GTT Bleu Sport: Blok rustig inrijden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Da's waar Mark. Heb ik ook gedaan
Die vaste cupjes Gerald ?
Enne, mooie upgrade die 270 cam (baal er stiekem een beetje van dat ik dat toen niet heb gedaan ... )
Enne Joost, het zijn 285 schijven van een 21 TXi
Die vaste cupjes Gerald ?
Enne, mooie upgrade die 270 cam (baal er stiekem een beetje van dat ik dat toen niet heb gedaan ... )
Enne Joost, het zijn 285 schijven van een 21 TXi
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Oja jij had die 280mm met 406 klauwen wat niet helemaal werkt zoals je verwacht had
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Damn! Mooie upgrade Gerald! Ziet er goed verzorgd uit!
Succes met het afbouwen!
Succes met het afbouwen!
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Goed bezig Gerald!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Lekker bezig Gerald, mooie updates!
Het mag dan misschien lang duren maar hij wordt wel serieus aangepakt
Je zou idd ook clio rs schijven en klauwen kunnen monteren met Bart V adapters, wellicht dat die nog ergens rond zweven, alhoewel je ze ook zelf kunt maken natuurlijk.
Het mag dan misschien lang duren maar hij wordt wel serieus aangepakt
Je zou idd ook clio rs schijven en klauwen kunnen monteren met Bart V adapters, wellicht dat die nog ergens rond zweven, alhoewel je ze ook zelf kunt maken natuurlijk.
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
is een goede upgrade en eenvoudig, beste wel iets van het fusee affrezen zodat schijf in het midden zit.
Ik heb evt alles nog voor je liggen op de adapters na dan...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Hoe bedoel je tuur?tutuur schreef:Ik heb evt alles nog voor je liggen op de adapters na dan...
fusee's, schijven en klauwen van een RS?
Project: GTT Blue Sport
Nee, klauwen en schijven.
Met Bart V adapters kunnen de klauwen op 16v/5 fusees. Wellicht dat er nog ergens foto's rond zwerven zodat je zelf een setje kunt maken?
Met Bart V adapters kunnen de klauwen op 16v/5 fusees. Wellicht dat er nog ergens foto's rond zwerven zodat je zelf een setje kunt maken?
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ik wil eventueel wel een foto maken mocht je geen foto kunnen vinden.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Mannen bedankt voor het mee denken, maar als ik al naar RS remmen over ga is het inclusief de Fusee's.
maar voorlopig heb ik nieuwe lagers in mn huidige fusee's, boel gestraald en gespoten. remmen gestraald gespoten en gereviceerd dus bij elkaar gaat dat hem niet worden. Maar mogelijk iets voor de toekomst. (aan de andere kant een williams met 150pk werdt ook afgeleverd met deze schijven dus zou goed moeten gaan).
Nog even een ander vraagje tussendoor.
ik hoor/lees dat wanneer je vliegwiel er af gaat je nieuwe bouten moet steken.
Iemand nog een idee waar deze te vinden zijn.
CGB verkocht ze wel, maar staan niet meer op Ebay. Andere optie is de dealer?
maar voorlopig heb ik nieuwe lagers in mn huidige fusee's, boel gestraald en gespoten. remmen gestraald gespoten en gereviceerd dus bij elkaar gaat dat hem niet worden. Maar mogelijk iets voor de toekomst. (aan de andere kant een williams met 150pk werdt ook afgeleverd met deze schijven dus zou goed moeten gaan).
Nog even een ander vraagje tussendoor.
ik hoor/lees dat wanneer je vliegwiel er af gaat je nieuwe bouten moet steken.
Iemand nog een idee waar deze te vinden zijn.
CGB verkocht ze wel, maar staan niet meer op Ebay. Andere optie is de dealer?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
7700854191
Kosten iets van 2.40 ex. btw per stuk.
Kosten iets van 2.40 ex. btw per stuk.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
goed bezig Gerald!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
03-05-15
kleine update.
vliegwielbouten besteld bij de dealer,.
gister met Martijn de kabelbomen weer door de kokers getrokken dus daat kan ik ook mee door. Verder schoonmaakwerk en uitzoeken van beugels bouten en moeren voor de verzinkerij en spuiten.
kleine update.
vliegwielbouten besteld bij de dealer,.
gister met Martijn de kabelbomen weer door de kokers getrokken dus daat kan ik ook mee door. Verder schoonmaakwerk en uitzoeken van beugels bouten en moeren voor de verzinkerij en spuiten.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
14-10-15
Jeetje wat gaat de tijd soms toch hard.
het lijkt nog maar pas geleden dat ik de auto eindelijk weer eens op de wielen had, maar dat is ondertussen ook alweer een half jaar geleden.
Ondertussen niet helemaal stil gezeten.
bij de turbo die er op komt was geen standaard downpipe aanwezig, dus vanaf de flens een nieuwe uit RVS gemaakt en laten lassen, gelijk met een moer voor de lamba-sensor/AFR-meter.
Aangezien er een nieuwe geflowde kop op komt ook het inlaatspruitstuk maar eens uitgefreesd op dezelfde maat als de kop. dus daar zou minder verlies op moeten treden.
Basis van blok en bak hebben ondertussen ook een mooi antraciet kleurtje gekregen, zodat die er ook weer fris bij staan.
ondertussen heb ik de laatste spullen van de motor die nog gespoten/verzinkt moesten ook terug van de spuiter. Dus ik kan weer volop vooruit met het blok.
Afgelopen weekend met wat hulp van MartijnG de basis van het blok aangepakt.
andere nokkenas er in, pipercam 270 (met dank aan tuur), andere geflowde kop inclusief zware klepveren en dikkere koppakking erop (met dank aan Gerry),nieuwe ketting en spanner zodat ook dat weer fris is. boel weer op tijd gezet en ook gelijk een gereviseerde oliepomp er onder gezet.
Nu alleen nog even wachten op de juiste drijfstanglagers en dan blok dichtbouwen met nieuwe lagers/seals.
Foto's volgen als de boel weer dicht zit. Hopenlijk dit weekend en anders ergens volgende week.
Zo dat was het weer voor vanavond.
I'll be Back
Jeetje wat gaat de tijd soms toch hard.
het lijkt nog maar pas geleden dat ik de auto eindelijk weer eens op de wielen had, maar dat is ondertussen ook alweer een half jaar geleden.
Ondertussen niet helemaal stil gezeten.
bij de turbo die er op komt was geen standaard downpipe aanwezig, dus vanaf de flens een nieuwe uit RVS gemaakt en laten lassen, gelijk met een moer voor de lamba-sensor/AFR-meter.
Aangezien er een nieuwe geflowde kop op komt ook het inlaatspruitstuk maar eens uitgefreesd op dezelfde maat als de kop. dus daar zou minder verlies op moeten treden.
Basis van blok en bak hebben ondertussen ook een mooi antraciet kleurtje gekregen, zodat die er ook weer fris bij staan.
ondertussen heb ik de laatste spullen van de motor die nog gespoten/verzinkt moesten ook terug van de spuiter. Dus ik kan weer volop vooruit met het blok.
Afgelopen weekend met wat hulp van MartijnG de basis van het blok aangepakt.
andere nokkenas er in, pipercam 270 (met dank aan tuur), andere geflowde kop inclusief zware klepveren en dikkere koppakking erop (met dank aan Gerry),nieuwe ketting en spanner zodat ook dat weer fris is. boel weer op tijd gezet en ook gelijk een gereviseerde oliepomp er onder gezet.
Nu alleen nog even wachten op de juiste drijfstanglagers en dan blok dichtbouwen met nieuwe lagers/seals.
Foto's volgen als de boel weer dicht zit. Hopenlijk dit weekend en anders ergens volgende week.
Zo dat was het weer voor vanavond.
I'll be Back
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Blok voor een na een opfrisbeurtje
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150524_132809_zpslpxa9scu.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150526_200733_zpsdrwo3j71.jpg[/img]
Kop was al aangepakt, inlaatspruitstuk met behulp van mal ook vergroot.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150513_200534_zpsg1rukhmq.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150513_202155_zpsatdmlu26.jpg[/img]
Er was geen downpipe bij deze turbo, dus dan zelf maar gemaakt.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150628_171232_zps7nfbhbed.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150815_182226_zpsj4wt3opm.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150524_132809_zpslpxa9scu.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150526_200733_zpsdrwo3j71.jpg[/img]
Kop was al aangepakt, inlaatspruitstuk met behulp van mal ook vergroot.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150513_200534_zpsg1rukhmq.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150513_202155_zpsatdmlu26.jpg[/img]
Er was geen downpipe bij deze turbo, dus dan zelf maar gemaakt.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150628_171232_zps7nfbhbed.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20150815_182226_zpsj4wt3opm.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Gerald op di 20 okt 2015 8:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Waar blijven die foto's dan
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Ja kom op!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Weekend al voorbij?MartijnG schreef:Waar blijven die foto's dan
was meer dat mn dubbelpost niet te verwijderen leek
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zo dan.
even hoe het blokkie er bij staat, en een sneakprevieuw.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG-20151010-WA0003_zpstefvenbz.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20151015_205946_zpsroivizzo.jpg[/img]
heb nog wat te puzzelen de komende dagen/weken.
even hoe het blokkie er bij staat, en een sneakprevieuw.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/IMG-20151010-WA0003_zpstefvenbz.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20151015_205946_zpsroivizzo.jpg[/img]
heb nog wat te puzzelen de komende dagen/weken.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Je houd zoiezo 1 steun over..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
minimaal 2.Jochem de Haas schreef:Je houd zoiezo 1 steun over..
een is dubbel rechts in het midden iets van een hijsoog, en de steun voor de reservepomp van de benzine tank zit er nog tussen. links bovenin.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zo ondertussen is mn bak al een heel stuk leger.
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20151021_223050_zpsevtp3vos.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20151021_223032_zps6vu7bun7.jpg[/img]
Alleen begin ik nu te twijfelen of de steun van de downpipe zo wel goed zit of dat de boel een gat naar rechts opgeschoven moet worden.
iemand een idee?
Vanavond eens kijken wat ik over hou aan delen, en waar ik nog wat hulp bij nodig heb...
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20151021_223050_zpsevtp3vos.jpg[/img]
[img]http://i1090.photobucket.com/albums/i364/Gerald-Bennink/20151021_223032_zps6vu7bun7.jpg[/img]
Alleen begin ik nu te twijfelen of de steun van de downpipe zo wel goed zit of dat de boel een gat naar rechts opgeschoven moet worden.
iemand een idee?
Vanavond eens kijken wat ik over hou aan delen, en waar ik nog wat hulp bij nodig heb...
Project: GTT Blue Sport
Volgens mij moet ie schuiner gemonteerd worden, zeker weten doe ik het niet
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
moet idd een gat verder gemonteerd worden.
kijk maar naar de downpipe de loopt orgineel nog een stuk recht.
het ziet er verder uit
kijk maar naar de downpipe de loopt orgineel nog een stuk recht.
het ziet er verder uit
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ehm ja, 2 de laatste maanden zijn voorbij gevlogen. Maar op dit moment nog geen Bingo....MartijnG schreef:[offtopic]Werk je projecttopic ff bij Gerald [/offtopic]Gerald schreef:Zal aan de komende 2 maanden liggen.Joost van der Hammen schreef: 7 juli 2019 Gerald Blue sport dan ook klaar?
Wel iets verder als waar we gebleven waren.
Huidige Status:
[img]https://i.imgur.com/lSiq8l9.jpg?1[/img]
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zo, waar waren we ook alweer gebleven.
eind 2015 motor opgebouwd, maar het heeft bijna een jaar geduurd voor dat mijn downpipe klaar was. Lasser met geen/weinig haast en zelf ook genoeg te doen.
[img]https://i.imgur.com/8dTcKZ9.jpg?1[/img]
Dus ergens in de loop van 2016 de motor weer in de auto gehangen. Rustig aan aangesloten inclufsief nieuwe uitlaat.
[img]https://i.imgur.com/adjltYS.jpg?2[/img]
En na wat geklooi en geklungel met de aansturing van de startmotor liep de motor voor het eerst op 28-02-17.
Eind 2016 ook de fusee's en remmen van een Clio RS op de kop getikt en deze aan laten passen naar de veerpoten van een GT.
Fusee van een RS met de naven van een clio 1 16v met ABS geven de grotere lagers en de juiste combinatie van spline's.
[img]https://i.imgur.com/9j6IRr7.jpg?1[/img]
[img]https://i.imgur.com/u1NTirO.jpg?2[/img]
iets breder op deze fusee's
Maar ja, als je dan ergens inde 1e helft van 2017 de kans krijgt om een set brembo/Megane RS remklauwen op de kop te tikken wat moet je dan doen....
Juist! pas zien te maken in een 15" velg. Ik zal een lang verhaal kort maken, het past.... 16"was makkelijker geweest, maar de bandenkeuze en de juiste velgen in huis gaven voor mij de doorslag.
Freeswerk van fusee's en remmen zijn als vriendendienst gedaan dus ik kon niet veel zeggen dat het wat langer duurde....[img]https://i.imgur.com/XRj2lgV.jpg?1[/img]
[img]https://i.imgur.com/qJla7dE.jpg?1[/img]
[img]https://i.imgur.com/hlBAz9O.jpg?2[/img]
Gewoon omdat het kan...
Dus dan eind 2017/begin 2018: Rolkooi, standaard had deze kooi éé'n enkele schuine buis achter de stoelen, maar een kruis vind ik veel mooier staan. Dus samen met mn zwager auto weer op de ambulance en naar Brummen voor dit laswerk, de nieuwe buizen zijn de uitbreiding set van OMP. Met de juiste laskoppelingen voor mijn kooi. I.v.m. de hoeken welke deze in de auto staan zijn de buizen op maat gezaagd met behulp van een "Tube Notcher". Als we dan toch bezig zijn.... Als laatste nog een harnasbar bij in de kooi gemaakt. Helaas met de stoelen welke er nu in komen zijn doorbars onmogelijk. Misschien iets voor in de toekomt.
[img]https://i.imgur.com/yTYjV4k.jpg?1[/img]
[img]https://i.imgur.com/cxrqRmm.jpg?1[/img]
In de loop van 2018 begint het aan alle kanten te kriebelen, ik ben wel bezig met de GT maar nog geen datum dat deze gespoten zou worden. Eind september de knoop door gehakt samen met de spuiter. Tussen kerst en oud en nieuw 2018/2019 zou de auto gespoten worden. Waarna ik in de 1e week van januari de boel kon opbouwen.
Maar.... half december, 2 dagen voordat de auto naar de spuiter zou gaan kom ik er achter dat de kachel motor niets meer doet..... alles door gemeten en na gekeken blijkt dat de kachelweerstand niets meer doet. Dus bij de spuiter het dashbord er uit getrokken, laatste stukje na gemeten. En per direct een kachelweerstand besteld uit Engeland... Helaas, ding komt met de feestdagen enz na 3 weken pas binnen helaas....[img]https://i.imgur.com/YBCPhhc.jpg?2[/img]
Alles om het interieur dus wel ingebouwd/opgebouwd en nadat de weerstand binnenkwam de kachel en het dash weer ingebouwd, net als de rolkooi.
Half februari auto weer thuis neer gezet, en nu de laatste dingen afbouwen/afronden/afstellen. Dan auto uit laten lijnen, keuren, taxeren en rustig aan de boel inrijden. Doel is om dit jaar nog een "paar"kilometer te gaan rijden, tijdspanne... onbekend.
[img]https://i.imgur.com/oZjsHzs.jpg?1[/img]
eind 2015 motor opgebouwd, maar het heeft bijna een jaar geduurd voor dat mijn downpipe klaar was. Lasser met geen/weinig haast en zelf ook genoeg te doen.
[img]https://i.imgur.com/8dTcKZ9.jpg?1[/img]
Dus ergens in de loop van 2016 de motor weer in de auto gehangen. Rustig aan aangesloten inclufsief nieuwe uitlaat.
[img]https://i.imgur.com/adjltYS.jpg?2[/img]
En na wat geklooi en geklungel met de aansturing van de startmotor liep de motor voor het eerst op 28-02-17.
Eind 2016 ook de fusee's en remmen van een Clio RS op de kop getikt en deze aan laten passen naar de veerpoten van een GT.
Fusee van een RS met de naven van een clio 1 16v met ABS geven de grotere lagers en de juiste combinatie van spline's.
[img]https://i.imgur.com/9j6IRr7.jpg?1[/img]
[img]https://i.imgur.com/u1NTirO.jpg?2[/img]
iets breder op deze fusee's
Maar ja, als je dan ergens inde 1e helft van 2017 de kans krijgt om een set brembo/Megane RS remklauwen op de kop te tikken wat moet je dan doen....
Juist! pas zien te maken in een 15" velg. Ik zal een lang verhaal kort maken, het past.... 16"was makkelijker geweest, maar de bandenkeuze en de juiste velgen in huis gaven voor mij de doorslag.
Freeswerk van fusee's en remmen zijn als vriendendienst gedaan dus ik kon niet veel zeggen dat het wat langer duurde....[img]https://i.imgur.com/XRj2lgV.jpg?1[/img]
[img]https://i.imgur.com/qJla7dE.jpg?1[/img]
[img]https://i.imgur.com/hlBAz9O.jpg?2[/img]
Gewoon omdat het kan...
Dus dan eind 2017/begin 2018: Rolkooi, standaard had deze kooi éé'n enkele schuine buis achter de stoelen, maar een kruis vind ik veel mooier staan. Dus samen met mn zwager auto weer op de ambulance en naar Brummen voor dit laswerk, de nieuwe buizen zijn de uitbreiding set van OMP. Met de juiste laskoppelingen voor mijn kooi. I.v.m. de hoeken welke deze in de auto staan zijn de buizen op maat gezaagd met behulp van een "Tube Notcher". Als we dan toch bezig zijn.... Als laatste nog een harnasbar bij in de kooi gemaakt. Helaas met de stoelen welke er nu in komen zijn doorbars onmogelijk. Misschien iets voor in de toekomt.
[img]https://i.imgur.com/yTYjV4k.jpg?1[/img]
[img]https://i.imgur.com/cxrqRmm.jpg?1[/img]
In de loop van 2018 begint het aan alle kanten te kriebelen, ik ben wel bezig met de GT maar nog geen datum dat deze gespoten zou worden. Eind september de knoop door gehakt samen met de spuiter. Tussen kerst en oud en nieuw 2018/2019 zou de auto gespoten worden. Waarna ik in de 1e week van januari de boel kon opbouwen.
Maar.... half december, 2 dagen voordat de auto naar de spuiter zou gaan kom ik er achter dat de kachel motor niets meer doet..... alles door gemeten en na gekeken blijkt dat de kachelweerstand niets meer doet. Dus bij de spuiter het dashbord er uit getrokken, laatste stukje na gemeten. En per direct een kachelweerstand besteld uit Engeland... Helaas, ding komt met de feestdagen enz na 3 weken pas binnen helaas....[img]https://i.imgur.com/YBCPhhc.jpg?2[/img]
Alles om het interieur dus wel ingebouwd/opgebouwd en nadat de weerstand binnenkwam de kachel en het dash weer ingebouwd, net als de rolkooi.
Half februari auto weer thuis neer gezet, en nu de laatste dingen afbouwen/afronden/afstellen. Dan auto uit laten lijnen, keuren, taxeren en rustig aan de boel inrijden. Doel is om dit jaar nog een "paar"kilometer te gaan rijden, tijdspanne... onbekend.
[img]https://i.imgur.com/oZjsHzs.jpg?1[/img]
Laatst gewijzigd door Gerald op zo 3 mar 2019 18:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gerald schreef:MartijnG schreef:[offtopic]Werk je projecttopic ff bij Gerald [/offtopic]Gerald schreef:Zal aan de komende 2 maanden liggen.Joost van der Hammen schreef: 7 juli 2019 Gerald Blue sport dan ook klaar?
Ehm ja, 2 de laatste maanden zijn voorbij gevlogen. Maar op dit moment nog geen Bingo....
Wel iets verder als waar we gebleven waren.
Huidige Status:
[img]https://i.imgur.com/lSiq8l9.jpg?1[/img]
Donders...
Der is wel wat "fout" gegaan he
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Naast de kleur is er nog genoeg "verkeerd" gegaan maar daar zal ik zo meer over vertellen.Jochem de Haas schreef:
Donders...
Der is wel wat "fout" gegaan he
Laatst gewijzigd door Gerald op zo 3 mar 2019 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hahahhahaha
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Wat er de laatste tijd mis ging...
een Startmotor die ineens geen zin meer leek te hebben, door de boel na te meten kwam ik er achter dat de stekker van de stuurdraad bij de bestuurdersvoeten er ineens geen zin meer in had. Nieuwe stekkers gemonteerd en klaar.
De kachelweerstand hadden we het al over gehad, maar ja dat is wel weer het dashbord uitbouwen en opnieuw inbouwen... net als de koelvloeistof weer bijvullen/ontluchten.
maar waar ik het nog het meeste van baalde... een nieuwe originele Renault motorkap in de originele verpakking en al die er minder fraai uit zag nadat we deze hadden uit gepakt....
[img]https://i.imgur.com/W3eh1jD.jpg?1[/img]
Andere kant was nog erger....
Gelukkig had ik her en der nog wat reserve delen liggen.
[img]https://i.imgur.com/FpwLq7N.jpg[/img]
een Startmotor die ineens geen zin meer leek te hebben, door de boel na te meten kwam ik er achter dat de stekker van de stuurdraad bij de bestuurdersvoeten er ineens geen zin meer in had. Nieuwe stekkers gemonteerd en klaar.
De kachelweerstand hadden we het al over gehad, maar ja dat is wel weer het dashbord uitbouwen en opnieuw inbouwen... net als de koelvloeistof weer bijvullen/ontluchten.
maar waar ik het nog het meeste van baalde... een nieuwe originele Renault motorkap in de originele verpakking en al die er minder fraai uit zag nadat we deze hadden uit gepakt....
[img]https://i.imgur.com/W3eh1jD.jpg?1[/img]
Andere kant was nog erger....
Gelukkig had ik her en der nog wat reserve delen liggen.
[img]https://i.imgur.com/FpwLq7N.jpg[/img]
Project: GTT Blue Sport