ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Houd er wel rekening mee dat je dan de druk meet die je blok in gaat. Je turbo staat dan iets harder te blazen. Je verliest ongeveer 0,2-0,3 bar door je carb en ic. Dus schroef je de druk op naar 1bar op je meter staat je turbo wel 1,3bar te blazen. Met een originele kan dat toch problemen geven :beer:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

met andere woorden: andere turbo ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

-Ray- schreef:met andere woorden: andere turbo ;)
Jij snapt het :p
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Ik heb ff een probleem secu vraagje, gisteravond ging mn gtt in 1 keer raar doen op de snelweg, op eens stotteren enzo, ik rook een brandluchtje dus snel aan de kant gezet. Wilde mn contact uitdoen en trok de sleutel er uit........maar de motor bleef nog lopen?

Na ff gekeken te hebben bleek het massaoogje van de dynamo kapot te zijn gesmolten. En na afgesleept te zijn naar huis, vandaag even wat losgehaald en gedaan. Toen ik de dynamo er af had gehaald/losgekoppeld had, ging de motor gewoon uit zoals het hoort. Mijn gedachte is dus dat de dynamo intern kortsluiting maakt, zou dat kunnen?
Als ik de massa aan probeer te sluiten aan de dynamo krijg ik dikke vonken en dat lukt dus niet verder.

Heeft iemand een idee? Hoe kan het uberhaupt dat de motor blijft draaien als ik mn sleutel er uit trek?
R 5 Convertible Rulezz
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Iemand een idee of een lichtschakelaar van een 'normale ' 5 hetzelfde is als van een GTT? Neem aan van wel, maar weet het niet zeker?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ja is het zelfde.

Ik heb laatst nog een hele goede nieuwe op de sloop gehaald.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Top (Y) Dan ga ik maar eens op zoek :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

@ Merijn, Steven, Florus en Ed_pret;

Even terugkomend op die Bailey DV, hebben jullie een single piston of een twin piston?

Ik heb nu namelijk een Bailey gevonden op MP, maar dat is een twin piston. En die zijn voornamelijk voor motoren met een luchtmassameter. De single piston is ontworpen voor een carb. motor (staat op de site van Baileys). Dus is een twin piston wel of niet te gebruiken op een GT?

Zelfde geldt voor de Bollen Racing dumpvalve op MP, die is ook dubbelwerkend (twin piston).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18299
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zover ik weet is het een single piston BAiley's die ik en Florus hebben.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb ook een single piston gehad... Geen idee of die andere werken op een GT.
ed_pret
Berichten: 643
Lid geworden op: vr 26 jan 2001 0:00
Locatie: Den Haag

same here had ook een single
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

dito.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

MartijnG schreef:@ Merijn, Steven, Florus en Ed_pret;

Even terugkomend op die Bailey DV, hebben jullie een single piston of een twin piston?

Ik heb nu namelijk een Bailey gevonden op MP, maar dat is een twin piston. En die zijn voornamelijk voor motoren met een luchtmassameter. De single piston is ontworpen voor een carb. motor (staat op de site van Baileys). Dus is een twin piston wel of niet te gebruiken op een GT?

Zelfde geldt voor de Bollen Racing dumpvalve op MP, die is ook dubbelwerkend (twin piston).
Ja, is best te gebruiken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb ook een dubbelzuiger, ik denk de rest ook.

Die 2e zuiger is nix anders dan een plastic klepje die em luchtdicht afsluit zodat MAF/AFM-motoren geen vreemde mengsels maken.
En voor je GT zorg je dat je geen ongefilterde lucht aanzuigt stationair, dus alleen maar beter. Sommige blijven namelijk open staan.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Hoe ziet dat eruit dan? volgens mij zit dat er bij de mijne niet op......mijnes blijft bij stationair openstaan....
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wat ik tot nu toe gezien heb, is dat de single piston (DV24) een 90 graden aansluiting heeft voor de vacuumslang, en de twin piston (DV26) heeft een rechte aansluiting voor de vacuumslang...

Dus elke dubbelzuiger dumpvalve past ook op de GT...mooi, dat maakt de keus al wat groter (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Immer wieder die verdammte Holländer
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Goh, die Twingo die erachter staat komt bekend voor :)

Verder niet echt mijn smaak...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

al 2500 geboden :(
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

:lol:

je gaat er toch niet weer zo'n barrel bijkopen hé? :p
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dat kan niet, het terrein staat al bijna vol :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

nah, dan koopt ie dat weiland er wel bij....... :lol: :D :wink:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ja maar dan legt ie gelijk een circuit aan ala Ter Apel :lol: :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

voor 500 haal ik hem vanavond nog op :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das mijn prijs, afblijven!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

:D :lol: :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

[img]http://img401.imageshack.us/img401/3644 ... 4lobi3.jpg[/img]

Kwam deze foto tegen op Internet, bekende van hier?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

AnthonyR schreef:[img]http://img14.imagevenue.com/aAfkjfp01fo ... _614lo.jpg[/img]

Kwam deze foto tegen, bekende van hier?
Moeilijk te zien.... :p

Edit : net deed de foto het niet :p

Euh zegt mij niets nu k de foto wel kan zien ............
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het kunnen er 2 zijn, volgens het register... :)

- PY-13-HR - (Alpine magazine, afgemeld)
- PY-57-KY - Blauw (phase1, BW's CRS)

Maar dit zijn beide phase 1's en die op de foto is dat hoogstwaarschijnlijk niet.
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 27 jun 2007 7:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Is het een oude foto???

Lijkt op dat frontmount project van Peter?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ja, had ik al gezien,.

Maar nr 1 bestaat niet meer en nr. 2 is een ph 1 :p

Dus weer ene nieuwe in t register :lol:

Mail dat bedrijf effe?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

En er worden wel vaker andere kentekens gebruikt om GT te verrijden :lol:

VH / YL verhaal op de 5 GT meeting :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Yori1985
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 27 jun 2007 14:45
Locatie: Waalwijk

hey, ik ben nieuw hier en ik heb een aantal vraagjes betreffende een R5 gtt.
ik wil een renault 5 gt turbo gaan kopen om eraan te sleutele en eventueel voor op het circuit, maar zijn er nog tips waar ik op moet lette bij de aanschaf van zoŽn wagentje en wat de zwakke plekke zijn van de gtt.
En zijn onderdelen moeilijk te krijgen?
en als laatste vraag is er hier iemand die er toevallig nog eentje te koop heeft staan??
alvast bedankt gr yori
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Gewoon Marktplaats e.d in de gaten houden, staan er altijd wel een paar op
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Gesloten