Arthur's R9-R > Jan's R9-R

Vertel hier alles over je project.

Arthur's R9-R > Jan's R9-R

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 12:14

nou..... ik heb een nieuwe daily gekocht.

in de vorm van een renault 9 :smile: van 2de eigenaar overgenomen met 118k op de klok. echter staat het blokje wel vast omdat hij doorgereden is met een lekke kachelradiateur :lol:
viva la sleeper :smile:

de beloofde foto's:









zo staat hij er nu bij:

Last edited by tutuur on Sun 3 May 2015 19:51, edited 75 times in total.
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Steven » Wed 22 Dec 2010 12:21

Vet, good old times, wat jij Martinus? :lol:

Tja zo had ik ooit ook eens een 19-16v gesloopt, totdat ik die Neger bovenop een busje zette.
GTL is fase 2 zeker? Vind een fase1 front met de dubbele koplampen wel veel gaver.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 12:24

tis een 86'er maar wel met dubbele koplampen.
dit vind ik ook het mooiste :smile:

origineel hollander btw (Y)

staat ook een 83'er te koop momenteel (MP) voor 550, lijkt me ook niet verkeerd :)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Steven » Wed 22 Dec 2010 12:43

Hmm.. tja ik zal ws. nooit de lol ermee hebben als m'n 1e Cheverny, maar toch het blijft een leuk model.

Vooral die handrem nu in de sneeuw is echt te geweldig, paar winterbandjes op de vooras en die handrem is niet eens nodig :smile:
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 12:45

zat ik dus ook aan te denken :lol:

heb vorig jaar erg veel lol beleefd aan m'n 5je!!
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Steven » Wed 22 Dec 2010 12:49

Zo'n 9 is echt 3x beter door de langere wielbasis, geloof mij maar, ik heb heel wat twindrifts tegen een 309 gedaan.

Hoogste funauto, wat dat betreft, die ik gehad heb :)

Image (U)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 13:02

nu zit ik alleen nog met het gezeik met de achteras |: voor word niet zo'n probleem...

plan is trouwens om de f7r er in te hangen, ruimte genoeg :smile:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Martijn Kool » Wed 22 Dec 2010 13:33

pussy's

allemaal zeiken om die achterassen, ze brengen auto langs mij en ik ram het los met mijn bottenarmpjes

:lol:

wel gaaf een 9, lekker fout :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6434
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 13:35

dat bedoel ik niet :lol: achterassen heb ik ook nooit problemen mee gehad om te verlagen.

ik bedoel een schijfconversie, lees dat een achteras van een 5 of clio niet past.... van een 19 wel maar daar is de auto veel te smal voor :lol:

nja, anders maar trommelremmen :p
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Andrews (supercinq) » Wed 22 Dec 2010 13:36

grappig zo'n hok arthur (Y)
welk blok komt er nou in??
uit de blauwe 16v?
Andrews (supercinq)
 
Posts: 1556
Joined: Sun 25 Feb 2007 22:07
Location: Bergen op Zoom

Postby Martijn Kool » Wed 22 Dec 2010 13:37

hmm op die fiets

op twingo's lukt het ze ook, kan het niet op die manier?

en adners een achteras van een 9/11 turbo fixxen, zat te krijgen :~
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6434
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 13:40

tutuur wrote:nu zit ik alleen nog met het gezeik met de achteras |: voor word niet zo'n probleem...

plan is trouwens om de f7r er in te hangen, ruimte genoeg :smile:
:wink:

overigens had ik dit idee al lang geleden en dit zal nu wss werkelijkheid worden :D
Image
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Tim » Wed 22 Dec 2010 13:42

Faut! :)
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 13:43

fet :smile:
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Tim » Wed 22 Dec 2010 13:44

Dat wel :D
Iets unieks!
Tim
 
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Postby Steven » Wed 22 Dec 2010 13:44

Doe trouwens eens een foto! Dit is toch geen topic zo...

Als ie er niet voor het einde van de dag staat, vraag ik een slotje aan :smile:
Btw die velgen zijn geen pan voor een 9, daar moet gewoon iets oldskools onder.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 13:45

heb je de auto nog niet, vrijdag haal ik em op dus dan zal ik even foto's maken :)
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Geert » Wed 22 Dec 2010 13:46

wanneer haalt er iemand eens een volvo 340 en hangt daar een f7p/r in?
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Martijn Kool » Wed 22 Dec 2010 13:50

dan liever een 11 of een 9 :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
User avatar
Martijn Kool
 
Donateur
Posts: 6434
Joined: Wed 1 Jun 2005 13:44
Location: Nijverdal

Postby Steven » Wed 22 Dec 2010 13:50

Welke uitvoering van de 340 bedoel je, degene met variomatic, voorwielaandrijving of ala de 360 met handbak en rwd?

Allemaal wel gaaf, al moet je wel rekening houden dat je dan het blok rechtop zet en dus een rechte carterpan moet zoeken, spruitstuk om moet zien te keren oid.

En tja een 340 is gewoon echt spuuglelijk, de 9 is wel authentiek omdat je zo vroeger je eerste autootje tekende.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Tom » Wed 22 Dec 2010 14:44

variomatic en een F7R? vraag me af of dat goed gaat. Uit financieel oogpunt zou ik er overigens nooit een nette willi voor slopen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
User avatar
Tom
Moderator
 
Donateur
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Location: 's-Hertogenbosch
Car: MB

Postby Geert » Wed 22 Dec 2010 14:55

Steven wrote:Welke uitvoering van de 340 bedoel je, degene met variomatic, voorwielaandrijving of ala de 360 met handbak en rwd?

Allemaal wel gaaf, al moet je wel rekening houden dat je dan het blok rechtop zet en dus een rechte carterpan moet zoeken, spruitstuk om moet zien te keren oid.

En tja een 340 is gewoon echt spuuglelijk, de 9 is wel authentiek omdat je zo vroeger je eerste autootje tekende.


ah ja bedoel de 360. de variomatic blijft inderdaad niet heel met dat vermogen. Maar een 360 met f7 motor geeft toch een leuk drift bakkie. Ik geef toe dat een 9/11 een mooier design hebben. niks gaat boven deze 11 :P

Image
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby Steven » Wed 22 Dec 2010 15:18

Dat ding stond toen toch te koop? Je had gewoon niet zo krenterig moeten zijn, het bankstel en de TV moeten verkopen. En dat ding moeten nemen.

Ik vind de achterkant van de 11 wat minder, daarom is een 9 weer gaver, maar de 11 is wel leuker op te leuken in rallytrim :)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Geert » Wed 22 Dec 2010 15:19

heb de eigenaar toen weten te vinden maar hij was helaas niet te koop.
Geert
 
Posts: 3866
Joined: Fri 27 Oct 2006 17:14
Location: rijssen

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 15:21

precies hoe ik er over denk! vind de achterkant van zo'n 11 echt spuuglelijk!!

maar is die achteras en cardan van zo'n volvo niet onder de 9 te bouwen :lol:

dat zou helemaal ultiem zijn :p

edit: me buurman heeft zo'n volvo, leek me nog wel geinig in de winter mrja, liever een renault :D
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 15:40

Net te horen gekregen dat ik toch geen 1.4 meer heb staan. Wie heeft er ook alweer een gte motorsteun liggen? Ziet er naar uit dat ik volgende week toch maar flink aan de slag moet :D
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Jochem de Haas » Wed 22 Dec 2010 16:58

Steven wrote:Zo'n 9 is echt 3x beter door de langere wielbasis, geloof mij maar, ik heb heel wat twindrifts tegen een 309 gedaan.

Hoogste funauto, wat dat betreft, die ik gehad heb :)

Image (U)


Hee mijn oude auto ....daar heb ik ook nog ruim een jaar in gestuurd.
Daarna heeft stevie hem gedood :(
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13896
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby Steven » Wed 22 Dec 2010 17:00

Jaja 21 stoelen olé

Die stomme bus had gewoon niet plotseling op de rem moeten staan terwijl ik aan het sightsee-en was, anders had ie het wel gered tot 9-16v :)
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Jochem de Haas » Wed 22 Dec 2010 17:10

Oja dat was al weer vergeten ...21 turbo voorstoelen dat zat wel (Y)

Tja het ken gebeuren................
User avatar
Jochem de Haas
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 13896
Joined: Thu 5 Apr 2001 0:00
Location: Oudewater

Postby MartijnG » Wed 22 Dec 2010 17:53

Whehe...lang leve de 9's :smile:

Heb toch af en toe spijt dat ik m weg gedaan heb...maarja, ook die hokken rotten onder je reet vandaan. Jammer genoeg paste de veerpoten van een 5je ook niet rechtstreeks anders had ik m toen ook wel verlaagd. En aan de achterkant heb je weer te weinig ruimte voor leuke dikke wielen...

Maar wel gaaf om daar een project van te maken :lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily)
User avatar
MartijnG
Über-Spammer
 
Donateur
Posts: 9989
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Location: Vlaardingen
Car: Renault 5 GT Turbo

Postby martijn williams » Wed 22 Dec 2010 18:13

Leuk tuur!

Ben benieuwd, ik hou je topic in de gaten (Y)
martijn williams
 
Posts: 564
Joined: Mon 10 Dec 2007 9:35
Location: Leiden

Postby Sven 5 A T (VLIEGTEUG) » Wed 22 Dec 2010 18:19

Geert wrote:wanneer haalt er iemand eens een volvo 340 en hangt daar een f7p/r in?

ik heb toch een volvo 66
turbo in wording ;)
dat is nog erger
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
User avatar
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
 
Donateur
Posts: 6095
Joined: Thu 10 Jan 2002 0:00
Location: Heiloo

Postby tutuur » Wed 22 Dec 2010 20:03

Zijn de aandrijfassen van een gtt en 9 net zo lang? Die ga ik wel nodig hebben met f7r d'r in :p
User avatar
tutuur
Clubsponsor
 
Donateur
Posts: 14208
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Postby Steven » Wed 22 Dec 2010 20:05

Mwah zolang je geen sper rijd, zal dat reuze meevallen.
User avatar
Steven
 
Donateur
Posts: 26858
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Location: Alkmaar
Car: M536

Postby Wouter » Wed 22 Dec 2010 20:47

Steven wrote:Doe trouwens eens een foto! Dit is toch geen topic zo...

Als ie er niet voor het einde van de dag staat, vraag ik een slotje aan :smile:


MOD
Ahum, foto
:P
Wouter
Über-Spammer
 
Posts: 14523
Joined: Sun 21 Aug 2005 19:50
Location: Nieuw Vennep

Return to Projecten



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group