[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden
Psss komt de BMW patser weer de hoek om hoor
Ach Arco zal toch niet zo vaak op het circuit hangen gok ik, gewoon even de rand eraf draaien kan prima, maar officieel moet je ze ook weer balanceren dan.
Anderzijds zie je vaak dat die balanceer-inkeping ter grootte is van ~10 gram op 'n kleine radius, dus ik zou dat ook verwaarlozen.
Ach Arco zal toch niet zo vaak op het circuit hangen gok ik, gewoon even de rand eraf draaien kan prima, maar officieel moet je ze ook weer balanceren dan.
Anderzijds zie je vaak dat die balanceer-inkeping ter grootte is van ~10 gram op 'n kleine radius, dus ik zou dat ook verwaarlozen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die op de foto gemonteerd zijn, zijn dacht ik Febi's of ABS.tutuur schreef:Dit zijn Brembo HC schijven
Lagers zijn al groter (fusee van Clio 16V) en Brembo heeft al een after-market line met alu harten (helaas nog geen Renault's 280mmTim schreef:Of schijven met een aluminium hart monteren, dat scheelt weer wat en is beter voor de warmte in de lagers
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Steven schreef:Psss komt de BMW patser weer de hoek om hoor
Ach Arco zal toch niet zo vaak op het circuit hangen gok ik, gewoon even de rand eraf draaien kan prima, maar officieel moet je ze ook weer balanceren dan.
Anderzijds zie je vaak dat die balanceer-inkeping ter grootte is van ~10 gram op 'n kleine radius, dus ik zou dat ook verwaarlozen.
Eerst eens kijken met die Brembo Max of ze uit steken ja of de nee. En correct, ik zal niet vaak op het circuit te vinden zijn
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dit weekend ff weer in Dokkum en dat hebben ze vanmiddag geweten.... Klein rondje gereden na wat upgrades
Probleem met de remschijf die verder uitstak dan de remblok, zat in het feit dat de Mintex remblokken zo'n 3mm minder "vleesch" hebben t.o.v. een Bosch remblokset die ik cheapo op de kop heb getikt
Links de Mintex, rechts de Bosch.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 671cf2.jpg[/img]
Vandaag maar eens de remmenupgrade uitgevoerd
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 0adafa.jpg[/img]
Beetje verschil in grootte en dikte
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... a6df50.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... eeb266.jpg[/img]
De op maat (7mm dik) gemaakte spacers/ringen t.b.v. de remklauwen
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 89fa6b.jpg[/img]
Hier zie je ze gemonteerd zitten tussen fusee en remklauw
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 5133de.jpg[/img]
Zou het groot genoeg zijn ?
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 438218.jpg[/img]
Langere bouten om de remklauw te monteren
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... e65dc4.jpg[/img]
HRC 23,8mm 4xM10 van een Laguna 1/Scenic 1
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 4ba6aa.jpg[/img]
Past makkelijk
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 36b6de.jpg[/img]
Gemonteerd met een 5mm spacer. Een 3mm komt er tussen ipv de 5mm zodat je wat meer vleesch over hebt van de naaf voor het centreren van je velgen.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... eb4032.jpg[/img]
Fuelpump upgrade
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 1021bc.jpg[/img]
Een mooie upgrade. Wordt o.a. gemonteerd op de R21. Vaak als imitatie, maar ik wil gewoon degelijkheid en was te koop voor een leuk prijsje
Gemonteerd en vanmiddag ff proefgereden. Motor loopt iets rijker zag ik. Trekt nu echt mooi door naar de 6000rpm zonder aarzeling. Poot vol op het gas en niks sputteren of geen brandstof krijgen vanaf zo'n 4000rpm Gaat nu als de brandweer. Turbodruk kan weer iets omhoog
Tevens nog een bijrijdersstoel geplaatst. Een Phase1 in redelijke staat. Niet de netste, maar goed genoeg voor erbij. Staat wat netter dan alleen een kuipje
Probleem met de remschijf die verder uitstak dan de remblok, zat in het feit dat de Mintex remblokken zo'n 3mm minder "vleesch" hebben t.o.v. een Bosch remblokset die ik cheapo op de kop heb getikt
Links de Mintex, rechts de Bosch.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 671cf2.jpg[/img]
Vandaag maar eens de remmenupgrade uitgevoerd
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 0adafa.jpg[/img]
Beetje verschil in grootte en dikte
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... a6df50.jpg[/img]
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... eeb266.jpg[/img]
De op maat (7mm dik) gemaakte spacers/ringen t.b.v. de remklauwen
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 89fa6b.jpg[/img]
Hier zie je ze gemonteerd zitten tussen fusee en remklauw
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 5133de.jpg[/img]
Zou het groot genoeg zijn ?
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 438218.jpg[/img]
Langere bouten om de remklauw te monteren
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... e65dc4.jpg[/img]
HRC 23,8mm 4xM10 van een Laguna 1/Scenic 1
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 4ba6aa.jpg[/img]
Past makkelijk
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 36b6de.jpg[/img]
Gemonteerd met een 5mm spacer. Een 3mm komt er tussen ipv de 5mm zodat je wat meer vleesch over hebt van de naaf voor het centreren van je velgen.
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... eb4032.jpg[/img]
Fuelpump upgrade
[img]http://i608.photobucket.com/albums/tt17 ... 1021bc.jpg[/img]
Een mooie upgrade. Wordt o.a. gemonteerd op de R21. Vaak als imitatie, maar ik wil gewoon degelijkheid en was te koop voor een leuk prijsje
Gemonteerd en vanmiddag ff proefgereden. Motor loopt iets rijker zag ik. Trekt nu echt mooi door naar de 6000rpm zonder aarzeling. Poot vol op het gas en niks sputteren of geen brandstof krijgen vanaf zo'n 4000rpm Gaat nu als de brandweer. Turbodruk kan weer iets omhoog
Tevens nog een bijrijdersstoel geplaatst. Een Phase1 in redelijke staat. Niet de netste, maar goed genoeg voor erbij. Staat wat netter dan alleen een kuipje
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ziet er goed uit Arco, heb je netjes opgelost!
Stoeltje nog ff gewassen voor je hem er in hebt gezet?
Stoeltje nog ff gewassen voor je hem er in hebt gezet?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Zachte vochtige borstel, Febreze en een stofzuiger. Ik vond het prima
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Me like die remmenupgrade Moet zoiets toch ook maar eens op mn GT passen. Had je nu 280 of 285 schijven? Ik heb nu de 285 'big brake' van CGB dus vraag me af of die schijven kan behouden icm met de Brembo's.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nope, kan niet. De 280mm*24 remschijven van bv een Clio 2 RS zijn nodig.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik heb nog wel knappe schijven liggen, klauwen zijn helaas net verkocht. Was geen interesse voor dus heb ze maar los verkocht
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dit weekend weer ff in Fryslan... Mooie weer, dus ... de 5 wassen en daarna Noord-Friesland onveilig maken
Turbodruk op 1.2 bar en dankzij de grotere Bosch brandstofpomp geen twijfeling meer bij volgas Er hebben er een paar een niet zo leuke middag gehad
Alleen remmen blijven raar op 1 of andere manier. Remblokken gewisseld naar de Mintex 1884 en nog steeds niet wat ik wil hebben in vergelijk met m'n Megane Zou de rembekrachtiger of de vacuümslang niet meer goed zijn ?? Ik moet echt hard trappen (alsof ik het pedaal door het schutbord heen wil trappen) om remdruk/remvertraging te hebben. Pedaal is hard, niets mis mee, maar mis vertraging ... Strange.
Tevens ook de bumperstrips gemonteerd. Helaas geen
Turbodruk op 1.2 bar en dankzij de grotere Bosch brandstofpomp geen twijfeling meer bij volgas Er hebben er een paar een niet zo leuke middag gehad
Alleen remmen blijven raar op 1 of andere manier. Remblokken gewisseld naar de Mintex 1884 en nog steeds niet wat ik wil hebben in vergelijk met m'n Megane Zou de rembekrachtiger of de vacuümslang niet meer goed zijn ?? Ik moet echt hard trappen (alsof ik het pedaal door het schutbord heen wil trappen) om remdruk/remvertraging te hebben. Pedaal is hard, niets mis mee, maar mis vertraging ... Strange.
Tevens ook de bumperstrips gemonteerd. Helaas geen
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Voel jij je pedaal ook zakken als je de motor start? Dat je de bekrachtiger ook in werking voelt treden?
Zo aggressief en direct als de nieuwere auto's zal het helaas nooit worden, maar het het kan toch best lekker bijten met wat grotere diameter en een happig blokje
Zo aggressief en direct als de nieuwere auto's zal het helaas nooit worden, maar het het kan toch best lekker bijten met wat grotere diameter en een happig blokje
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hmmzz... Niet opgelet vandaag eigenlijk
Tja, dat happige is wel lekker, maar mag toch wel verwachten met 280mm en 4 pots Brembo's i.c.m. die Mintex (en ook nog ff een setje Bosch geprobeerd hiervoor) dat het wel fatsoenlijk wil afremmen (tegen het blokkeren aan zeg maar met zo'n lichte auto) ... Nu gaat de auto een beetje zoeken als je maximaal wil afremmen en dan zit ik nog niet met m'n kop tegen de voorruit
Tja, dat happige is wel lekker, maar mag toch wel verwachten met 280mm en 4 pots Brembo's i.c.m. die Mintex (en ook nog ff een setje Bosch geprobeerd hiervoor) dat het wel fatsoenlijk wil afremmen (tegen het blokkeren aan zeg maar met zo'n lichte auto) ... Nu gaat de auto een beetje zoeken als je maximaal wil afremmen en dan zit ik nog niet met m'n kop tegen de voorruit
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik heb precies hetzelfde, maar dan met standaard remmerij... Ik moet er nog eens aan beginnen.
Je zou zeggen dat het toch grotendeels hetzelfde zou moeten remmen als onze Clio, maar dat is echt een wereld van verschil. Met de Clio hoef ik maar naar get pedaal te kijken en hij grijpt al. Dat moet toch op te lossen zijn, zou je zeggen.
Je zou zeggen dat het toch grotendeels hetzelfde zou moeten remmen als onze Clio, maar dat is echt een wereld van verschil. Met de Clio hoef ik maar naar get pedaal te kijken en hij grijpt al. Dat moet toch op te lossen zijn, zou je zeggen.
Nou kijk eens of die vacuumbekrachtiger nog ok werkt, of check ook die one-way-valve die in de leiding zit (niet zeker, maar dacht het wel?) Of de plug achterop je spruitstuk, dat is zo'n ding met een kogeltje en een veertje die willen ook nog wel eens vervuilen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Zitten toch 2 onewayvalves achter op het spruitstuk bij een gt. Ene is voor de carter ontluchting ander voor de remmen.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
De echte 'bite' moet je toch in je blokken zoeken, zelfs koud zit er bij mijn clio al een wereld van verschil tussen de betere sportremblokken zoals de ds2500/cl rc en standaard spul /mintex.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Vanmorgen nog ff een chekje gedaan. Geen rembekrachtiging ...
Pedaal zakt niet in o.i.d. bij starten of zonder draaiende motor en een aantal keren pompen.
Zal dus of de one-way-valve zijn of de rembekrachtiger zelf (die ok al bijna 30 jaar oud is) welke niet functioneert.
Nog een klusje erbij dus ...
Pedaal zakt niet in o.i.d. bij starten of zonder draaiende motor en een aantal keren pompen.
Zal dus of de one-way-valve zijn of de rembekrachtiger zelf (die ok al bijna 30 jaar oud is) welke niet functioneert.
Nog een klusje erbij dus ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Eerst ff die klep achter op het inlaatspruitstuk vervangen en als dat geen oplossing bied zal de rembekrachtiger aan de beurt zijn ... (moet weer alles los van de hoofdremcilinder )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Je kan die klep wel reinigen door 'm even in de diesel te laten weken, heb ik destijds gedaan met degene van de carterontluchting, die bleef bij mij toen openstaan met als gevolg dat de motor liep alsof er continue ALS aanstond
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ben alleen niet meer zo vaak in Dokkum, dus dat gaat ff niet. Heb er dacht ik nog 2 liggen, anders bestel ik wel een nieuwe voor de volgende keer dat ik er weer ben (over een week of 5 denk ik zo )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 4640
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
rembekrachtiger van een kangoo past, geloof dat pedaal bevestiging iets anders is maar eenvoudig aan te passen en is een slagje groter.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ook al naar gekeken voor wat groters, maar dat past niet kwa omvang (Megane, Clio, Laguna)
Eerst maar eens testen met een andere klep en een vauummeter op de bekrachtiger zelf.
Eerst maar eens testen met een andere klep en een vauummeter op de bekrachtiger zelf.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11128
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Clio of 19 past wel. zo had ik het er ook in zitten.Arco schreef:Ook al naar gekeken voor wat groters, maar dat past niet kwa omvang (Megane, Clio, Laguna)
Eerst maar eens testen met een andere klep en een vauummeter op de bekrachtiger zelf.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hmmzz... De ruimte is wat beperkt bij mij, maar dat zou dus ook nog moeten kunnen ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nog steeds m'n remmen niet zoals ik ze wil hebben ...
Rembekrachtiger werkt goed, terugslagklep is dikke prima. Houdt keurig vacuüm vast
Afgelopen zaterdag alles nog eens los gehaald en na gelopen incl. ontluchten en verwisselen van klepjes, alles bleef hetzelfde...
Ik vermoed dat de HRC die ik heb gemonteerd (TRW PMA205) niet juist is. Alsof de slag te kort is die hij moet maken. Dat de pen van het rempedaal niet volledig tegen de pen van de HRC aan zit en dus dat ik maar b.v. 1 cm in druk ipv 2.5cm (???)
(zelfde probleem had ik met de HRC van een Clio 1.8 16V, de LPR 1228 / TRW PMF148 ... )
Maar wat is dan het verschil tussen de PMA205 en de PMK474 ??
http://www.oscaro.com/maitre-cylindre-d ... 9794-258-p
http://www.oscaro.com/maitre-cylindre-d ... 1196-258-p
En dan heb je ook nog de PMK500 (4xM10) (gemonteerd op Laguna V6 en Peupo V6)
Iemand die mij wellicht wat verder kan helpen ?
*edit*
Na wat zoekwerk heb ik denk ik toch de verkeerde (goedkoop = duurkoop) keuze gemaakt. de PMK500 is zo'n 1.5cm langer dan de PMA205 ...
Morgen eens verder zoeken en dinsdag een andere HRC bestellen en monteren.
Rembekrachtiger werkt goed, terugslagklep is dikke prima. Houdt keurig vacuüm vast
Afgelopen zaterdag alles nog eens los gehaald en na gelopen incl. ontluchten en verwisselen van klepjes, alles bleef hetzelfde...
Ik vermoed dat de HRC die ik heb gemonteerd (TRW PMA205) niet juist is. Alsof de slag te kort is die hij moet maken. Dat de pen van het rempedaal niet volledig tegen de pen van de HRC aan zit en dus dat ik maar b.v. 1 cm in druk ipv 2.5cm (???)
(zelfde probleem had ik met de HRC van een Clio 1.8 16V, de LPR 1228 / TRW PMF148 ... )
Maar wat is dan het verschil tussen de PMA205 en de PMK474 ??
http://www.oscaro.com/maitre-cylindre-d ... 9794-258-p
http://www.oscaro.com/maitre-cylindre-d ... 1196-258-p
En dan heb je ook nog de PMK500 (4xM10) (gemonteerd op Laguna V6 en Peupo V6)
Iemand die mij wellicht wat verder kan helpen ?
*edit*
Na wat zoekwerk heb ik denk ik toch de verkeerde (goedkoop = duurkoop) keuze gemaakt. de PMK500 is zo'n 1.5cm langer dan de PMA205 ...
Morgen eens verder zoeken en dinsdag een andere HRC bestellen en monteren.
Laatst gewijzigd door Arco op zo 5 apr 2015 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Je weet 100% zeker dat het goed luchtvrij is? Ik weet nog dat ik bij mijn clio de voorklauwen (met grotere zuiger) ook niet lekker ontlucht kreeg. Enkel in losse toestand (uiteraard wel de remslang eraan ) kreeg ik het zaakje lekker ontlucht. Blijkbaar was de hoek in gemonteerde toestand net niet ok waardoor er ergens een belletje lucht bleef zitten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
In totaal nu 4x ontlucht. Er zit echt geen lucht meer in.
Na wat zoekwerk blijkt er toch wat lengte verschil te zitten tussen de diverse HRC's ...
De PMA205 is zo'n 1.5cm korten dan de PMK474 en PMK500 n(volgens de maten van ATE) ... Na wat verder lezen gebruiken de Fransen overwegend de HRC van een Safrane/Lagnua V6 / Peupo V6 : de PMK500.
Na wat zoekwerk blijkt er toch wat lengte verschil te zitten tussen de diverse HRC's ...
De PMA205 is zo'n 1.5cm korten dan de PMK474 en PMK500 n(volgens de maten van ATE) ... Na wat verder lezen gebruiken de Fransen overwegend de HRC van een Safrane/Lagnua V6 / Peupo V6 : de PMK500.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nope. En als ik het kon doen zou ik het nog niet doen.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"