Remschijf ervaringen / tips

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Post Reply
m1n1 (Jasper)
Posts: 786
Joined: Thu 31 May 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Location: 's-Hertogenbosch
Contact:

Remschijf ervaringen / tips

Post by m1n1 (Jasper) »

Heeft er iemand goede ervaringen met een bepaald merk remschijven? Tips welkom!

Ik ben opzoek naar nieuwe achterremschijven aangezien ik binnen één jaar (rond de 6000km) al mijn set op heb :-(. dat waren EBC Grooved discs. Zien er leuk uit maar zijn zo op (N).
De originele schijven die ik daarvoor had hebben het volgens mij ruim 25 jaar volgehouden.

Met de voorste remschijven heb ik ook al grote verschillen meegemaakt. Ooit gewone brembo schijven in 3000 km op gereden
en de huidige (de trackdayset van K-tec) doe ik al drie jaar en ze zijn nog niet (helemaal) op!

Ik heb de hele tijd met Carbone Lorraine RC5 blokken gereden trouwens
Abel
Über-Spammer
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Re: Remschijf ervaringen / tips

Post by Abel »

achter is nauwelijks interessant. koop bij misterauto de goedkoopste schijven en goedkoopte blokken. koop wel goede lagers.

demonteer je klauwen en reinig het rempotje, in vetten met speciale rem vet en gebruik verse dot 4.1 rem olie. check de rem druk bekrachtiger.

dit is de beste upgrade voor een gt die het minste kost. achter remmen worden maar voor 30% gebruikt en als die zo erg slijten loopt het aan of/en zijn de blokken totaal verkeerde compound voor straat gebruik
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10004
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Re: Remschijf ervaringen / tips

Post by MartijnG »

EBC is persoonlijk ook gewoon bagger.

Standaard schijven achter is goed zat in mijn ogen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tim
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Re: Remschijf ervaringen / tips

Post by Tim »

Precies, achter lekker origineel/voordelig en zelfs met originele blokken rijden is prima. Dat doe ik ook op m'n circuitauto's en wil prima!
m1n1 (Jasper)
Posts: 786
Joined: Thu 31 May 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Location: 's-Hertogenbosch
Contact:

Re: Remschijf ervaringen / tips

Post by m1n1 (Jasper) »

Dat EBC blokken niet denderend waren had ik al gehoord, maar ik vond de schijven er wel leuk uitzien en ik dacht staal = staal.
na wat info van een collega en gegoogel gelezen dat gietijzeren schijven (EBC = gietijzer) niet goed samengaat met gesinterde blokken (= carbone lorraine)
dus dat zal 't probleem wel zijn. de originele schijven die er voorheen onder zaten konden wel goed tegen de gesinterde blokken trouwens.
Geert
Posts: 3873
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen
Contact:

Re: Remschijf ervaringen / tips

Post by Geert »

zelfs met 4 pots en cl rc6 blokjes voorop voldoen originele blokjes en schijven achterop nog prima. kwestie van de balance verstellen. Beste bevallen mij ook de rc5's van cl, die vreten toch amper in, in tegenstelling tot de ds3000's.

Maar wat betreft de schijven voor zou ik zo goedkoop mogelijk gaan, een setje rs schijven kosten een keer 45 euro. zelfs per 5000km is dat nog niet duur. als je ap racing spul monteert wil ik je wel weer eens horen :) (900 euro voor schijven en blokken)
Post Reply