Christian Megane RS Trophy / 5 GTT gris café

Vertel hier alles over je project.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

kan mij zo iemand vertellen waar de iso stekkers liggen van de orginele radio van renault?

heb al even zitten zoeken maar kom er zo niet uit
ook heb ik radio met extra versterker achterin liggen.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

heeft iemand hier al eens een parrot ingebouwd in een megane?

ik kom er niet achter
heb de tuner achter in de kofferbak liggen waar 4 stekkers opzitten
kleine blauwe
kleine gele
dikke vierkante zwarte
en een rode met grijskapje

zijn dit de iso stekkers van tegenwoordig?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Renault gebruikt nog steeds de ouderwetse ISO stekkers voor zover ik weet. Ik ken eigenlijk alleen maar de "normale" versies waar de radio gewoon in het dashbord zit met de normale ISO stekkers.
Wat zit er bij jouw dan precies in het dashbord, want ik vermoed dat je de navigatie computer achterin hebt zitten?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Heb je niets aan de info die er op het CRS forum gegevens wordt?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Enkele weken geleden kocht ik de Gris café 5GTT van Jochem.

Na enkele jaren minder actief te zijn geweest weer terug :)

Na al een tijd hele tijd op internet aan het zoeken geweest. kwam de 5 van Jochem voor bij op FB die een nieuw baasje zocht.

afspraak gemaakt en eigenlijk toch wel direct verkocht.

inmiddels hebben we alle wielkasten en kokers goed getectyleerd.
op één klein gaatje waren deze zo goed als roest vrij .
[img]http://i478.photobucket.com/albums/rr142/pabo2008/Mobile%20Uploads/20170125_200435.jpg[/img]

dit natuurlijk weer dicht gelast en goed behandeld.

verder is het volgende gebeurd.

Nieuw koelwater
Radio gemonteerd
lampjes op het dashboard die defect waren vervangen

wat moet er nog gebeuren en deze delen zoeken we ook.
Deukjes er uitlaten halen
Luxe kentekenplaten
nieuwe voorbumper (Zoekende)
nieuwe spiegel monteren (reeds aanwezig)
Achter gordels monteren (Zoekende)
lopster van aluminium (Zoekende)
stof voor wang voor de bestuurders stoel (Zoekende)
stoel zij wangen nieuwe schuim inzetdelen (Zoekende)

hier bij nog enkele foto`s hier de 5 er bij staat

[img]http://i478.photobucket.com/albums/rr142/pabo2008/Mobile%20Uploads/20170205_115637.jpg[/img]
[img]http://i478.photobucket.com/albums/rr142/pabo2008/Mobile%20Uploads/20170205_115626.jpg[/img]
[img]http://i478.photobucket.com/albums/rr142/pabo2008/Mobile%20Uploads/20170205_115714.jpg[/img]
[img]http://i478.photobucket.com/albums/rr142/pabo2008/Mobile%20Uploads/20170205_115653.jpg[/img]
[img]http://i478.photobucket.com/albums/rr142/pabo2008/Mobile%20Uploads/20170205_115645.jpg[/img]
[img]http://i478.photobucket.com/albums/rr142/pabo2008/Mobile%20Uploads/20170205_115637.jpg[/img]
[img]http://i478.photobucket.com/albums/rr142/pabo2008/Mobile%20Uploads/20170206_173747.jpg[/img]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Leuk dat je hier toch weer ff meld Christian.
Veel plezier met de 5 ..
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Leuk divers wagenpark zo! (Y)

Mooi ook zo'n elastische hoes. Waar kun je zo'n ding kopen?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Welkom terug Christian!

Er staat momenteel een aluminium lobster te koop op Facebook (Renault 5 GT Turbo [NL]).

Mooie wagen in een mooi exclusief kleurtje. Die 16 inch staan toch ook wel erg goed, moet ik toch ook maar weer gaan overwegen.
Die elastische hoes is ook wel een mooi ding (Y) Welke maat heb je en past die goed?

Kun je deze nou trouwens nou ook nog officieel als GT Turbo op kenteken krijgen uiteindelijk?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
brains
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 5 jan 2007 22:40
Car: 5 GTT/RS4
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Mooi exemplaar! (Y)
5 GT Turbo Coup 1988/Audi RS4 2001
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22026
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Die kleur is echt SUPER! (L)

Luxe platen, ik wilde ze al noemen. :beer:

Word je ook weer wat meer meeting/forum actief?!

En ik zat net even pagina 1 te lezen, maar hoe is alles na de Williams gelopen?!

Is de ClioRS ook van jou? Heb nog wel een winterset liggen op lmv. (0)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

MartijnG schreef:Welkom terug Christian!

Er staat momenteel een aluminium lobster te koop op Facebook (Renault 5 GT Turbo [NL]).

Mooie wagen in een mooi exclusief kleurtje. Die 16 inch staan toch ook wel erg goed, moet ik toch ook maar weer gaan overwegen.
Die elastische hoes is ook wel een mooi ding (Y) Welke maat heb je en past die goed?

Kun je deze nou trouwens nou ook nog officieel als GT Turbo op kenteken krijgen uiteindelijk?
we gaan het bij de RDW proberen maar. ik denk zelf als ze dat niet veranderen.
Chris schreef:Die kleur is echt SUPER! (L)

Luxe platen, ik wilde ze al noemen. :beer:

Word je ook weer wat meer meeting/forum actief?!

En ik zat net even pagina 1 te lezen, maar hoe is alles na de Williams gelopen?!

Is de ClioRS ook van jou? Heb nog wel een winterset liggen op lmv. (0)
De Williams had ik graag terug willen kopen. maar deze is nog altijd bij dezelfde eigenaar waar ik hem aan heb verkocht.
de auto moet ergens in brabant in een loods staan. bij iemand van de RTC maar wie geen idee.

de clio rs is van mijn vriendin .
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Mijn hitte schild bij de tank is een beetje rot.
Word de uitlaat echt zo heet? En Is dit schild echt nodig ?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zo toch nog even een kleine update.

ik heb de hele zomer mooi kunnen rijden.
gelukkig zonder veel problemen.

de laatste weken toch het één en ander aangepast.
-nieuwe kachelradiator
-siliconen slangen van de kachelradiator
-nieuwe intercooler de oude was lek
-externe 13 rijen olie koeler geplaatst. voor toch iets meer koeling

Kachel radiator Oud/Nieuw
[img]http://i478.photobucket.com/albums/rr14 ... 131803.jpg[/img]

Nieuwe grotere intercooler
[img]http://i478.photobucket.com/albums/rr14 ... 135223.jpg[/img]


Nu ben ik vandaag wezen test rijden.
alles gaat goed tot op een 80Km/h en totdat je het gas in te trappen dan schiet de toerenteller naar rechts en de koppeling slipt :@

dus dat word waarschijnlijk een nieuwe koppeling.
kan ik nog ergens anders zo zien hoe de koppeling er aan toe is?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Of heb je koelvloeistof gemorst op/tussen motor en versnellingsbak.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gebruikersavatar
Rik Hamberg
Berichten: 2448
Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
Car: Clio IV R.S. (JS)
Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)

Gaaf Christian!

Moet maar eens een keer over Oldenzaal rijden :foto:
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dat vermoed ik ook Christian.
Wat Joost zegt...
Of de IC was zo bizar lek dat ie nou pas echt turbodruk draait en een pak vermogen der bij heeft gekregen...dat je koppeling nu slipt ..
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

Jochem de Haas schreef:Dat vermoed ik ook Christian.
Wat Joost zegt...
Of de IC was zo bizar lek dat ie nou pas echt turbodruk draait en een pak vermogen der bij heeft gekregen...dat je koppeling nu slipt ..
ik zal vanavond nog een keer gaan rijden.
misschien dan het al beter is geworden.

de intercooler was aan de onderzijde lek 2x op de hoek. en water lekte er toch wel goed uit.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Water uit de IC. ?
Kachel radi bedoel je ..denk ik
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Als het inderdaad vettigheid is dat in je bak terecht is gekomen, dan een halve liter cola in je bak gieten terwijl je motor draait en iemand voortdurend de koppeling intrapt en op laat komen. Dan motor uit en ff een uurtje laten staan.
Daarna weer rijden. Als het goed is, is dan de vettigheid van je platen door de cola opgelost.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

als je gaat rijden, houd dan wel je turbodruk in de gaten nu de lekkage is opgelost..... :grin:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Koelvloeistof is aardig vet, dus het zou zo maar kunnen. Ik zou de cola-truc eerst proberen. (Y)

Mool ding trouwens!
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou gelukkig het heeft geholpen de cola truc.

moest het wel in twee keer doen. maar alles werkt weer naar behoren.

ik heb nu alleen nog een setje nieuwe pakkingen liggen voor de carburateur.
is dit goed zelf te doen? of moet ik ergens goed op letten.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Kijk das mooi .


Ja is prima te doen..
Ik zou wel alle oude pakkingen rubbertjes even bewaren..
Tot dat blijkt dat de carb het weer goed doet op de auto.


En heel eerlijk ...als ie nu niet zweet of problemen geeft, je carb..
Dan zou ik hem heel niet reviseren..
Komt vaak voor dat ie daarna ..niet meer het zelfde loopt .
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Goed bezig, pakkingen kan je makkelijk zelf vervangen wel opletten dat de veertjes weer op de juiste plek komen en vooral schoon werken (Y) (Y)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:Als het inderdaad vettigheid is dat in je bak terecht is gekomen, dan een halve liter cola in je bak gieten terwijl je motor draait en iemand voortdurend de koppeling intrapt en op laat komen. Dan motor uit en ff een uurtje laten staan.
Daarna weer rijden. Als het goed is, is dan de vettigheid van je platen door de cola opgelost.
Heej waar ken ik die van :beer:
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Willeon de Zoete schreef:Als het inderdaad vettigheid is dat in je bak terecht is gekomen, dan een halve liter cola in je bak gieten terwijl je motor draait en iemand voortdurend de koppeling intrapt en op laat komen. Dan motor uit en ff een uurtje laten staan.
Daarna weer rijden. Als het goed is, is dan de vettigheid van je platen door de cola opgelost.
Heej waar ken ik die van :beer:
Goed hè! :beer:
Maar het werkt wel! :grin: (Y)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Ja gaf je die tip niet als het niet werkte haha
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Plaats reactie