ACT: Renault 19

Post hier al je vragen over de Renault 19
Post Reply
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10004
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Post by MartijnG »

Hoeveel werk is het om het koppelingspedaal / stelmechanisme te vervangen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Xabre
Posts: 5508
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Post by Xabre »

Ligt er aan hoeveel geduld je hebt. Half uurtje ofzo.
Trust me. I know what I'm doing.
Mark van Nierop
Posts: 2992
Joined: Sat 16 Jul 2005 15:49
Location: Staphorst
Contact:

Post by Mark van Nierop »

idd met een half uurtje is dat wel bekeken....

stelt niet zoveel voor. twee boutjes volgens mij
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

Mark Coupe wrote:idd met een half uurtje is dat wel bekeken....

stelt niet zoveel voor. twee boutjes volgens mij
alleen dat veertje |: |: |:

afhankelijk van de dikte van je vingers, lukt het wel in een half uurtje.. ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10004
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Post by MartijnG »

Weet iemand hoe de voorste portierruiten in de raamgeleider vast zitten? Ik moet het raammechanisme demonteren, maar het raam kan niet zakken ivm geen accu enzo meer in de auto. Is dit te doen? Of moet het raam echt eerst naar beneden om erbij te kunnen?

Kan niet echt in de deur kijken hoe het vastzit namelijk. Is het geschroefd of gewoon zo'n plastic klikgeval?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Xabre
Posts: 5508
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Post by Xabre »

je kunt er niet makkelijk bij als je 'm niet een stukja laat zakken, dus ja makkelijkste is stukje zakken dan kan je m er zo uithalen
Trust me. I know what I'm doing.
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

bovendien, als je dat plastic geval al los krijgt, zonder m te slopen, krijg je vaak je ruit maar amper van die hevel af als je raam bovenin zit.
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

ff een accu pakken en 2 kabeltjes, gewoon ff in de stekker van de raammotor douwen en het raam gaat naar beneden, draadjes omdraaien en hij gaat omhoog..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Maarten-Jan
Posts: 4612
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Post by Maarten-Jan »

Heel apart :smile:
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Post by mark 5t »

zojuist de 19 16V weer in elkaar geschroefd
bak is er achtervandaan geweest en keerring vervangen + nieuwe achterste motorsteun.

om dit te kunnen doen heb ik het subframe laten zakken aan de bstuurderszijde.

nu heb ik echter geen stuurbekrachtiging meer :@

iemand tips?

ronald????
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

alle leidingen nog heel?
pomp wordt aangedreven?
ontlucht?
voldoende vloeistof?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Post by mark 5t »

ha!! :grin:

toch nog effe verder gekeken dan mijn neus lang is :(

bleeuk de kruiskoppeling onderaan het stuurhuis uit zijn pen getrokken te zijn.

even bout los tik op het stuur zodat de kolom naar beneden schoot en weer vastgezet.

stuurt weer lekker licht! (Y)
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

mooi
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronald1916V
Posts: 5548
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Location: Zwolle

Post by Ronald1916V »

Ik haal die kruiskoppeling altijd even los, dan kan het subframe wat verder zakken :) maar mooi dat het opgelost is (Y)
-jo-
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Post by -jo- »

O jee, zaterdag naar het noorden :smile:

Om friesland binnen te komen had ik een speciale vergunning nodig ? (0)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10004
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Post by MartijnG »

En neem je schaatsen mee... :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jo-
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Post by -jo- »

fcuk, zo erg ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Maarten-Jan
Posts: 4612
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Post by Maarten-Jan »

Zou maar een turbo quadra meenemen, anders kom je er niet eens :p
-jo-
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Post by -jo- »

misoebisi jeep met ambulance zal moeten volstaan :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Xabre
Posts: 5508
Joined: Mon 17 Jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Post by Xabre »

-jo- wrote:O jee, zaterdag naar het noorden :smile:

Om friesland binnen te komen had ik een speciale vergunning nodig ? (0)
je moet tol betalen he op friese wegen en vergeet je visum niet
Trust me. I know what I'm doing.
-jo-
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Post by -jo- »

k, kan iemand me snel vertellen hoe het zit met met het overschrijven ? Originele nederlandse wagen, ik als buitenlander ga hem ophalen, dan moet ik met de huidige eigenaar naar de post om wat te doen ?

En maakt het een verschil als de auto momenteel geschorst is ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

(koop je de 19 16v van mark? :) )

volgens mij moet hij dan richting rdw en de auto aangeven voor export. Dan kun je export platen krijgen waarmee jij naar belgie kunt rijden(of gewoon opladen op een aanhanger achter een R21T natuurlijk). Kenteken wordt 'afgemeld' en dat heb jij waarschijnlijk nodig voor invoer.

weet niet zeker maar dit lijkt me het meest logische
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jacco-
Über-Spammer
Posts: 13268
Joined: Sat 8 Nov 2003 1:59
Location: Heukelum-City

Post by -jacco- »

Voertuig uitvoeren dat al in buitenland is

Als het voertuig dat u wilt uitvoeren al in het buitenland is, kunt u de Nederlandse registratie schriftelijk vanuit het buitenland beëindigen. Alleen de geregistreerd eigenaar/houder van het voertuig kan dit doen door een verzoek naar de RDW in Veendam sturen.

Samen met het schriftelijke verzoek moet u de volgende zaken meezenden:

een document (fotokopie) met een verklaring van een officiële, registrerende buitenlandse instantie of een kopie van het nieuw afgegeven buitenlands kentekenbewijs;
het Nederlandse kentekenbewijs (als dat nog aanwezig is);
een kopie van een geldig legitimatiebewijs.


Adres RDW Veendam

Het duurt ongeveer vijf werkdagen voordat de registratie in Nederland is beëindigd. Aan deze schriftelijke procedure zijn geen kosten verbonden.

Voertuig uitgevoerd naar land buiten EU
Als uw voertuig achterblijft in een land buiten de Europese Unie (EU), moet u achteraf eveneens naar de Douane voor een 'aangifte ten uitvoer'.

Als u zelf nog in Nederland bent en het voertuig al in het buitenland, dan kunt u de uitvoer ook in Nederland regelen. De procedure leest u in het artikel een voertuig uitvoeren.

Welke lidstaten horen bij de Europese Unie en de Europese Vrijhandels Associatie?
Een voertuig uitvoeren

Als u als geregistreerde eigenaar/houder uw voertuig wilt uitvoeren, moet u ervoor zorgen dat de registratie in Nederland wordt beëindigd. U kunt de registratie beëindigen door uw voertuig bij de RDW aan te melden voor uitvoer.

Voor uitvoer gaat u naar een RDW-keuringsstation, of naar de Klantenservicebalie in Zoetermeer of Veendam.

Openingstijden keuringsstations voor uitvoer:
Voor de openingstijden van de keuringsstations kunt u contact opnemen met de RDW Klantenservice.

Voor het aanmelden van de uitvoer heeft u nodig:

Een geldig legitimatiebewijs
Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs
De kentekenplaten (-plaat) van uw voertuig

Let op! Het is niet verplicht om het Voertuigbewijs te tonen, maar als u het Voertuigbewijs niet bij u heeft, moet u wel beschikken over het chassisnummer. Dat moet u invullen op de uitvoerverklaring.

Uitvoerverklaring
De RDW-medewerker vraagt u om een 'uitvoerverklaring' in te vullen. U overhandigt het ingevulde formulier en de kentekendocumenten aan de medewerker. Ook de kentekenplaten levert u in. Na controle krijgt u van de medewerker:

Een uitvoerverklaring in tweevoud: het origineel (wit) en een kopie (de groene doorslag). Deze uitvoerverklaring is het enige bewijs dat uw voertuig officieel voor uitvoer is aangemeld in de kentekenregistratie en dat u niet langer aansprakelijk bent voor de voertuiggebonden verplichtingen.
Het gestempelde Tenaamstellingsbewijs

Op het moment dat de RDW de uitvoer accepteert, vervalt de geldigheid van het kentekenbewijs. U mag dan met uw voertuig geen gebruik meer maken van de openbare weg, tenzij u een uitvoerkenteken aanvraagt. Als u met het voertuig, voorzien van een uitvoerkenteken rijdt, vergeet dan niet hiervoor een verzekering af te sluiten. Zorg er eveneens voor dat het voertuig APK-goedgekeurd is.

Een aantal belangrijke zaken:


Mist u het Overschrijvingsbewijs bij uitvoer, dan kunt u hiervoor op de uitvoerverklaring een handtekening plaatsen. U kunt dit alleen doen als u zelf de geregistreerde eigenaar/houder van het voertuig bent.
Als u het Voertuigbewijs mist, is het aan te raden om een vervangend kentekenbewijs aan te vragen voordat u het voertuig voor uitvoer aanmeldt. Sinds 1 juni 2004 is het verplicht om het volledige kentekenbewijs in het buitenland te tonen!
Als u een voertuig voor uitvoer aanmeldt bij de RDW hoeft u het voertuig niet te tonen.

Van rdw.nl
Let wel op, als je bij de RDW langs moet, die willen er niet altijd zijn op zaterdag :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Martijn Kool
Posts: 6440
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Post by Martijn Kool »

anders ff googlen, vast wel wat over te vinden

edit-
hmm dan doen ze voor je zelfs. :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Post by Jean-Paul-S »

Jo kan hem meenemen, eigenaar moet dan met platen en papieren naar rdw voor uitvoerbewijs. Daarna deze papieren opsturen naar Jo. Moet er natuurlijk wel een vertrouwen zijn, anders geeft de verkoper hem als gestolen op (0)
-jo-
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Post by -jo- »

dat zal wel geen probleem zijn, weet em wonen :smile:

En neen, ik heb niet die van Mark gekocht, wel een andere.

THX voor de info !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Post by mark 5t »

19 is verkocht, nieuwe eigenaar meldt zich hier wel op het forum hij gaat er een 2,0L inbouwen.

en niet aan Jo verkocht :D
Ronald1916V
Posts: 5548
Joined: Sat 6 Aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Location: Zwolle

Post by Ronald1916V »

mark 5t wrote:19 is verkocht, nieuwe eigenaar meldt zich hier wel op het forum hij gaat er een 2,0L inbouwen.

en niet aan Jo verkocht :D
Nee, die heeft al zo'n andere logge sloep gekocht (je hoort wel eens wat in het 19 16V wereldje :p )
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Posts: 8858
Joined: Sun 6 Nov 2005 18:28
Location: Landgraaf

Post by Jean-Paul-S »

Man man, iedereen aan de 2.0. Wie maakt er eens een 2.1 van met grotere boring? :D
-jo-
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Post by -jo- »

dan houd je niet veel vlees meer over hoor. Met de std slag en een 83 boring kom je op 2014 cc (effe uit men hoofd ?)

edit84
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
heine hut
Posts: 470
Joined: Sun 12 Sep 2004 8:50
Location: Donkerbroek FR.
Contact:

Post by heine hut »

Jean-Paul-S wrote:Man man, iedereen aan de 2.0. Wie maakt er eens een 2.1 van met grotere boring? :D
die is eral 2.1. van een 1.8 16v gemaakt.
ik weet waar die staat :grin: :lol:
-jo-
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Post by -jo- »

ik blijf lekker bij een geblazen 17honderdennogwat :p
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Sanderclioll
Posts: 1871
Joined: Fri 19 Mar 2004 14:18
Location: Utrecht

Post by Sanderclioll »

Trekhaak van een normale 19 past toch zonder moeite ook op een cabrio of moest je daar nu juist de sedan versie van hebben ?
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Ik heb m nog wel liggen van een 16v. Volgens mij zijn die chassisbalken gewoon gelijk, die van een sedan zijn eerder langer en dus niet passend?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Post Reply