt.
Achter heb ik de naven van mijn nieuwe schijven uiteindelijk 2mm laten afdraaien, in eerst zelf ook met de haakseslijper gedaan, maar dat zag er niet uit omdat ik de naven scheef had ingekort (werkte wel).
Auto op assteunen, voorwielen eraf, stationair laten lopen in de 1e versnelling en de haakse slijper tegen de naaf aan met een afbraam of lammellenschijf tot je er 2 mm af hebt.
Achter heb ik de naven van mijn nieuwe schijven uiteindelijk 2mm laten afdraaien, in eerst zelf ook met de haakseslijper gedaan, maar dat zag er niet uit omdat ik de naven scheef had ingekort (werkte wel).
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
De problemen zijn nog niet helemaal voorbij.
Lijkt zich telkens iets te verplaatsen ofzo.
Wordt er een beetje moedeloos van....
De situatie nu:
Starten: goed
Stationair: goed
Deellast/vollast: goed
Eigenlijk alles prima dus.
Totdat ik na ongeveer een kwartier op de vluchtstrook beland....
Ben nu al een paar keer op bijna exact dezelfde plek gestrand.
Het begint met een enkele hapering/stotter/plofje.
En dan een paar minuten later ineens knallen uit de uitlaat (harde knallen! Geen plofjes).
Totaal geen vermogen meer en kan geen gas meer geven.
Toerenteller valt terug naar 0 maar de motor loopt nog wel!
Als ik terug schakel hoor ik hem meer toeren maken en rem ik ook nog gewoon op de motor af.
Maar de toerenteller geeft niks aan.
Totdat ik stil sta en de motor gewoon helemaal uitvalt.
Twee tellen later starten...lopen! Niks aan de hand.
En dan rij ik gewoon weer verder alsof er niks aan de hand is....
Vervangen:
Bougies
Bougiekabels (beru)
Verdeler/rotor
Gebeurt ook met afgeplakte intercooler!
Dus lijkt me geen bevroren carb.
Lijkt zich telkens iets te verplaatsen ofzo.
Wordt er een beetje moedeloos van....
De situatie nu:
Starten: goed
Stationair: goed
Deellast/vollast: goed
Eigenlijk alles prima dus.
Totdat ik na ongeveer een kwartier op de vluchtstrook beland....
Ben nu al een paar keer op bijna exact dezelfde plek gestrand.
Het begint met een enkele hapering/stotter/plofje.
En dan een paar minuten later ineens knallen uit de uitlaat (harde knallen! Geen plofjes).
Totaal geen vermogen meer en kan geen gas meer geven.
Toerenteller valt terug naar 0 maar de motor loopt nog wel!
Als ik terug schakel hoor ik hem meer toeren maken en rem ik ook nog gewoon op de motor af.
Maar de toerenteller geeft niks aan.
Totdat ik stil sta en de motor gewoon helemaal uitvalt.
Twee tellen later starten...lopen! Niks aan de hand.
En dan rij ik gewoon weer verder alsof er niks aan de hand is....
Vervangen:
Bougies
Bougiekabels (beru)
Verdeler/rotor
Gebeurt ook met afgeplakte intercooler!
Dus lijkt me geen bevroren carb.