Willem-Jan's R5 GTT

Vertel hier alles over je project.
Post Reply
Arco
Über-Spammer
Posts: 18276
Joined: Fri 11 Feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Gouda

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Post by Arco »

Nice (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc"
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ARNO16V
Posts: 6622
Joined: Thu 14 Jul 2005 18:00
Location: Meppel
Contact:

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Post by ARNO16V »

Ziet er goed uit zeg!! (L)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
okido
Posts: 385
Joined: Fri 27 Feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Location: Alkmaar

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Post by okido »

Weer een stap vooruit Willem-Jan, ziet er goed uit.

Je hebt thermocontacten die open gaan in plaats van dicht als het warm wordt, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan draait de fan namelijk als ie koud is.

Wat ik denk dat aan de hand is dat de thermostaat niet open gaat. Deze zit in de slang naar de radiateur. Dat kan door een luchtbel die ervoor zit, bijvoorbeeld als alle koelvloeistof uit de motor is geweest. Sommige boren er een gaatje in om dat probleem te voorkomen. De thermostaat kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn, wat wel vaker voorkomt als deze droog gestaan heeft.

Verder kan de radiateur verstopt zijn, waardoor het water het thermocontact niet bereikt.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Posts: 22002
Joined: Sat 3 Mar 2001 0:00
Location: NL

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Post by Chris »

Mooi Willem-Jan. Graag wat meer foto's! :foto:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Abel
Über-Spammer
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Post by Abel »

:ja:
okido wrote:Weer een stap vooruit Willem-Jan, ziet er goed uit.

Je hebt thermocontacten die open gaan in plaats van dicht als het warm wordt, maar dat zal hier niet het geval zijn. Dan draait de fan namelijk als ie koud is.

Wat ik denk dat aan de hand is dat de thermostaat niet open gaat. Deze zit in de slang naar de radiateur. Dat kan door een luchtbel die ervoor zit, bijvoorbeeld als alle koelvloeistof uit de motor is geweest. Sommige boren er een gaatje in om dat probleem te voorkomen. De thermostaat kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn, wat wel vaker voorkomt als deze droog gestaan heeft.

Verder kan de radiateur verstopt zijn, waardoor het water het thermocontact niet bereikt.
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10003
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Re: Willem-Jan's R5 GTT

Post by MartijnG »

Ff aan de slangen naar de radiateur voelen dus. Als ie koud blijft, dan weet je genoeg. Wordt ie warm, dan is het in elk geval niet je thermostaat en kun je verder kijken naar je radiateur. Feit dat de fan wel aan gaat bij doorverbinden, geeft in elk geval aan dat de bedradingen relais OK zijn.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
Post Reply