MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)
Ik denk dat je het beste idd gewoon voor de 270 kan gaan.
Dan blijft het ook nog mooi lopen en er zijn al mooie resultaten mee geboekt
Goed om te lezen dat er weer leven in de brouwerij is!
Dan blijft het ook nog mooi lopen en er zijn al mooie resultaten mee geboekt
Goed om te lezen dat er weer leven in de brouwerij is!
Kijk even in het Carb-dag topic... Daar staat volgens mij wel 1 en ander in over een te scherpe nokkenas voor een GT Turbo.
Jasper (m1n1) heeft ook een erg scherpe nokkenas, maar dat resulteerde erin dat zijn maximaal vermogen te hoog in de toeren lag en er dus nooit aan kwam! Nu twijfel ik even of hij een 270 of een nog scherpere nokkenas heeft... Navraag is misschien wel even handig.
Jasper (m1n1) heeft ook een erg scherpe nokkenas, maar dat resulteerde erin dat zijn maximaal vermogen te hoog in de toeren lag en er dus nooit aan kwam! Nu twijfel ik even of hij een 270 of een nog scherpere nokkenas heeft... Navraag is misschien wel even handig.
Hij heeft een 300
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hij heeft een Piper 300 indd, die is 276 graden. De Piper 285 is een 270 graden en de Piper 270 is een 260 graden.
Ik kan verder weinig ervaringen vinden, buiten Jasper. Volgens mij had Steven hroeger ook een andere nokkenas, maar geen idee welke.
Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen de Piper 270 en 285 aangezien je voor de 285 ook je klepveren aan moet passen wat dus weer keer werk en geld met zich meebrengt
Ik kan verder weinig ervaringen vinden, buiten Jasper. Volgens mij had Steven hroeger ook een andere nokkenas, maar geen idee welke.
Ben vooral benieuwd naar het verschil tussen de Piper 270 en 285 aangezien je voor de 285 ook je klepveren aan moet passen wat dus weer keer werk en geld met zich meebrengt
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
je kan ook een nokkenas van een atmo 1.4 pakken geloof ik
270 graden iirc
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zie nu al meerdere mensen over de 270 graden nokkenas (dus de Piper 285). Denk dat de 260 graden te tam is en de 276 graden net een stapje té...
Dan moeten er toch andere klepveren in als ik voor de 270 graden ga...en dus meteen maar de kop eraf en dikkere koppaking met sterkere bouten erop als we dan toch bezig zijn.
Nog ff €€€ bij elkaar schrapen dus...
Turbokeuze wordt nu de volgende stap...voorlopig ga ik nog niet naar injectie, dus is een Stage 3 (CGB) / KTR 230 niet te groot? MBE300 zou in principe ook al te groot zijn waarschijnlijk? (ook al is die niet meer leverbaar). Whehe lastig, wil wel wat vermogen, maar ook weer niet overdreven, maar wil straks ook weer niet zitten met een te kleine turbo
@Florus; Jij rijdt met een T25? Waar is die mee te vergelijken als je kijkt naar de CGB/K-Tec turbo's?
Dan moeten er toch andere klepveren in als ik voor de 270 graden ga...en dus meteen maar de kop eraf en dikkere koppaking met sterkere bouten erop als we dan toch bezig zijn.
Nog ff €€€ bij elkaar schrapen dus...
Turbokeuze wordt nu de volgende stap...voorlopig ga ik nog niet naar injectie, dus is een Stage 3 (CGB) / KTR 230 niet te groot? MBE300 zou in principe ook al te groot zijn waarschijnlijk? (ook al is die niet meer leverbaar). Whehe lastig, wil wel wat vermogen, maar ook weer niet overdreven, maar wil straks ook weer niet zitten met een te kleine turbo
@Florus; Jij rijdt met een T25? Waar is die mee te vergelijken als je kijkt naar de CGB/K-Tec turbo's?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
@ martijn,
je er toch al ergens een T25 opzitten? OF is dat een van de andere blokken, er staat mij bij dat op die zwarte een T25 zat.
ene, er staat nu ook een T25 op marktplaats.
je er toch al ergens een T25 opzitten? OF is dat een van de andere blokken, er staat mij bij dat op die zwarte een T25 zat.
ene, er staat nu ook een T25 op marktplaats.
Project: GTT Blue Sport
joh, van wie zou die nou toch zijn
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Bij mij heeft er altijd de originele T2 opgezeten hoor
MBE300 hoor ik ook af en toe minder goede verhalen over, maar wat ik daarvan moet geloven? Er is eens wat gezeur gehad dat die dingen onwijs gingen roken toch? De MBE300 is ook T25 en dus te vergelijken met de Stage 3 (CGB) of KTR 230 zeker? De specs van de site van MB zijn antuurlijk verdwenen
MBE300 hoor ik ook af en toe minder goede verhalen over, maar wat ik daarvan moet geloven? Er is eens wat gezeur gehad dat die dingen onwijs gingen roken toch? De MBE300 is ook T25 en dus te vergelijken met de Stage 3 (CGB) of KTR 230 zeker? De specs van de site van MB zijn antuurlijk verdwenen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
waarom zou het een mbe300 heten?
hoeveel graden is een nokkenas van een R5 1,4 atmo eigenlijk?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
mischien iets voor
gtt chat o.i.d??
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar..
gtt chat o.i.d??
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Als iemand de apparatuur heeft om te meten wil ik nog wel een 1.4-as langsbrengen om het na te (laten) meten.Andrews (supercinq) schreef:mischien iets voor
gtt chat o.i.d??
ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar..
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Gisteren even een reisje door NL gemaakt
[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9459_n.jpg[/img]
Nu alleen even kijken of ik een kleurkeuze kan maken...
[img]http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9459_n.jpg[/img]
Nu alleen even kijken of ik een kleurkeuze kan maken...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Dat is toch een huuraanhanger?
Die mag je toch niet zomaar een ander kleurtje geven?....
Die mag je toch niet zomaar een ander kleurtje geven?....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb het over de kooi en interieurdelen Will
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ooooooowwwhh...
Even naar het noorden geweest dus. mooi spul!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Schandalig! Heb hier nog niet eens bijgewerkt...
Afgelopen week is de GT dus naar de spuiter gebracht, voor (nogmaals) laswerk en verdere strakmakerij, grondverf en gedeeltelijk kleur.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 7670_n.jpg[/img]
Met een kleine sneak preview van de (waarschijnlijke) kleur, maar daar is mijn hoofd nog ernstig druk mee bezig om daar en besluit over te maken
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... _sized.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... _sized.jpg[/img]
Binnenkort een grote bestelling plaatsen bij CGB in de UK, een ander blok ophalen en een schroefsetje lag ook nog ergens geloof ik
En nee....ik hang er geen einddatum aan. Maar ik hoop wel de auto ergens volgend jaar al af te gaan krijgen
Afgelopen week is de GT dus naar de spuiter gebracht, voor (nogmaals) laswerk en verdere strakmakerij, grondverf en gedeeltelijk kleur.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 7670_n.jpg[/img]
Met een kleine sneak preview van de (waarschijnlijke) kleur, maar daar is mijn hoofd nog ernstig druk mee bezig om daar en besluit over te maken
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... _sized.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... _sized.jpg[/img]
Binnenkort een grote bestelling plaatsen bij CGB in de UK, een ander blok ophalen en een schroefsetje lag ook nog ergens geloof ik
En nee....ik hang er geen einddatum aan. Maar ik hoop wel de auto ergens volgend jaar al af te gaan krijgen
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oeh... Lekker kleurtje !
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
top die kleur!
niet wijzigen gewoon doen!
niet wijzigen gewoon doen!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ik weet hoe het is om over een kleur te beslissen
blokkie, vertel? ik heb ook nog wel een leuk blokkie staan namelijk
blokkie, vertel? ik heb ook nog wel een leuk blokkie staan namelijk
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Hele mooie kleur Martijn, hij wordt dus ongeveer zoals op je avatar?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Is uiteindelijk wel de bedoeling ja Lang leve Photoshop in elk geval
ZIt alleen nog met een voorbumperkeuze m.b.t. de FMIC. Het wordt óf een open voorbumper met de IC erin, of een standaard bumper met de IC erachter/watergekoelde IC.
Lastig...
ZIt alleen nog met een voorbumperkeuze m.b.t. de FMIC. Het wordt óf een open voorbumper met de IC erin, of een standaard bumper met de IC erachter/watergekoelde IC.
Lastig...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Sja lastige keuze idd! Ik zeg lekker laten zien dat het een turbo is
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ben benieuwd Goossens ! waarom niet gewoon weer zwart, die zwarte was gaaf man
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Steven schreef:Dan zeg ik lekker origineel houden en achter de bumper, al die openzaag oplossingen kom je vroeg of laat op terug.
Uiteraard is het bij Toethoer nog veels te vroeg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Maarten-Jan schreef:Steven schreef:Dan zeg ik lekker origineel houden en achter de bumper, al die openzaag oplossingen kom je vroeg of laat op terug.
Uiteraard is het bij Toethoer nog veels te vroeg
Florus is er toen ook op teruggekomen en heeft het weer origineel gemaakt.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"