[Haas&Merijn's Clio] Problems! En hulp gevraagd
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Lekker hoor, dat ie het weer doet.
Haas, als je deze klaar hebt. Ga je dan eindelijk weer eens wat doen aan dat stoffige ding bij je ouders in de garage?
Haas, als je deze klaar hebt. Ga je dan eindelijk weer eens wat doen aan dat stoffige ding bij je ouders in de garage?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Goed bezig Haas kom je dat hok straks ook keertje showen?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Jazeker, staat voor het najaar op het programma. Mijn ega gaat dan een paar maanden op reis, dus dan rest mij niets anders dan maar gewoon dag en nacht in de schuur te gaan klussenLex schreef:Haas, als je deze klaar hebt. Ga je dan eindelijk weer eens wat doen aan dat stoffige ding bij je ouders in de garage?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Haas schreef:
Jazeker, staat voor het najaar op het programma. Mijn ega gaat dan een paar maanden op reis, dus dan rest mij niets anders dan maar gewoon dag en nacht in de schuur te gaan klussenLex schreef:Haas, als je deze klaar hebt. Ga je dan eindelijk weer eens wat doen aan dat stoffige ding bij je ouders in de garage?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
in de weekenden wel ja
Tenminste...als je dat volhoudt... opa
Tenminste...als je dat volhoudt... opa
Wat doe je op zondag als je terugbent van vakantie...? Juist, sleutelen aan die ellende!
Hij is op zich wel een redelijk eind af als basis auto, zeg maar APK waardig, kooi enz moet er wel nog in, maar dat komt later. Uitlaat hangt er onder, maar ik miste wat klemmen, dus hij lekt nog wat
Heb wel een probleempje, hij loopt 2000 tpm stationair. Rechts op het inlaatspruitstuk zit nog zo'n aansluiting voor het actief koolfilter ofzo, die heb ik niet aangesloten. Als ik die afdop, zakt hij iets, maar niet veel, dus ik gok dat hij nog ergens een lek heeft?? Als ik de carterontluchtingsslangen op de achterzijde van het luchtfilter dichtknijp zakt hij redelijk fors in toeren, maar ik weet niet precies hoe veel, zo lang zijn mijn namelijk armen niet. Als laatste zag ik dat de inlaattemperatuursensor in het gasklephuis niet is aangesloten... die stekker is ff verdwenen van de kabelboom geloof ik, haha. Op de kapotte motor zat die er ook op, dus hij zal nog wel ergens hangen denk ik.
Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?
Hij is op zich wel een redelijk eind af als basis auto, zeg maar APK waardig, kooi enz moet er wel nog in, maar dat komt later. Uitlaat hangt er onder, maar ik miste wat klemmen, dus hij lekt nog wat
Heb wel een probleempje, hij loopt 2000 tpm stationair. Rechts op het inlaatspruitstuk zit nog zo'n aansluiting voor het actief koolfilter ofzo, die heb ik niet aangesloten. Als ik die afdop, zakt hij iets, maar niet veel, dus ik gok dat hij nog ergens een lek heeft?? Als ik de carterontluchtingsslangen op de achterzijde van het luchtfilter dichtknijp zakt hij redelijk fors in toeren, maar ik weet niet precies hoe veel, zo lang zijn mijn namelijk armen niet. Als laatste zag ik dat de inlaattemperatuursensor in het gasklephuis niet is aangesloten... die stekker is ff verdwenen van de kabelboom geloof ik, haha. Op de kapotte motor zat die er ook op, dus hij zal nog wel ergens hangen denk ik.
Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
actief koolfilter?
bedoel je niet de stappenmotor? als je die niet aansluit is het nogal logisch dat ie wat hoog loopt, de stappenmotor regelt het stationair toerental..
bedoel je niet de stappenmotor? als je die niet aansluit is het nogal logisch dat ie wat hoog loopt, de stappenmotor regelt het stationair toerental..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Niet verwisselt met stekker van de extra injector onder je spruitstuk? Volgens mij kan dat namelijk.Haas schreef:Wat doe je op zondag als je terugbent van vakantie...? Juist, sleutelen aan die ellende!
Hij is op zich wel een redelijk eind af als basis auto, zeg maar APK waardig, kooi enz moet er wel nog in, maar dat komt later. Uitlaat hangt er onder, maar ik miste wat klemmen, dus hij lekt nog wat
Heb wel een probleempje, hij loopt 2000 tpm stationair. Rechts op het inlaatspruitstuk zit nog zo'n aansluiting voor het actief koolfilter ofzo, die heb ik niet aangesloten. Als ik die afdop, zakt hij iets, maar niet veel, dus ik gok dat hij nog ergens een lek heeft?? Als ik de carterontluchtingsslangen op de achterzijde van het luchtfilter dichtknijp zakt hij redelijk fors in toeren, maar ik weet niet precies hoe veel, zo lang zijn mijn namelijk armen niet. Als laatste zag ik dat de inlaattemperatuursensor in het gasklephuis niet is aangesloten... die stekker is ff verdwenen van de kabelboom geloof ik, haha. Op de kapotte motor zat die er ook op, dus hij zal nog wel ergens hangen denk ik.
Iemand een idee waar ik kan beginnen met zoeken?
je kan bij mij wel even kijken hoe die zat?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Die bruine moet op de injector
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ah je bedoeld die pot, ik vat m al, laat maarMartijn Kool schreef:actief koolfilter?
bedoel je niet de stappenmotor? als je die niet aansluit is het nogal logisch dat ie wat hoog loopt, de stappenmotor regelt het stationair toerental..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik zou inderdaad denken aan de stappenmotor, de stekker van de pingelsensor en 5e injector kun je inderdaad omdraaien maar daardoor gaat ie geen 2000 RPM lopen.
Anders even met remmenreiniger rondom je inlaatspruitstuk sproeien, gaat ie vanzelf wel harder lopen als ie ergens lekt.
Al is 2000 RPM wel heel fors en zou ie wel belabberd moeten lopen als ie serieus valse lucht trekt, heb ook wel eens uren zitten zoeken en van alles vervangen terwijl het de ECU zelf was. die kwam van een motor af die met auto en al op de kop in de sloot gelegen heeft.
Anders even met remmenreiniger rondom je inlaatspruitstuk sproeien, gaat ie vanzelf wel harder lopen als ie ergens lekt.
Al is 2000 RPM wel heel fors en zou ie wel belabberd moeten lopen als ie serieus valse lucht trekt, heb ook wel eens uren zitten zoeken en van alles vervangen terwijl het de ECU zelf was. die kwam van een motor af die met auto en al op de kop in de sloot gelegen heeft.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Stelschroef bovenop het gasklephuis niet toevallig helemaal uitgedraaid?
geen idee, tis dezelfde stappenmotor van ons orig blok... Zal eens naar de computers kijken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Die bedoel ik niet. Kijk eens bovenop je gasklephuis, daar zit verticaal een schroef in welke je met een platte schroevendraaier kunt stellen. Misschien is hij bij de andere motor verder uitgedraaid en dus hoger stationair loopt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Jij snapt hem
zal morgen eens kijken.... voor de zekerheid....
maar....
het blok liep goed in de oude carrosserie, nu in de nieuwe carrosserie looptie hoger, dus ik verwacht niet dat t ligt aan stelschroeven oid, heb niets gedaan aan gasklephuis, stappenmotor of wat dan ook. Zal wel gewoon een stekker vergeten zijn; concreet: hetgeen onbezet is, is zo'n stekker die ook in je knipperlicht zit, waar 1 van de twee pooltjes bezet is. Deze loopt naar de onderzijde van je gasklephuis, neem aan een temp sensor. Aan de andere kant moet daar een dikke gele draad open naar de grote bruine stekker in de relaiskast. Dit even afgespiekt van de andere kabelboom. Die is niet te verwarren dus met de klopsensor of van 5e injector dus, want de vorm is anders.
ff voor de zekerheid, de stekker voor je 5e injector zit tussen de andere injectorstekkers in toch en de stekker voor de klopsensor zit aan de boom richting je dynamo toch?
maar....
het blok liep goed in de oude carrosserie, nu in de nieuwe carrosserie looptie hoger, dus ik verwacht niet dat t ligt aan stelschroeven oid, heb niets gedaan aan gasklephuis, stappenmotor of wat dan ook. Zal wel gewoon een stekker vergeten zijn; concreet: hetgeen onbezet is, is zo'n stekker die ook in je knipperlicht zit, waar 1 van de twee pooltjes bezet is. Deze loopt naar de onderzijde van je gasklephuis, neem aan een temp sensor. Aan de andere kant moet daar een dikke gele draad open naar de grote bruine stekker in de relaiskast. Dit even afgespiekt van de andere kabelboom. Die is niet te verwarren dus met de klopsensor of van 5e injector dus, want de vorm is anders.
ff voor de zekerheid, de stekker voor je 5e injector zit tussen de andere injectorstekkers in toch en de stekker voor de klopsensor zit aan de boom richting je dynamo toch?
Dat dingetje onder je gasklephuis is een verwarmingselementje om vastvriezen van de gasklep te voorkomen..... Die kan je dus probleemloos weglaten.
Meet ook eens de weerstand naar massa tussen de motor en carrosserie, of motor en - pool. Een slechte massa kan ook ellende geven, en is iets wat wel gerelateerd kan zijn aan je swap.
Meet ook eens de weerstand naar massa tussen de motor en carrosserie, of motor en - pool. Een slechte massa kan ook ellende geven, en is iets wat wel gerelateerd kan zijn aan je swap.
5de injector?? heeft dat met choke te maken?
zal er morgen ff naar kijken. Heb wel gewoon alle orig massakabels vastzitten op het blok en bak. Naar de carrosserie heb ik een nieuw massalint gezet tussen de bak en de linker chassisbalk, dan zit er nog een kabel van -pool naar voorfront en heb nog een kabel tussen takeloog linksachter naar schutbord.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zoiets ja, dat ding spuit wat extra in ofzo als ie koud is.tutuur schreef:5de injector?? heeft dat met choke te maken?
De massa zal dan wel goed zijn met al die frisse massalintjes, dat ene stekkertje die loshangt bij je gasklephuis is net als wat Bart zegt voor je gasklepverwarming.. die heb je hier in Nederland niet echt nodig dus die hangt over het algemeen altijd los.
Ik verdenk toch de stappenmotor die gewoon grandioos vast zit of de ECU zelf. voor de rest kan ik niet echt wat bedenken waarom ie op 2000 RPM zou blijven lopen, mocht je er niet uit komen.. heb nog wel een stuk of 6 ECU's liggen van zowel Clio's als 19 16V's. en nog wel alle F7P motoronderdelen in 5voud om te proberen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Was er geen truc voor? Als je met de stappenmotor rammelt en je hoort hem klapperen: Dan is hij goed. Hoor je hem niet, zit hij vast?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zoiets ja, heb er zoveel liggen dat ik altijd gewoon ff een andere pak.Jean-Paul-S schreef:Was er geen truc voor? Als je met de stappenmotor rammelt en je hoort hem klapperen: Dan is hij goed. Hoor je hem niet, zit hij vast?
Die dingen gaan overigens nooit stuk, meestal zitten ze vast, beetje remmenreiniger en WD40 en ze zijn weer als nieuw.
en welke is dat? Zeg maar aan de bijrijderskant waar ook de aansluiting van de MAP sensor zit? Daar zit niets op namelijk... hoort daar de tankontluchting op met die complete pot die rechtsvoor achter de voorbumper zit?!Bart V schreef:Kijk ook even of het vacuumslangetje van de tankontluchting aangesloten is op het spruitstuk, en of het slangetje ook daadwerkelijk aan de klep zit.
Gasklephuis heeft altijd goed gefunctioneerd, maar zal niet eigenwijs zijn en er ff naar kijken, heb de andere al van die motor afgehaald, dus kan m ff wisselen. De ECU...weet ik eigenlijk niet, of die van onze motor was of van de donor. Wisselen kan geen kwaad uiteraard. Genoeg te doen dus morgen, tnx mannen!
Nee, verder naar voren bijrijderskant achter koplamp, daar zitten wat slangetjes en n klepje.
Yep, dat is em. En dat is dan waarschijnlijk ook je probleemHaas schreef: en welke is dat? Zeg maar aan de bijrijderskant waar ook de aansluiting van de MAP sensor zit? Daar zit niets op namelijk... hoort daar de tankontluchting op met die complete pot die rechtsvoor achter de voorbumper zit?!
Tankontluchting er op (inderdaad vanaf die zwarte pot (koolfilter)en dan zal het wel goed zijn.