GT5 League 2013 - Race 8: NORDSCHLEIFE (The Grand Finale!)

Alles over de RTC GT5 League voor de PS3
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Gran Turismo 5 League 2013 - Race 8: NÜRBURGRING NORDSCHLEIFE
"The Grand Finale"

Na 7 races, zo'n 4,5 uur pure racetijd, een veelvoud aan practice-tijd, honderden rondjes, 1000'en liters aan goedkope peut, honderden afgeragde banden en vooral urenlang pure lol, zijn we aangekomen bij de allerlaatste race van het seizoen. Het seizoen zou niet compleet zijn als er geen waardige afsluiter zou worden verreden. En waar beter kan deze verreden worden, dan op de Nordschleife? :)

Maar voordat we de Ring gaan temmen, even een terugblik op de 7e race van dit seizoen. De zogenaamde 'FF-challenge' op de altijd frustrerende Autumn Ring. ;-) Voor de titel hadden er 2 een duidelijke missie: Roderik moest de race winnen en Droes moest winnen of 2e worden, om zonder problemen de eerste GT5-titel op zijn naam te schrijven. Om nog kans te maken op de titel had ook Allepinie zijn zinnen gezet op de winst. Voor Arco en Merijn was het zaak om voor elkaar te eindigen, om de 4e plek in het kampioenschap te veroveren, terwijl Jochem en Gerarh nog in een hevig gevecht verwikkeld zijn voor de 7e plek in de eindstand. Niemand mocht steekjes laten vallen!

Met de 3 kemphanen op plek 1, 2 en 3 in de kwalificatie, werd snel duidelijk dat het erom zou gaan spannen. Antonie had zichzelf een dienst bewezen om de snelste te zijn en van pole te mogen starten. Direct daar achter stond Roderik en Droes als 3e. Met de top 5 binnen een halve seconde, kon het nog alle kanten op! En het liep anders dan gedacht... Het was duidelijk dat Antonie en Roderik de beste eerste stint reden. Ze namen samen afstand van de rest en maakten, zoals wel vaker, weinig tot geen fouten. Hierdoor waren ze niet meer bij te halen door de achtervolgers, in de vorm van Droes en, toch wel redelijk onverwacht, Merijn. Waar Roderik en Antonie dicht bij elkaar bleven, werd de battle tussen BE en NL in de pits uitgevochten. Merijn besloot in ronde 12 naar binnen te duiken, nadat hij langzaam de kont van Droes naderde, waar hij zijn zinnen op had gezet. ;-)

Waar Merijn de pit in dook, besloot Droes nog een ronde extra met zijn bandjes te doen. Nadat onze belgische vriend in ronde 13 de pit in dook, kon Merijn hem tot zijn verbazing inhalen en moest Droes aansluiten op P4.

Uiteindelijk wist Roderik zich los te maken van Allepinie, door na de pitstop een hoge 14'er op de klokken te zetten en daarmee was de winst binnen. Allepinie scoorde 20 punten door als 2e te finishen, Merijn op 3 en Droes moest genoegen nemen met de 4e plaats. Door deze uitslag is de strijd om het kampioenschap ontzettend spannend geworden! Slechts 2 punten verschil tussen de nummer 1, Droes en zijn achtervolger, Roderik. Met 15 punten achterstand op Droes en 13 op Roderik, zal het moeilijk worden om zijn huidige 3e plek nog te verbeteren. 18 punten achter hem staat Arco op plek 4, waardoor ook hij waarschijnlijk geen vooruitgang meer kan boeken. Met 5 punten tussen Arco op P4 en Merijn op P5, is er voor Arco enkel nog iets te verliezen en zal hij moeten zorgen om niet te ver achter Merijn te finishen in de laatste race, om zijn plek te behouden.

Achter Merijn zal het raar moeten lopen om nog wijzigingen in het klassement te gaan krijgen... Althans, dat zou je zeggen! Helaas heeft Jochem moeten afzeggen voor de laatste race, wat Gerarh de mogelijkheid geeft om plaats 7 van Jochem af te pakken. Kan Martijn, Lex of Twan nog roet in het eten gooien voor Gerarh??

De officiele uitslag van de race op Autumn Ring:
[img]http://img62.imageshack.us/img62/2997/uitslagrace7.png[/img]

De stand in het kampioenschap, na race 7:
[img]http://img20.imageshack.us/img20/6536/s ... arace7.png[/img]


En dan nu, de grote finale, de race der races, het neusje van de zalm!

RACE 8 - NÜRBURGRING NORDSCHLEIFE

Het publiek is in de grote getalen aanwezig om de eindstrijd van dichtbij mee te maken! :)
[img]http://img834.imageshack.us/img834/4061 ... leife1.jpg[/img]

[img]http://img32.imageshack.us/img32/7633/nordschleife2.jpg[/img]

Race details:

Datum: 18 april 2013
Lobby open: 19:45 uur
Start Practice: 20:00 uur
Start Race: 20:30 uur
Circuit: Nürburgring Nordschleife
Weather: Dry, daylight

Event Settings
Game Mode: Normal Race
Laps: 6
Start Type: Grid Start
Grid Order: Fastest First
Boost: No
Penalty: Weak (Also Effective During Free Runs)
Automatic Race Start Cycle: 30 Minutes
Race Finish Delay: 180 seconds
Visible Damage: On
Mechanical Damage: Light
Disable Collisions: Off
Slipstream Strength: Weak
Tyre/Fuel Depletion: Normal
Grid Reduction on Wet Track/Track Edges: Real

Regulation Settings
Car Restrictions: Unrestricted
Performance Points: 475
Power: Unrestricted
Weight: Unrestricted
Drivetrain: Unrestricted
Tyre Restrictions: : No Limit
Vehicle Tuning: Unrestricted
No Skid Recovery Force: Yes
No Active Steering: Yes
No ASM: Yes
Driving Line Off: No
No TCS: No
No ABS: No

Layout van het circuit
[img]http://img254.imageshack.us/img254/4160 ... e15001.jpg[/img]


Huisregels

Om de races in goede banen te leiden zullen er een aantal regels gelden waaraan iedere deelnemer zich zal moeten houden. Aangezien ook hier de normale fatsoensnormen gelden en ik er vanuit ga dat iedereen zich daar aan weet te houden, zal ik hier geen opmerkingen over maken. Wanneer toch blijkt dat er niet op een fatsoenlijke wijze met elkaar omgegaan kan worden, zal dit nader worden besproken.

Clean Racing
Het is de bedoeling dat we een competatief en eerlijk raceseizoen kunnen rijden. Dat wil onder andere zeggen dat we elkaar 'laten leven'. Ook al rijden we op een virtueel circuit in een virtuele auto en zijn de consequenties van ongelukken minimaal, wil dit niet zeggen dat daarom ook makkelijker omgegaan zal worden met zaken die niet op een circuit thuis horen, zoals fikse tikken uitdelen, afsnijden of gewoonweg iemand de baan af beuken.

Om dit te voorkomen hieronder een aantal tips:
- Houdt afstand. Iemand van achter aantikken betekent 9 van de 10 keer een crash, welke op jouw conto zal komen.
- Haal alleen in waar je dat 'in het echt' ook zou doen.
- Maak jezelf zichtbaar alvorens je een inhaalactie doet.
- Wanneer mogelijk, praat met elkaar via je headset. Geef aan wat je van plan bent. Dit zorgt voor meer raceplezier voor beiden.
- Doe geen 'Do or Die' acties. Zeker niet wanneer je de binnenbocht neemt/hebt.
- Gebruik je verstand.
- Behandel een ander, zoals je zelf behandeld wilt worden.

Aangezien onbehoorlijk gedrag de races negatief zal beinvloeden, moet de organisatie de mogelijkheid hebben sancties op te leggen. Elke race zal worden opgeslagen in de vorm van een replay en, wanneer daar aanleiding toe is, zullen de beelden gebruikt worden om te kijken of er onbehoorlijk gedrag is vertoond. Als dit zo is, dan kunnen daar consequenties aan hangen, in de vorm van een tijdstraf, in mindering brengen van punten, het volledig schrappen uit de uitslag van de desbetreffende race of zelfs het schorsing voor de eerst komende race(s).

Qualifying / Practice
Het is tijdens de kwalificatie / oefensessie voorafgaande aan de race verboden om:

- In tegengestelde richting te rijden (wanneer je bijvoorbeeld in de laatste bocht voor start/finish een fout gemaakt hebt en daardoor een slechte start van je kwalificatierondje hebt).
- Achteruit te rijden, om bovenstaand voordeel te hebben.
- Stil te staan langs of op het circuit. Wanneer je niet rijdt, ga je de pits in. Ook al verlies je hiermee het gewichtsvoordeel van een lege(re) tank.

LET OP: Houd er rekening mee dat wanneer je de Lounge in gaat om je instellingen te wijzigen, je kwalificatietijd ontnomen wordt. Ook al heb je op dat moment de snelste tijd staan, je zult niet op pole position starten! Je beste tijd, gereden in de laatste sessie die niet onderbroken is door terug te zijn gegaan naar de Lounge, is je kwalificatie-rondetijd.


Ik ga er vanuit dat een ieder zich weet te beheersen en bovenstaande niet van toepassing zal zijn tijdens de races. Het is een vriendschappelijke competitie en dat willen we graag zo houden!


Race
Donderdag 18 april zal vanaf 19:45 uur een race gehost worden in de Open Lobby, genaamd GT5 League - Race 8. Om deze race te vinden filter je op 'Nürburgring Nordschleife' en 'Race for Real'. De race zal dan naar alle waarschijnlijkheid zichtbaar als 1e of 2e in de lijst. Ook zal het unieke nummer van de race in dit topic gepost worden, wanneer de lobby geopend is. Hou dit topic dus in de gaten!

Aangezien de kwalificatie pas om 20:00 uur start, zullen er extra restricties van toepassing zijn. Het maximale aantal Performance Points zal worden teruggebracht naar het minimum, zodat niemand een kwalificatietijd kan neerzetten. Vanaf 20:00 uur zal deze restictie worden opgeheven, waarmee het startschot voor de 30-minuten durende kwalificatie gegeven wordt.

De race zal automatisch starten om 20:30. Zorg dus dat je ruim op tijd een kwalificatierondje hebt gemaakt. :)


Wildcards

Op dit moment zijn er 11 mensen die zich officieel hebben aangemeld.

01. Merijn (DeSelder)
02. Roy (REALGRAPJAS)
03. MartijnG (kastlampie)
04. Droes Junior (R5AlpineTurbo)
05. Allepinie (AvM79)
06. Jochem de Haas (gtt16vpower)
07. GeniuztheGza (Gerarh)
08. Arco (peije)
09. Lex (Lex5GTT)
10. Roderik (Aggie_R6)
11. Twan (De_Bastaard)

Wildcard:
01.
02.
03.
04.
05.

In totaal zijn dit 11 mensen, terwijl er 16 plaatsen per race beschikbaar zijn. Er zijn dus in principe 5 wildcards te vergeven voor mensen die ook eens mee willen doen. Meldt je hiervoor aan via PM, in dit topic of in het aanmeld topic. (Y) LET OP: Als je je niet aanmeldt, zul je niet worden toegelaten tot de race! Wanneer er wildcards zijn vergeven worden deze vermeldt in deze startpost.


Mochten er vragen zijn, laat het dan even weten. (Y)
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 8 mei 2013 9:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Automatic Race Start Cycle: 20 Minutes

Moet dit geen 30min zijn? In 20 min kun je net één "timed lap" doen :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb er weer 1 over het hoofd gezien... En ik had er nog wel zo goed op gelet, dacht ik. (S)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

HET GAAT LOSSSSS! :)
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Felicitaties aam Droes voor het behalen van het kampioenschap!
Roderik
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 10 mar 2003 16:48
Locatie: Oss

Ja, Droes! Knap gereden en gefeliciteerd met het kampioenschap (Y)

Helaas heb ik het helemaal aan mezelf te danken dat ik het niet meer op tijd bij heb kunnen halen. |: Ik stapelde domme fout op domme fout. Dan verzaak je wel een complete race ja :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, als zelfs ik je nog een paar keer voorbij kom dan heb je het wel heel slecht gedaan :smile:

Ik heb echt genoten van de race gisteren, als enige met een andere auto (Altezza Touring Car) en kon Gerarh aardig achter me houden. Helaas toch in de laatste rondje een foutje en een plek verloren. Laatste bocht voor het rechte stuk stond Arco ook nog achterstevoren dus alsnog als 6e geeindigd, maar het had %$^&^* 5e plaats kunnen zijn :lol:

(L) Nordschleife
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Even kort!

Officieuze uitslag Race 8 - Nürburgring Nordschleife
[img]http://img17.imageshack.us/img17/654/ui ... chleif.png[/img]

Officieuze standings na race 8:
[img]http://img845.imageshack.us/img845/9941 ... arace8.png[/img]

:)

Nabeschouwing volgt, maar ik ben het hele weekend weg!

Droes, van harte met het behalen van de titel! (Y) Erg netjes gereden. Hopelijk ben je er volgend seizoen bij om je titel te verdedigen! :D
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Na een race lang op het puntje van de bank gezeten te hebben, dacht ik voor het eerst dit seizoen als eerste over de finish te gaan. Echter, een glijpartij in de één na laatste bocht bracht Merijn in stelling om in de laatste knik voor de finish het pleit in zijn voordeel te beslechten. Een tikje, een gaatje wat er misschien niet was, nog een tikje en mijn droom, welke ik me reeds vanaf halverwege ronde 3 visualiseerde, viel in duigen. :( [sub]Jullie kunnen mijn buren vragen wat mijn eerste reactie op deze ontwikkeling was...[/sub]

Desondanks een puike race gehad waarbij ik constant de hete adem van de achtervolgers in mijn nek onder mijn spoiler voelde. Het was een geweldig seizoen waarin ik voor mijn gevoel echt gegroeid ben in consistentie en snelheid. Ik verheug me nu reeds op een nieuw seizoen!

Organisatie bedankt, GSX-R/4 lovers Roderik en Droes ook bedankt! :beer: Hulde voor de die-hards die tegen de natuurkundige wetten in stevast de Soepzoekie links lieten liggen en hun punt met wisselend succes met een andere auto probeerden te maken. :worship:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kwali verneukt.... Met geluk op plek 3 weten te te komen. Daarna foutje en plek 4 en ook nog 2 :D ... Toch wel mooi ingelopen op Allepinie die op 1 lag en helaas wat foutjes gemaakt doordat ik te scherp reed... :-( Plek 4, 5, 6 en 7 ... wat tikjes her en der. Voor laten gaan... Goed maken en plek inhalen. Foutjes maken, plek kwijt ... 8ste...

En kanonne... wat maakte Roderik een hoop foutjes.... :( (en een hoop gevloek :smile: :p )

Feli Droes en toch ook wel de Roderik. Plek 2 met 1 race minder.
Merijn congrats met deze race. sterk gereden. Niet verwacht.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Een belg boven al die nederlanders ...

Mijn belgisch haart jubelt van vreugde :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Doe je volgend seizoen ook mee? :D
Gesloten