[5 GTT] Arco's "Le Monstre Vert" : we blijven rijden
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb nog wel een hrc liggen, gebruikt maar in goede staat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Goed ...
PMK474 gemonteerd. Is t.o.v. de PMA205 maar zo'n 5mm langer
Pedaal druk is een fractie beter, maar dan ook echt een fractie Nog een keer remverversingapparaat erop. Geen lucht meer. Nog steeds hetzelfde...
Morgen maar weer eens demonteren en eens vogelen met een opvulling of busje o.i.d. ...
* to be continued *
PMK474 gemonteerd. Is t.o.v. de PMA205 maar zo'n 5mm langer
Pedaal druk is een fractie beter, maar dan ook echt een fractie Nog een keer remverversingapparaat erop. Geen lucht meer. Nog steeds hetzelfde...
Morgen maar weer eens demonteren en eens vogelen met een opvulling of busje o.i.d. ...
* to be continued *
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ehm, is het nu misschien dat de padaaldruk zo laag is omdat je van die extra grote brembo's hebt? die hebben natuurlijk echt een flinke pak meer olie nodig om druk op te bouwen. Dus is moet je misschien een nog grotere hoofdrem cilinder monteren
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Origineel heeft de Peupo ook een HRC met 23.8mm erop zitten.
En die Fransen rijden ook met 23.8 van een Laguna/Safrane/Peupo/Scenic ...
En die Fransen rijden ook met 23.8 van een Laguna/Safrane/Peupo/Scenic ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Goed.
Vanmorgen weer ff bezig geweest. HRC wederom gedemonteerd en nu een busje van +/- 7mm in de buis van de HRC geplaats waar de pen van rembekrechtiger in komt.
Pedaal gevoel is nu 1000x beter. Meteen aangrijpen als het ware, maar .... ik mis een bepaalde "bite" t.o.v. van Megane en voorgaand de Clio.
Zal wel aan de blokken liggen (MIntex MDB1882 heb ik er nu gemonteerd zitten) vermoed ik zo... Remvertraging op de rembank is +/- 4.00 aan de voorzijde en mijns insziens is dat te weinig ...
Vanmorgen weer ff bezig geweest. HRC wederom gedemonteerd en nu een busje van +/- 7mm in de buis van de HRC geplaats waar de pen van rembekrechtiger in komt.
Pedaal gevoel is nu 1000x beter. Meteen aangrijpen als het ware, maar .... ik mis een bepaalde "bite" t.o.v. van Megane en voorgaand de Clio.
Zal wel aan de blokken liggen (MIntex MDB1882 heb ik er nu gemonteerd zitten) vermoed ik zo... Remvertraging op de rembank is +/- 4.00 aan de voorzijde en mijns insziens is dat te weinig ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Goed... Het busje was ook geen succes... Blokkerende remmen op de snelweg. Hard pedaal, geen beweging in te krijgen....Beetje hete remmen... Door warmte uitgezet, maar zover dat t vastloopt... Raar. Afgesleept naar de werkplaats in Rotterdam (gelukkig was ik maar zo'n 18km verderop richting Gouda).
Weer in de werkplaats de HRC gedemonteeetd en busje verwijderd. Systeem weer 2x ontlucht.
Morgen i.i.g. in Kampen aanwezig.
Weer in de werkplaats de HRC gedemonteeetd en busje verwijderd. Systeem weer 2x ontlucht.
Morgen i.i.g. in Kampen aanwezig.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wat een gezeik
Is toch al eens vaker een 23,8 gemonteerd? Heb nooit over dit soort issues gelezen
Is toch al eens vaker een 23,8 gemonteerd? Heb nooit over dit soort issues gelezen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Daarom snap ik er ook geen snars van ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Wat een gedonder met die remmen Arco
Mooi dat je er wel bij kunt zijn
Mooi dat je er wel bij kunt zijn
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Je zou ipv een busje ertussen te doen , ook kunnen checken of de stift in de rembekrachtiger in/uit te draaaien is. Ik heb een megane bekrachtiger liggen waarvan je de stift gewoon kunt verstellen,Arco schreef:Goed... Het busje was ook geen succes... Blokkerende remmen op de snelweg. Hard pedaal, geen beweging in te krijgen....Beetje hete remmen... Door warmte uitgezet, maar zover dat t vastloopt... Raar. Afgesleept naar de werkplaats in Rotterdam (gelukkig was ik maar zo'n 18km verderop richting Gouda).
Weer in de werkplaats de HRC gedemonteeetd en busje verwijderd. Systeem weer 2x ontlucht.
Morgen i.i.g. in Kampen aanwezig.
Maar dat kan niet met alle rembekrachtigers, die van mijn clio heeft het weer niet.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Je moet in ieder geval zorgen dat als het pedaal niet bediend wordt de hoofdremcilinder ook niet bediend wordt. Als je die pen uitdraait om bijvoorbeeld een te kleine hoofdremcilinder te kunnen gebruiken zonder de te grote vrije slag heb je kans dat de hoofdremcilinder iets ingedrukt staat en dan komt de zuiger in de hoofdremcilinder niet meer ver genoeg terug om de "compensatiegaatjes" te openen en blijven de remmen vast zitten omdat de zuigers in de remklauwen niet meer goed terugkomen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Op de terugweg ook
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Was gaaf om het rijtje GTT's op te terugweg te zien rijden op de snelweg Viel lekker op qua kleurencombinatie
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hoppa ! Foutloos door de APK !
Ff ruim 10.000km in 11 maanden tijd verreden met de 5 (waarvan ie er zo'n 4 maanden heeft stilgestaan afgelopen winter)
Ff ruim 10.000km in 11 maanden tijd verreden met de 5 (waarvan ie er zo'n 4 maanden heeft stilgestaan afgelopen winter)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Netjes! Gefeliciteerd!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
CO was / is op de grens. 4.43%
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ach, die is zo afgesteld
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
zo hoort dat .Arco schreef:Hoppa ! Foutloos door de APK !
Ff ruim 10.000km in 11 maanden tijd verreden met de 5 (waarvan ie er zo'n 4 maanden heeft stilgestaan afgelopen winter)
gewoon gebruiken dat oude spul ,kan je moderne autos mee op jagen .
das een erg leuk tijd verdrijf met een oa. een r5
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Mooi man! Gefeliciteerd!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Aangezien seizoen 2016 voor de deur staat en er nog wat gedaan moet worden, het topic maar eens ff afstoffen...
Na de meeting vorig jaar nog met de 5 naar het 30 jarig jubileum geweest in La Chatre zonder problemen en ook weer op vakantie geweest in Bretagne.
Aldaar 1 klein probleempje gehad met de wissermotor die los zat in een hevige regenbui op de snelweg met als gevolg dat de wissers het niet meert deden
2 boutjes los en het wissermechanisme zat geblokkeerd
Daarna nog wat woon-werk km's gemaakt met als totaal een kleine 8000km dacht ik tot eind november 2015.
Voor volgend weekend staat er wat onderhoud gepland kwa olie verversen incl. filter & brandstoffilter. Kleppen stellen zal ook wel weer gebeuren.
Als 't mee zit dan wil ik beide aandrijfassen ook wisselen met een ander vers setje i.v.m. wat gekraak / geklapper in de assen bij hard insturen.
Tevens ook maar eens weer de stabilisatorstangrubbers aanpassen. Zit niet naar mijn zin nu. Remsysteem wederom eens ontluchten na het reinigen en invetten van de remblokken.
Banden zijn nog steeds prima. Valt mij tegen van die Yoko's. Had verwacht dat ze zo onderhand wel op zouden zijn Wordt i.i.g. wel het laatste seizoen voor ze
Onlangs de Bailey's blow of vlve gedemonteerd en gereingd incl. invetten. Bij laatste ritten bleef deze wat hangen. Vermoedde een kapotte veer of afdichting, maar was waarschijnlijk vuil.
Nog een vraag m.b.t. de actuator.
De GT2056 heeft een standaard die gaat tot 16psi oftwel 1.13bar volgens de info die ik kan vinden op internet. Als ik mijn druk nu verder wil verhogen richting de 1.4 bar (op de meter), moet ik dan ook mijn actuator wijzigen naar een andere die meer druk aan kan ? Of is die 16psi boven op onze atmosferische druk ?
Ik lees her en der (o.a. Fiat Punto) dat er 1.6 bar gedraaid wordt met een standaard actuator.
Wie o wie weet of heeft het antwoord ?
Na de meeting vorig jaar nog met de 5 naar het 30 jarig jubileum geweest in La Chatre zonder problemen en ook weer op vakantie geweest in Bretagne.
Aldaar 1 klein probleempje gehad met de wissermotor die los zat in een hevige regenbui op de snelweg met als gevolg dat de wissers het niet meert deden
2 boutjes los en het wissermechanisme zat geblokkeerd
Daarna nog wat woon-werk km's gemaakt met als totaal een kleine 8000km dacht ik tot eind november 2015.
Voor volgend weekend staat er wat onderhoud gepland kwa olie verversen incl. filter & brandstoffilter. Kleppen stellen zal ook wel weer gebeuren.
Als 't mee zit dan wil ik beide aandrijfassen ook wisselen met een ander vers setje i.v.m. wat gekraak / geklapper in de assen bij hard insturen.
Tevens ook maar eens weer de stabilisatorstangrubbers aanpassen. Zit niet naar mijn zin nu. Remsysteem wederom eens ontluchten na het reinigen en invetten van de remblokken.
Banden zijn nog steeds prima. Valt mij tegen van die Yoko's. Had verwacht dat ze zo onderhand wel op zouden zijn Wordt i.i.g. wel het laatste seizoen voor ze
Onlangs de Bailey's blow of vlve gedemonteerd en gereingd incl. invetten. Bij laatste ritten bleef deze wat hangen. Vermoedde een kapotte veer of afdichting, maar was waarschijnlijk vuil.
Nog een vraag m.b.t. de actuator.
De GT2056 heeft een standaard die gaat tot 16psi oftwel 1.13bar volgens de info die ik kan vinden op internet. Als ik mijn druk nu verder wil verhogen richting de 1.4 bar (op de meter), moet ik dan ook mijn actuator wijzigen naar een andere die meer druk aan kan ? Of is die 16psi boven op onze atmosferische druk ?
Ik lees her en der (o.a. Fiat Punto) dat er 1.6 bar gedraaid wordt met een standaard actuator.
Wie o wie weet of heeft het antwoord ?
Laatst gewijzigd door Arco op za 5 mar 2016 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Bleepvalve ertussen (onder de motorkap) dus lucht laten weglekken. Heb ik ergens nog wel liggen om te proberen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Exact, simpelste en goedkoopste oplossing voor de 5GTT
Je kan ook de actuator zelf soms ook verstellen, vaak zit er dan schroefdraad op het uiteinde, waardoor je deze gewoon verder in kan draaien voor meer voorspanning en dus uiteindelijk hogere turbodruk.
Plaatje bij het praatje:
[img]http://i999.photobucket.com/albums/af11 ... tor_37.jpg[/img]
Je kan ook de actuator zelf soms ook verstellen, vaak zit er dan schroefdraad op het uiteinde, waardoor je deze gewoon verder in kan draaien voor meer voorspanning en dus uiteindelijk hogere turbodruk.
Plaatje bij het praatje:
[img]http://i999.photobucket.com/albums/af11 ... tor_37.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat weet ik
Mij gaat het er meer om tot hoe ver de actuator de druk kan vasthouden zonder drukverlies (oftwel totdat de wastegate open gaat).
En of je dus op den duur op zoek moet naar 1 die verder reikt.
Mij gaat het er meer om tot hoe ver de actuator de druk kan vasthouden zonder drukverlies (oftwel totdat de wastegate open gaat).
En of je dus op den duur op zoek moet naar 1 die verder reikt.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Na 2 jaar rijden was vandaag de dag om eens te zien of ik het goed heb gedaan. Enerzijds wist ik al dat het goed zat, want na ruim 20.000 km loopt het blok nog steeds erg goed.
Toch merk ik de laatste tijd wat ontstekingsproblemen o.i.d. Lijkt bij volle druk alle brandstof niet te ontbranden, hij krijgt teveel brandstof lijkt het wat niet wil ontbranden. AFR is dan zo rond 11. Motor loopt het best als deze tegen de 13 zit heb ik gemerkt.
Laat ik ff gas iets los en daarna vol gas, dan gaat alles goed.
AFR is prima, al loopt deze wel op in de hogere toerengebieden bij volle druk.
Hoofdsproeier moet weer iets groter en de inlaatluchttemperatuu moet naar bedeneden.
Alhier het resultaat.
@ Steven : waar is dat kratje met Juupkes ?
Toch merk ik de laatste tijd wat ontstekingsproblemen o.i.d. Lijkt bij volle druk alle brandstof niet te ontbranden, hij krijgt teveel brandstof lijkt het wat niet wil ontbranden. AFR is dan zo rond 11. Motor loopt het best als deze tegen de 13 zit heb ik gemerkt.
Laat ik ff gas iets los en daarna vol gas, dan gaat alles goed.
AFR is prima, al loopt deze wel op in de hogere toerengebieden bij volle druk.
Hoofdsproeier moet weer iets groter en de inlaatluchttemperatuu moet naar bedeneden.
Alhier het resultaat.
@ Steven : waar is dat kratje met Juupkes ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mooi resultaat!
De AFR die gemeten wordt op de bank, dat is de probe die achter in de uitlaat geschoven wordt neem ik aan?
Wat is je redenatie achter het vergroten van je hoofdsproeier? Ik heb bij namelijk gemerkt dat ik 0,0 verschil heb op vollast als ik de hoofdsproeier wissel. Alleen op 'cruising' maakt het bij mij verschil. Ik ben van een 130 (had ff niks anders) naar nu een 124 gegaan (of wat het nou 122). Daarmee ben ik bij 'cruising' van ~12-13 naar ~14-15 gegaan. Vollast draai ik momenteel nog steeds 10.7-11.0 (eigenlijk te rijk, maar het koelt tenminste lekker) @ 1.2 bar onder de gasklep.
Bij mij zit er momenteel dus in;
124 main (of dus een 122, ben ik ff kwijt) (org. 120)
100 a/c (org. 125)
100 1st stage (org. 100)
100 2nd stage (org. 100)
Wil eigenlijk naar een AFR van ~12 om wat meer vermogen vrij te krijgen, maar krijg het nog niet netjes voor elkaar. Wil eigenlijk nog van de 2nd stage afblijven omdat je daar geen weg terug hebt (en omdat ik geen zin heb om weer de hele carb te rebuilden na het boren). a/c had ik al eens verkleind naar 90, maar daar wordt ie alleen maar rijker van. Misschien dat ik binnenkort eens de 1st stage probeer te verkleinen naar 90, kijken wat dat doet.
Naar welke AFR loopt die van jou nu, je zegt dat deze toeneemt bovenin? En ga je nu ook voor een FMIC?
P.S. ik heb laatst sproeiers besteld via eBay (alfa1750) i.p.v. Jett Autosport. Daar zijn ze maar ~€4 per stuk. Jett is namelijk bijna uitverkocht zag ik.
De AFR die gemeten wordt op de bank, dat is de probe die achter in de uitlaat geschoven wordt neem ik aan?
Wat is je redenatie achter het vergroten van je hoofdsproeier? Ik heb bij namelijk gemerkt dat ik 0,0 verschil heb op vollast als ik de hoofdsproeier wissel. Alleen op 'cruising' maakt het bij mij verschil. Ik ben van een 130 (had ff niks anders) naar nu een 124 gegaan (of wat het nou 122). Daarmee ben ik bij 'cruising' van ~12-13 naar ~14-15 gegaan. Vollast draai ik momenteel nog steeds 10.7-11.0 (eigenlijk te rijk, maar het koelt tenminste lekker) @ 1.2 bar onder de gasklep.
Bij mij zit er momenteel dus in;
124 main (of dus een 122, ben ik ff kwijt) (org. 120)
100 a/c (org. 125)
100 1st stage (org. 100)
100 2nd stage (org. 100)
Wil eigenlijk naar een AFR van ~12 om wat meer vermogen vrij te krijgen, maar krijg het nog niet netjes voor elkaar. Wil eigenlijk nog van de 2nd stage afblijven omdat je daar geen weg terug hebt (en omdat ik geen zin heb om weer de hele carb te rebuilden na het boren). a/c had ik al eens verkleind naar 90, maar daar wordt ie alleen maar rijker van. Misschien dat ik binnenkort eens de 1st stage probeer te verkleinen naar 90, kijken wat dat doet.
Naar welke AFR loopt die van jou nu, je zegt dat deze toeneemt bovenin? En ga je nu ook voor een FMIC?
P.S. ik heb laatst sproeiers besteld via eBay (alfa1750) i.p.v. Jett Autosport. Daar zijn ze maar ~€4 per stuk. Jett is namelijk bijna uitverkocht zag ik.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
of anders de a/c naar 110 Martijn?
Maar ziet er goed uit Arco! mooi koppel van ruim 220
Ik ben benieuwd of het koppel rond de 5500 rpm daalt vanwege het formaat turbo, of komt dat door de hoge AFR?
Maar ziet er goed uit Arco! mooi koppel van ruim 220
Ik ben benieuwd of het koppel rond de 5500 rpm daalt vanwege het formaat turbo, of komt dat door de hoge AFR?
Laatst gewijzigd door m1n1 (Jasper) op ma 6 jun 2016 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18299
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hoofdsproeier iets groter (126 of 127) omdat tijdens "cruise" op zo'n 110 - 120 de AFR nu met een 125 wel heel fluctueert ipv redelijk stabiel toen ik er een 127 in had.
Set up is nu :
Hoofd : 125
A/c : 80
1e stage : 100
2e stage : 120
Na wat tipjes her en der, zal ik toch maar eens de 2e stage uitboren naar 130 en de a/c verkleinen naar 100 of 95
Hoofd laat ik nog even zo op 125 / 126 en wellicht dat deze kleiner kan. Proberen is weten in dit geval.
AFR loopt op de meter in auto richting bijna 14 bij vollast en richting de hoge toeren. Als ik even het gas lift bij zo'n 4300 tpm en weer volgas geef, dan blijft AFR keurig op zo'n 11.6 max.
Dat wordt veroorzaakt dus door die te kleine A/C zegt men. En een te kleine 2e stage, die dus naar 130 zou moeten.
Het rare vind ik dat m'n motor beter loopt en klinkt als de AFR tegen de 13 aan zit en het liefst er net boven op zo'n 13.2 bij vollast, maar dat is dus gewoon te arm bij volle druk en veel toeren
FMIC is iets om over na te denken na de zomer .
Inlaatlucht is te warm nu met deze druk denk ik ook. Carburateur is niet koud na rijden... Eerst druk ietsje lager en carburateur iets aanpassen.
Die alfa1750 is opgeslagen
Set up is nu :
Hoofd : 125
A/c : 80
1e stage : 100
2e stage : 120
Na wat tipjes her en der, zal ik toch maar eens de 2e stage uitboren naar 130 en de a/c verkleinen naar 100 of 95
Hoofd laat ik nog even zo op 125 / 126 en wellicht dat deze kleiner kan. Proberen is weten in dit geval.
AFR loopt op de meter in auto richting bijna 14 bij vollast en richting de hoge toeren. Als ik even het gas lift bij zo'n 4300 tpm en weer volgas geef, dan blijft AFR keurig op zo'n 11.6 max.
Dat wordt veroorzaakt dus door die te kleine A/C zegt men. En een te kleine 2e stage, die dus naar 130 zou moeten.
Het rare vind ik dat m'n motor beter loopt en klinkt als de AFR tegen de 13 aan zit en het liefst er net boven op zo'n 13.2 bij vollast, maar dat is dus gewoon te arm bij volle druk en veel toeren
FMIC is iets om over na te denken na de zomer .
Inlaatlucht is te warm nu met deze druk denk ik ook. Carburateur is niet koud na rijden... Eerst druk ietsje lager en carburateur iets aanpassen.
Die alfa1750 is opgeslagen
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"